Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Mimari Restorasyon (Türkçe)

MMIR 202 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Koruma Mevzuatı ve İmar Kanunu
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MMIR 202
Bahar
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Kültürel mirası koruma ve bu değerlerin korunmasına ilişkin uygulama yaklaşımları, ilgili yasa ve yönetmelikler.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Koruma mevzuatı ile ilgili temel kavramları açıklayabilecek,
  • İmar kanunu ilke, yasa, yönetmelik ve yaklaşımlarını tanımlayabilecek,
  • İmar kanunu ve mevzuatı ile ilgili kişi, kurum ve kuruluşları ilişkilendirebilecek,
  • Mesleki uygulamalara ilişkin yasal yükümlülük ve sınırları açıklayabilecek,
  • Çevre kanunları ile ilgili sorunları ve çözümlerini örneklerle açıklayabilecektir.
Ders Tanımı Koruma mevzuatı ve imar kanunu ile ilgili ilke, yasa, yönetmelik ve yaklaşımlar, mesleki uygulamalara ilişkin yasal yükümlülük ve sınırlar, ilgili temel kavramlar hakkında bilgiler edinilecektir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin içeriği, ilgili kanun ve yönetmeliklerin gerekliliği, mesleki uygulamalarla ilişkisi.
2 Tarihi gelişim süreci içerisinde koruma, ülkemizde koruma, ilgili kurum ve kuruluşlar. Kültür Bakanlığı, K.T.V.K. Genel Müdürlüğü, Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurultayı, Ankara, 1990. Bölüm 1
3 Kültürel mirasın korunması ve uymakla zorunlu olduğumuz uluslararası antlaşma ve tüzükler. Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Yem Yayınları, İstanbul, 2011. Ekler
4 Kültürel mirasın korunması ve uymakla zorunlu olduğumuz uluslararası antlaşma ve tüzükler. Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Yem Yayınları, İstanbul, 2011. Ekler
5 Ara Sınav 1
6 Ülkemizde iş güvenliği mevzuatı ve uygulamaları 6331 sayılı İş Güvenliği Kanunu
7 Öğrenci Sunumları--Restorasyonda Akademinin Ustaları
8 Öğrenci Sunumları--Restorasyonda Akademinin Ustaları
9 Korunması Gerekli Taşınır Kültür ve Tabiat Varlıklarının Yurt Dışına Çıkarılması ve Yurda Sokulması Hakkında Yönetmelik Kültür Bakanlığı, K.T.V.K. Genel Müdürlüğü, Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurultayı, Ankara, 1990. Bölüm 3
10 Türkiye'de Koruma Yasalarının Tarihsel Gelişimi Eres, Z., Türkiye’de Geleneksel Kırsal Mimarinin Korunması: Tarihsel Süreç, Yasal Boyut
11 Korumada kültür ve doğa varlıkları, tarihi çevrede yapılaşma Asatekin, N. G., Kültür ve Doğa Varlıklarımız Neyi Niçin Nasıl Korumalıyız?, T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı DÖSİMM Basımevi, Ankara, 2004. Ekler
12 2863 no'lu “ Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu” 2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu
13 2863 no'lu “ Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu” 2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu
14 Final Sunumları
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Kültür Bakanlığı, K.T.V.K. Genel Müdürlüğü, Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurultayı, Ankara, 1990

Eres, Z., Türkiye’de Geleneksel Kırsal Mimarinin Korunması: Tarihsel Süreç, Yasal Boyut

Asatekin, N. G., Kültür ve Doğa Varlıklarımız Neyi Niçin Nasıl Korumalıyız?, T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı DÖSİMM Basımevi, Ankara, 2004.

Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Yem Yayınları, İstanbul, 2011.

2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu

Önerilen Okumalar/Materyaller

6331 İş Güvenliği Kanunu

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
5
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
32
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
6
6
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
10
10
Final Sınavı
1
14
14
    Toplam
110

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Mimari restorasyon ve koruma alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olabilecektir.

X
2

Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilecek, yorumlayabilecek, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilecektir.

X
3

Kültürel mirasın korunması konusunda duyarlı, profesyonel etik ve ahlaki değerlere saygı gösteren, temel değerler konusunda bilgi sahibi olan bir restoratör olarak tarif edilebilecektir.

X
4

Mimari restorasyon alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilecektir.

X
5

Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine ya da aynı düzeydeki bir mesleğe aktarabilecektir.

6

İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilecek ve bunların gereklerini yerine getirebilecektir.

7

Sektörde ihtiyaç duyulan nitelikte ara teknik eleman olarak; Mimari Restorasyon alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarını etik ilkeler çerçevesinde ilişkilendirebilecektir.

X
8

İngilizceyi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak mimari restorasyon ve koruma alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir.

9

Mimari restorasyon alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir.

X
10

Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilecek, bilgilerini yenilenme ve sürekli gelişmeye yönelik olarak gözden geçirebilecektir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.