Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Mimari Restorasyon (Türkçe)

MMIR 207 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Geleneksel Yapılarda Bezeme
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MMIR 207
Güz
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Grup çalışması
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders ile öğrenciye geleneksel yapılarda bezeme teknikleri tanıtılacak ve işlev, malzeme, üslup ile ilgili teknik yeterlilikler kazandırılacaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bezeme terminolojisini açıklayabilecek,
  • Geleneksel bir yapıdaki bezeme örgelerini çözümleyebilecek,
  • Geleneksel bezeme tekniklerini açıklayabilecek,
  • Bezemede kullanılan malzemeyi tanımlayabilecek,
  • Bezemenin tarihsel gelişimini ifade edebilecek,
Ders Tanımı Geleneksel yapılarımızın iç-dış süslemelerinin ve taşınabilir eserlerin farklı dönemlerde uygulanan üslup ve motiflerin öğretilmesine yönelik hazırlanmış, gerek restorasyon çalışmalarında gerek günümüz tasarımlarında süsleme elemanı olarak kullanılan bezemeleri doğru ve eksiksiz bir şekilde dönemlerine göre tanımak ve uygun biçimde hem tamamlayabilmek hem de uygulayabilmek için gerekli bilgiler öğrencilere aktarılacaktır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş ve ders programının tartışılması, öğrenci çalışma grupları ve konu seçimi
2 Mimaride bezemenin tarihsel gelişimi: Anadolu’daki uygarlıklar, devirsel özellikler, bölgesel farklılıklar Kılıçkan, H., Tarih Boyunca Bezeme Sanatı Ve Örnekleri, İstanbul. Bölüm 1
3 Osmanlı’da kullanılan bezeme özellikleri ve modern bezemeler Kılıçkan, H., Tarih Boyunca Bezeme Sanatı Ve Örnekleri, İstanbul. Bölüm 2
4 Alan Gezisi: Kemeraltı
5 Taş ve mermer üzerinde oluşturulan geleneksel bezeme teknikleri Kılıçkan, H., Orta Asya'dan Anadolu'ya Türk Bezeme Sanatı ve Örnekleri, İstanbul, 2015. Bölüm 1
6 Kerpiç ve pişmiş toprak malzeme ile yapılan geleneksel bezeme teknikleri Ön okuma: Kılıçkan, H., Orta Asya'dan Anadolu'ya Türk Bezeme Sanatı ve Örnekleri, İstanbul, 2015. Bölüm 2
7 Ahşap malzeme ile yapılan geleneksel bezeme teknikleri Kılıçkan, H., Tarih Boyunca Bezeme Sanatı Ve Örnekleri, İstanbul. Bölüm 4
8 Bezemelerin geleneksel ve fotogrametrik yöntemlerle çizime aktarılma tekniklerinin incelenmesi
9 Yapım sürecinden sonra oluşmuş olan yüzeylerde ve yapı elemanlarının üzerinde ek işlemlerle yapılan bezeme teknikleri: Boya ile yapılan bezemeler, sıva üzerine yapılan bezemeler Total Station, Faro ile Ölçülen Arazi Çalışmaları Verileri
10 Alçı ile yapılan geleneksel bezeme teknikleri, Kirpi saçaklar, silmeler, kornişler, diğer profilli elemanlar Kılıçkan, H., Tarih Boyunca Bezeme Sanatı Ve Örnekleri, İstanbul. Bölüm 6
11 Yüzeyin başka bir malzeme ile kaplanmasıyla yapılan bezeme teknikleri Kılıçkan, H., Tarih Boyunca Bezeme Sanatı Ve Örnekleri, İstanbul. Bölüm 7
12 Metal malzeme ile yapılan bezeme teknikleri Kılıçkan, H., Tarih Boyunca Bezeme Sanatı Ve Örnekleri, İstanbul. Bölüm 8
13 Öğrenci Sunumları Kılıçkan, H., Tarih Boyunca Bezeme Sanatı Ve Örnekleri, İstanbul. Bölüm 9
14 Öğrenci Sunumları
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı Kılıçkan, H., Tarih Boyunca Bezeme Sanatı Ve Örnekleri, İstanbul. Kılıçkan, H., Orta Asya'dan Anadolu'ya Türk Bezeme Sanatı ve Örnekleri, İstanbul, 2015. Arseven, C. E., Sanat Ansiklopedisi, Milli Eğitim Bakanlığı, İstanbul, 1975. Mülayim, S., Anadolu Türk Mimarisinde Geometrik Süslemeler: Selçuklu Çağı, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Ankara, 1982.
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
4
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
5
Proje
1
15
Seminer/Çalıştay
4
36
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
9
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
32
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
2
4
8
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
8
8
Proje
1
4
4
Seminer/Çalıştay
4
2
8
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
1
12
12
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Mimari restorasyon ve koruma alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olabilecektir.

X
2

Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilecek, yorumlayabilecek, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilecektir.

X
3

Kültürel mirasın korunması konusunda duyarlı, profesyonel etik ve ahlaki değerlere saygı gösteren, temel değerler konusunda bilgi sahibi olan bir restoratör olarak tarif edilebilecektir.

X
4

Mimari restorasyon alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilecektir.

5

Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine ya da aynı düzeydeki bir mesleğe aktarabilecektir.

6

İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilecek ve bunların gereklerini yerine getirebilecektir.

7

Sektörde ihtiyaç duyulan nitelikte ara teknik eleman olarak; Mimari Restorasyon alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarını etik ilkeler çerçevesinde ilişkilendirebilecektir.

X
8

İngilizceyi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak mimari restorasyon ve koruma alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir.

9

Mimari restorasyon alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir.

10

Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilecek, bilgilerini yenilenme ve sürekli gelişmeye yönelik olarak gözden geçirebilecektir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.