Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Mimari Restorasyon (Türkçe)

MMIR 203 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Geleneksel Yapım Malzemeleri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MMIR 203
Güz
2
2
3
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Geleneksel mimaride kullanılan yapı malzemelerinin tanıtılması, bu malzemelerin yapılardaki kullanımının anlatılması. Geleneksel yapı malzemelerinin korunma ve onarımında kullanılacak restorasyon tekniklerinin öğretilmesi.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Yapı malzemelerini tanımlayabilecek,
  • Yapı malzemelerinin uygulama yöntemlerini açıklayabilecek,
  • Yapı malzemesinin uluslararası, ulusal ve bölgesel özelliklerini karşılaştırabilecek,
  • Yapı malzemesinde ekoloji ve sürdürülebilirliğin farkına varabilecek,
  • Yapı malzemesi uygulama yöntemlerini ve montaj aşamalarını açıklayabilecektir.
Ders Tanımı Öğrencinin geleneksel yapı malzemelerini tanıması ve uygulama yöntemlerini kavrayabilmesi. Yapı malzemelerinin uluslararası, ulusal ve bölgesel özelliklerinin öğretilmesi.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Geleneksel yapılarda kullanılan malzeme türleri ve yapı içinde kullanıldıkları yerler. Tayla, H. Geleneksel Türk Mimarisinde Yapı Sistem ve Elemanları, İstanbul 2007. Bölüm 1
2 Taş esaslı malzeme türleri; Tortul taşlar, kalkerler, travertenler, magmatik taşlar, granitler, trakitler, andezit ve dasitler, bazaltlar, mermerler. Küçükkaya, A. G., Taşların Bozulma Nedenleri ve Koruma Yöntemleri, Birsen Yayınevi, İstanbul, Şubat 2004. Bölüm 1
3 Toprak esaslı malzeme türleri; Kerpiç, tuğla, çini Küçükkaya, A. G., Taşların Bozulma Nedenleri ve Koruma Yöntemleri, Birsen Yayınevi, İstanbul, Şubat 2004. Bölüm 2
4 Ahşap esaslı malzemeler Küçükkaya, A. G., Taşların Bozulma Nedenleri ve Koruma Yöntemleri, Birsen Yayınevi, İstanbul, Şubat 2004. Bölüm 3
5 Ahşap esaslı malzemelerin fiziksel ve kimyasal özellikleri Günay, Reha, Geleneksel Ahşap Yapılar, Sorunları ve Çözüm Yolları, İstanbul: Birsen Yayınevi, 2002. Bölüm 1
6 Ağaç malzemenin mekanik özellikleri Günay, Reha, Geleneksel Ahşap Yapılar, Sorunları ve Çözüm Yolları, İstanbul: Birsen Yayınevi, 2002. Bölüm 2
7 Ahşap esaslı malzemelere zarar veren faktörler; fiziksel bozunmalar kimyasal bozunmalar, biyolojik bozunmalar
8 Ahşap malzemenin korunması; bünyesel korunma, kimyasal korunma Günay, Reha, Geleneksel Ahşap Yapılar, Sorunları ve Çözüm Yolları, İstanbul: Birsen Yayınevi, 2002. Bölüm 3
9 Ara sınav
10 Ahşap malzemenin korunması; bünyesel korunma, kimyasal korunma Uluengin, M. B. Mimari Metaller Özellikleri, Bozulma Nedenleri, Koruma ve Restorasyon Teknikleri, Bölüm 1
11 Metal esaslı malzemeler; Demir bakır, kurşun, çinko, kalay vb. Uluengin, M. B. Mimari Metaller Özellikleri, Bozulma Nedenleri, Koruma ve Restorasyon Teknikleri, Bölüm 2
12 Bağlayıcı malzemeler ve harçlar Uluengin, M. B. Mimari Metaller Özellikleri, Bozulma Nedenleri, Koruma ve Restorasyon Teknikleri, Bölüm 2
13 Öğrenci Sunumları Küçükkaya, A. G., Taşların Bozulma Nedenleri ve Koruma Yöntemleri, Birsen Yayınevi, İstanbul, Şubat 2004. Bölüm 4
14 Öğrenci Sunumları Küçükkaya, A. G., Taşların Bozulma Nedenleri ve Koruma Yöntemleri, Birsen Yayınevi, İstanbul, Şubat 2004. Bölüm 4
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final

 

Ders Kitabı Uluengin, M. B. Mimari Metaller Özellikleri, Bozulma Nedenleri, Koruma ve Restorasyon Teknikleri. Kudep Ahşap Eğitim Atölyesi, Geleneksel Ahşap Yapı Uygulamaları, İBB KUDEP YAYINLARI 3. Tayla, H. Geleneksel Türk Mimarisinde Yapı Sistem ve Elemanları, İstanbul 2007. Küçükkaya, A. G., Taşların Bozulma Nedenleri ve Koruma Yöntemleri, Birsen Yayınevi, İstanbul, Şubat 2004.
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
4
64
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
48
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
12
12
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
12
12
Final Sınavı
1
14
14
    Toplam
150

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Mimari restorasyon ve koruma alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olabilecektir.

X
2

Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilecek, yorumlayabilecek, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilecektir.

X
3

Kültürel mirasın korunması konusunda duyarlı, profesyonel etik ve ahlaki değerlere saygı gösteren, temel değerler konusunda bilgi sahibi olan bir restoratör olarak tarif edilebilecektir.

X
4

Mimari restorasyon alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilecektir.

5

Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine ya da aynı düzeydeki bir mesleğe aktarabilecektir.

6

İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilecek ve bunların gereklerini yerine getirebilecektir.

7

Sektörde ihtiyaç duyulan nitelikte ara teknik eleman olarak; Mimari Restorasyon alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarını etik ilkeler çerçevesinde ilişkilendirebilecektir.

X
8

İngilizceyi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak mimari restorasyon ve koruma alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir.

9

Mimari restorasyon alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir.

10

Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilecek, bilgilerini yenilenme ve sürekli gelişmeye yönelik olarak gözden geçirebilecektir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.