MESLEK YÜKSEKOKULU
Mimari Restorasyon (Türkçe)
MMIR 105 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Geleneksel Yapı Türleri ve Elemanları I
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MMIR 105
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Anlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencinin geleneksel mimarideki farklı plan tiplerini ve yapı elemanlarını tanıması hedeflenmektedir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Anadolu Selçuklu ve Osmanlı dönemlerinde geleneksel yapılar, plan tipleri ve yapı elemanları aktarılacaktır. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma, dersin içeriği hakkında açıklama ve genel bilgilendirme | Akdeniz G., Tarih Öncesi ve İlkçağ Mimarlığı İdeal Yayınevi, İstanbul 2016 |
2 | Anadolu'da tarih öncesi çağlardaki "yerleşim" ve "konut" kavramları | Arseven, C. E., Türk Sanatı, Cem Yayınevi, İstanbul, 1970. Bölüm 2 |
3 | Anadolu medeniyetlerindeki yapı türleri, çözümleri ve gelişim evreleri | Arseven, C. E., Türk Sanatı, Cem Yayınevi, İstanbul, 1970. -Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, Yem Yayınları, İstanbul, 1997. sf 27-35 |
4 | Anadolu Selçuklu Devleti'ndeki mimari özellikler ve dini yapı mimarisi | Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, Yem Yayınları, İstanbul, 1997. sf 77-97 |
5 | Anadolu Selçuklu Devleti'ndeki mimari özellikler ve dini yapı mimarisi | Sözen, M. Anadolu Medreseleri, Cilt.1, Ist.1970; Vol.II, Istanbul, 1972 |
6 | Anadolu Selçuklu Devleti'ndeki dini yapı ve medrese mimarisi | Sözen, M. Anadolu Medreseleri, Cilt.1, Ist.1970; Vol.II, Istanbul, 1972. Bölüm 3 |
7 | Anadolu'daki Han ve Kervansaray mimarisi | Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, Yem Yayınları, İstanbul, 1997. sf 77-97 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Erken Dönem Osmanlı Mimarisi | Kuban, D., Sinan’ın Sanatı ve Selimiye, 2011, İş Bankası Kültür Yayınları. |
10 | Erken Dönem Osmanlı Mimarisi | Kuban, D., Sinan’ın Sanatı ve Selimiye, 2011, İş Bankası Kültür Yayınları. sf 58-123 |
11 | Osmanlı Klasik Dönem Mimarisi | Eldem, s. H. Türk Evi, Osmanlı Dönemi c.1 ve c.2 İstanbul TAÇ Vakfı.1984 ve 1986. Bölüm 3 |
12 | Osmanlı Klasik Dönem Mimarisi | Eldem, s. H. Türk Evi, Osmanlı Dönemi c.1 ve c.2 İstanbul TAÇ Vakfı.1984 ve 1986. Bölüm 3 |
13 | Osmanlı Geç Dönem Mimarisi | Eldem, s. H. Türk Evi, Osmanlı Dönemi c.1 ve c.2 İstanbul TAÇ Vakfı.1984 ve 1986. Bölüm 3 |
14 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Sözen M.& Tanyeli U., Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü, 1986. Aslanapa O., Osmanlı Mimarisi, T. İş Bankası Yayınları, Ankara, 1996. Eldem, S. H., Türk Evi Plan Tipleri, İstanbul: İTÜ Mimarlık Fakültesi.1968. Eldem, s. H. Türk Evi, Osmanlı Dönemi c.1 ve c.2 İstanbul TAÇ Vakfı.1984 ve 1986. Arel, A. Osmanlı Konut Geleneğinde Tarihsel Sorunlar. İzmir: Ege Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları, 1982. Kuban, D., Osmanlı’nın İstanbul’u YEM Yayınları. Kuban, D., Osmanlı Mimarisi, 2007, YEM Yayınları. Kuban, D., Sinan’ın Sanatı ve Selimiye, 2011, İş Bankası Kültür Yayınları. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Sözen, M. Anadolu Medreseleri, Cilt.1, Ist.1970; Vol.II, Istanbul, 1972. Ahunbay, Z.“Mimar Sinan’ın Eğitim Yapıları: Medreseler, Darülkuralar, Mektepler”, Mimarbaşı Koca Sinan Yaşadığı Çağ ve Eserleri, Cilt.1, İstanbul 1988, pp.239- 309. Ayverdi, E. H. Osmanlı Mimarisinde Fatih Devri, İstanbul 1973. Aksoy, Ö. Osmanlı Devri Sıbyan Mektepleri Üzerine Bir İnceleme, İstanbul 1968. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
