Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Mimari Restorasyon (Türkçe)

IUE 100 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Oryantasyon ve Kariyer Planlama
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
IUE 100
Güz/Bahar
1
0
1
2

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders, öğrencileri üniversite eğitimine ve kampüs yaşamına hazırlamak, üniversite eğitimleri boyunca ihtiyaç duyacakları akademik, sosyal ve kişisel becerileri geliştirmelerini sağlamak ve öğrencileri profesyonel kariyerlerine hazırlamak için yönlendirmeyi amaçlamaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Üniversitenin akademik ve idari birimleri tarafından sağlanan imkânları kullanabilecek,
  • Not alma, akademik okuma, bilgiye ulaşma, zamyönetimi ve analitik düşünme gibi akademik becerileri açıklayabilecek,
  • Etkili iletişim ve girişimcilik gibi sosyal becerileri tanımlayabilecek,
  • Hedef belirleme, öz-farkındalık ve bilinçli farkındalık gibi stratejiler kullanarak güçlü ve zayıf yönlerini tanımlayabilecek,
  • Kariyer planlamasına hazırlık için gereken adımları ana hatlarıyla betimleyebileceklerdir.
Ders Tanımı Bu ders, öğrencilerin üniversite hayatı ve kariyer hedefleri için gerekli becerileri tanımalarına yardımcı olacaktır. Bu beceriler arasında öz farkındalık, hedef belirleme, zaman yönetimi, etkili iletişim, farkındalık ve analitik düşünme yer alır. Ders ayrıca öğrencilerin bağımlılık ve zorbalık gibi sorunlara karşı farkındalıklarını da artıracaktır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş: Dersin Amacı ve Kapsamı Üniversite Yaşamı: Akademik Bölümler, İdari Birimler ve Öğrenci Kulüpleri Öğrenme Yönetim Sistemi’nde bulunan video ve sunumlar
2 Akademik Beceriler: Öğrenmeyi öğrenmek Öğrenme Yönetim Sistemi’nde bulunan sunum
3 Akademik Beceriler: Eğitim teknolojileri Öğrenme Yönetim Sistemi’nde bulunan sunum
4 Akademik Beceriler: Not tutma ve akademik okuma Öğrenme Yönetim Sistemi’nde bulunan sunumlar
5 Akademik Beceriler: Bilgiye ulaşma ve akademik dürüstlük Öğrenme Yönetim Sistemi’nde bulunan sunumlar
6 Etkili zaman yönetimi Öğrenme Yönetim Sistemi’nde bulunan sunum
7 Analitik düşünme Öğrenme Yönetim Sistemi’nde bulunan sunum
8 Hedef belirleme ve öz farkındalık Öğrenme Yönetim Sistemi’nde bulunan sunumlar
9 Etkili iletişim ve Girişimcilik Öğrenme Yönetim Sistemi’nde bulunan videolar
10 Bağımlılık ve Bilinçli Farkındalık Öğrenme Yönetim Sistemi’nde bulunan video
11 Flörtte zorbalık Öğrenme Yönetim Sistemi’nde bulunan video
12 Kariyer Konuşmaları I: Deneyimler, Başarı ve Başarısızlık Hikâyeleri Öğrenme Yönetim Sistemi’nde bulunan videolar
13 Kariyer Konuşmaları II: Deneyimler, Başarı ve Başarısızlık Hikâyeleri Öğrenme Yönetim Sistemi’nde bulunan videolar
14 CV yazımı ve iş mülakatları Öğrenme Yönetim Sistemi’nde bulunan sunumlar
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi
16 Dönemin Gözden Geçirilmesi

 

Ders Kitabı

Yok

Önerilen Okumalar/Materyaller

Yok

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
30
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
70
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
-
-
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
2
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
1
16
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
1
14
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
20
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
-
-
0
Final Sınavı
0
    Toplam
50

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Mimari restorasyon ve koruma alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olabilecektir.

2

Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilecek, yorumlayabilecek, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilecektir.

3

Kültürel mirasın korunması konusunda duyarlı, profesyonel etik ve ahlaki değerlere saygı gösteren, temel değerler konusunda bilgi sahibi olan bir restoratör olarak tarif edilebilecektir.

4

Mimari restorasyon alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilecektir.

5

Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine ya da aynı düzeydeki bir mesleğe aktarabilecektir.

6

İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilecek ve bunların gereklerini yerine getirebilecektir.

7

Sektörde ihtiyaç duyulan nitelikte ara teknik eleman olarak; Mimari Restorasyon alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarını etik ilkeler çerçevesinde ilişkilendirebilecektir.

8

İngilizceyi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak mimari restorasyon ve koruma alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir.

9

Mimari restorasyon alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir.

10

Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilecek, bilgilerini yenilenme ve sürekli gelişmeye yönelik olarak gözden geçirebilecektir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.