MESLEK YÜKSEKOKULU
Mimari Restorasyon (Türkçe)
MMIR 103 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Sanat Tarihi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MMIR 103
|
Güz
|
2
|
0
|
2
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Anlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Tarih öncesi çağ ve sanatın doğuşu, anıtsal kalıntılar, resimler, taşınabilir küçük eserler Mezopotamya, Mısır, Anadolu ve yunan uygarlıkları ile Erken Ortaçağ ve Avrupa Sanatı dönemleri sanat örneklerinin incelenmesi Çağdaş Sanat akımlarının tanıtılması ve yorumlanmasıdır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Tarih öncesi çağlardan başlayarak gelişen sanat evreleri insanlığın gelişimine ışık tutmuştur. Bu bağlamda; dünyanın Mezopotamya, Anadolu, Mısır ve Orta Asya gibi alanlarında yaşanan tarihi ve estetik gelişmeler bu derste ele alınacaktır. Sanat eserleri ve dönemlerinin sanat dünyasına etkileri ve katkıları tartışılarak düşünsel kazanımlar elde edilmeye çalışılacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş Sanat ve sanat tarihi hakkında genel bilgiler | Sunum, Kazım Artut Sanat eğitimi kuralları ve yöntemleri, Syf. 17-21 |
2 | Tarih öncesi dönemde sanat | Kazım Artut Sanat eğitimi kuralları ve yöntemleri, Syf. 3-10 |
3 | Mısır Uygarlığı Sanatı ve Kültürel özellikleri | Kazım Artut Sanat eğitimi kuralları ve yöntemleri, Syf. 51-52 |
4 | Mezopotamya uygarlığı sanatı ve kültürel özellikleri | Kazım Artut Sanat eğitimi kuralları ve yöntemleri, Syf. 51-52 |
5 | Anadolu Uygarlıklarında Sanat | Kazım Artut Sanat eğitimi kuralları ve yöntemleri, Syf.51-52 |
6 | Yunan Sanatı ve Kültürel Özellikleri | Kazım Artut Sanat eğitimi kuralları ve yöntemleri, Syf. 40-48 |
7 | Roma Sanatı | Kazım Artut Sanat eğitimi kuralları ve yöntemleri, Syf. 59 |
8 | Roma Sanatı | Kazım Artut Sanat eğitimi kuralları ve yöntemleri, Syf. 59 |
9 | Erken Ortaçağ ve Ortaçağda Avrupa Sanatı | Kazım Artut Sanat eğitimi kuralları ve yöntemleri, Syf. 62 |
10 | Rönesans Dönemi ve Sanatı | Kazım Artut Sanat eğitimi kuralları ve yöntemleri, Syf. 60 |
11 | Barok Dönemi ve Sanatı | Kazım Artut Sanat eğitimi kuralları ve yöntemleri, Syf. 60 |
12 | Rokoko Dönemi ve Sanatı | Kazım Artut Sanat eğitimi kuralları ve yöntemleri, Syf.60 |
13 | Neoklasizm ve Romantizm Sanatları | Kazım Artut Sanat eğitimi kuralları ve yöntemleri, Syf.61 |
14 | Çağdaş Sanat Akımları - Öğrenci Sunumları(Empresyonizm,Ekspresyonizm,Kübizm) | Kazım Artut Sanat eğitimi kuralları ve yöntemleri, Syf.63-66 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Kazım Artut Sanat eğitimi kuralları ve yöntemleri, WOLFFLIN, H., (2000), Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Çev. Hayrullah Örs, 5. basım, İstanbul: Remzi Kitabevi Yayınları. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Akurgal, Ekrem, (1995), Anadolu Uygarlıkları , ASLANAPA, O., Türk Sanat, 5. Basım, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1999. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
20
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
2
|
32
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
6
|
6
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
8
|
8
|
Final Sınavı |
1
|
12
|
12
|
Toplam |
90
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Mimari restorasyon ve koruma alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olabilecektir. |
X | ||||
2 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilecek, yorumlayabilecek, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilecektir. |
|||||
3 | Kültürel mirasın korunması konusunda duyarlı, profesyonel etik ve ahlaki değerlere saygı gösteren, temel değerler konusunda bilgi sahibi olan bir restoratör olarak tarif edilebilecektir. |
X | ||||
4 | Mimari restorasyon alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilecektir. |
X | ||||
5 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine ya da aynı düzeydeki bir mesleğe aktarabilecektir. |
X | ||||
6 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilecek ve bunların gereklerini yerine getirebilecektir. |
|||||
7 | Sektörde ihtiyaç duyulan nitelikte ara teknik eleman olarak; Mimari Restorasyon alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarını etik ilkeler çerçevesinde ilişkilendirebilecektir. |
|||||
8 | İngilizceyi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak mimari restorasyon ve koruma alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir. |
|||||
9 | Mimari restorasyon alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir. |
|||||
10 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilecek, bilgilerini yenilenme ve sürekli gelişmeye yönelik olarak gözden geçirebilecektir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
İzmir’den Aydın’a ‘Tarihi Yaşatacak’ 24 Proje
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Meslek Yüksekokulu Mimari Restorasyon Programı öğrencileri, Aydın’ın Germencik ilçesinde atıl durumda bulunan yaklaşık 160 yıllık Taxiarchis Kilisesi’ni turizmin
Magnesia Antik Kentine Teknik Gezi Gerçekleştirildi
Mimari Restorasyon bölümü 2. sınıf öğrencileri Öğr. Gör. Yarkın Üstünes yürütücülüğündeki "MMIR 231-Mimarlığın Yakın Tarihi" ve "MMIR209-Koruma Projesi" dersleri kapsamında Magnesia antik kentine gezi
Taxiarchis Kilisesi Mübadele Müzesine Dönüşüyor
Öğr. Gör. Yarkın Üstünes yürütücülüğündeki "MMIR 209-Koruma Projesi" dersi kapsamında Mimari Restorasyon bölümündeki 24 öğrencinin katılımı ile Aydın'ın Germencik ilçesinde saha çalışmaları
İzmir Punta Bölgesine Teknik Gezi Gerçekleştirdik
Öğr. Gör. Duygu AKSOY tarafından yürütülmekte olan MMIR 205 - "Malzeme Bozulmaları ve Onarım" dersinin proje konusu olan Alsancak Liman’daki eski TCDD’a ait olan tescilli depo
Mimari Restorasyon Programı Dönem Başı Öğrenci Bilgilendirme Toplantısı
2021-2021 Akademik Yılı Güz Dönemi öncesi Mimari Restorasyon Programı öğrencilerine bilgilendirme toplantısı yapılmıştır. Toplantıda öğrencilere OASIS, Blackboard gibi sistemler hakkında bilgilerin yanı
Parayı evin içine harcadık
Koronavirüs nedeniyle zorunlu olmadıkça dışarı çıkmayan, alışık oldukları sosyal hayattan mahrum kalan kişiler, vakit geçirmenin yolunu evde tadilat yapmakta buldu.