20
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
1
|
16
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
6
|
6
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
15
|
15
|
Final Sınavı |
1
|
20
|
20
|
Toplam |
105
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Mimari restorasyon ve koruma alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olabilecektir. |
X | ||||
2 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilecek, yorumlayabilecek, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilecektir. |
X | ||||
3 | Kültürel mirasın korunması konusunda duyarlı, profesyonel etik ve ahlaki değerlere saygı gösteren, temel değerler konusunda bilgi sahibi olan bir restoratör olarak tarif edilebilecektir. |
X | ||||
4 | Mimari restorasyon alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilecektir. |
|||||
5 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine ya da aynı düzeydeki bir mesleğe aktarabilecektir. |
|||||
6 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilecek ve bunların gereklerini yerine getirebilecektir. |
|||||
7 | Sektörde ihtiyaç duyulan nitelikte ara teknik eleman olarak; Mimari Restorasyon alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarını etik ilkeler çerçevesinde ilişkilendirebilecektir. |
X | ||||
8 | İngilizceyi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak mimari restorasyon ve koruma alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir. |
|||||
9 | Mimari restorasyon alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir. |
|||||
10 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilecek, bilgilerini yenilenme ve sürekli gelişmeye yönelik olarak gözden geçirebilecektir. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
İzmir’den Aydın’a ‘Tarihi Yaşatacak’ 24 Proje
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Meslek Yüksekokulu Mimari Restorasyon Programı öğrencileri, Aydın’ın Germencik ilçesinde atıl durumda bulunan yaklaşık 160 yıllık Taxiarchis Kilisesi’ni turizmin
Magnesia Antik Kentine Teknik Gezi Gerçekleştirildi
Mimari Restorasyon bölümü 2. sınıf öğrencileri Öğr. Gör. Yarkın Üstünes yürütücülüğündeki "MMIR 231-Mimarlığın Yakın Tarihi" ve "MMIR209-Koruma Projesi" dersleri kapsamında Magnesia antik kentine gezi
Taxiarchis Kilisesi Mübadele Müzesine Dönüşüyor
Öğr. Gör. Yarkın Üstünes yürütücülüğündeki "MMIR 209-Koruma Projesi" dersi kapsamında Mimari Restorasyon bölümündeki 24 öğrencinin katılımı ile Aydın'ın Germencik ilçesinde saha çalışmaları
İzmir Punta Bölgesine Teknik Gezi Gerçekleştirdik
Öğr. Gör. Duygu AKSOY tarafından yürütülmekte olan MMIR 205 - "Malzeme Bozulmaları ve Onarım" dersinin proje konusu olan Alsancak Liman’daki eski TCDD’a ait olan tescilli depo
Mimari Restorasyon Programı Dönem Başı Öğrenci Bilgilendirme Toplantısı
2021-2021 Akademik Yılı Güz Dönemi öncesi Mimari Restorasyon Programı öğrencilerine bilgilendirme toplantısı yapılmıştır. Toplantıda öğrencilere OASIS, Blackboard gibi sistemler hakkında bilgilerin yanı
Parayı evin içine harcadık
Koronavirüs nedeniyle zorunlu olmadıkça dışarı çıkmayan, alışık oldukları sosyal hayattan mahrum kalan kişiler, vakit geçirmenin yolunu evde tadilat yapmakta buldu.