MESLEK YÜKSEKOKULU
Mimari Restorasyon (Türkçe)
MMIR 207 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Geleneksel Yapılarda Bezeme
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MMIR 207
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışması | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrenciye geleneksel yapılarda bezeme teknikleri tanıtılacak ve işlev, malzeme, üslup ile ilgili teknik yeterlilikler kazandırılacaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Geleneksel yapılarımızın iç-dış süslemelerinin ve taşınabilir eserlerin farklı dönemlerde uygulanan üslup ve motiflerin öğretilmesine yönelik hazırlanmış, gerek restorasyon çalışmalarında gerek günümüz tasarımlarında süsleme elemanı olarak kullanılan bezemeleri doğru ve eksiksiz bir şekilde dönemlerine göre tanımak ve uygun biçimde hem tamamlayabilmek hem de uygulayabilmek için gerekli bilgiler öğrencilere aktarılacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş ve ders programının tartışılması, öğrenci çalışma grupları ve konu seçimi | |
2 | Mimaride bezemenin tarihsel gelişimi: Anadolu’daki uygarlıklar, devirsel özellikler, bölgesel farklılıklar | Kılıçkan, H., Tarih Boyunca Bezeme Sanatı Ve Örnekleri, İstanbul. Bölüm 1 |
3 | Osmanlı’da kullanılan bezeme özellikleri ve modern bezemeler | Kılıçkan, H., Tarih Boyunca Bezeme Sanatı Ve Örnekleri, İstanbul. Bölüm 2 |
4 | Alan Gezisi: Kemeraltı | |
5 | Taş ve mermer üzerinde oluşturulan geleneksel bezeme teknikleri | Kılıçkan, H., Orta Asya'dan Anadolu'ya Türk Bezeme Sanatı ve Örnekleri, İstanbul, 2015. Bölüm 1 |
6 | Kerpiç ve pişmiş toprak malzeme ile yapılan geleneksel bezeme teknikleri | Ön okuma: Kılıçkan, H., Orta Asya'dan Anadolu'ya Türk Bezeme Sanatı ve Örnekleri, İstanbul, 2015. Bölüm 2 |
7 | Ahşap malzeme ile yapılan geleneksel bezeme teknikleri | Kılıçkan, H., Tarih Boyunca Bezeme Sanatı Ve Örnekleri, İstanbul. Bölüm 4 |
8 | Bezemelerin geleneksel ve fotogrametrik yöntemlerle çizime aktarılma tekniklerinin incelenmesi | |
9 | Yapım sürecinden sonra oluşmuş olan yüzeylerde ve yapı elemanlarının üzerinde ek işlemlerle yapılan bezeme teknikleri: Boya ile yapılan bezemeler, sıva üzerine yapılan bezemeler | Total Station, Faro ile Ölçülen Arazi Çalışmaları Verileri |
10 | Alçı ile yapılan geleneksel bezeme teknikleri, Kirpi saçaklar, silmeler, kornişler, diğer profilli elemanlar | Kılıçkan, H., Tarih Boyunca Bezeme Sanatı Ve Örnekleri, İstanbul. Bölüm 6 |
11 | Yüzeyin başka bir malzeme ile kaplanmasıyla yapılan bezeme teknikleri | Kılıçkan, H., Tarih Boyunca Bezeme Sanatı Ve Örnekleri, İstanbul. Bölüm 7 |
12 | Metal malzeme ile yapılan bezeme teknikleri | Kılıçkan, H., Tarih Boyunca Bezeme Sanatı Ve Örnekleri, İstanbul. Bölüm 8 |
13 | Öğrenci Sunumları | Kılıçkan, H., Tarih Boyunca Bezeme Sanatı Ve Örnekleri, İstanbul. Bölüm 9 |
14 | Öğrenci Sunumları | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Kılıçkan, H., Tarih Boyunca Bezeme Sanatı Ve Örnekleri, İstanbul. Kılıçkan, H., Orta Asya'dan Anadolu'ya Türk Bezeme Sanatı ve Örnekleri, İstanbul, 2015. Arseven, C. E., Sanat Ansiklopedisi, Milli Eğitim Bakanlığı, İstanbul, 1975. Mülayim, S., Anadolu Türk Mimarisinde Geometrik Süslemeler: Selçuklu Çağı, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Ankara, 1982. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
4
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
2
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
5
|
Proje |
1
|
15
|
Seminer/Çalıştay |
4
|
36
|
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
9
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
2
|
32
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
2
|
4
|
8
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
8
|
8
|
Proje |
1
|
4
|
4
|
Seminer/Çalıştay |
4
|
2
|
8
|
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
12
|
12
|
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Mimari restorasyon ve koruma alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olabilecektir. |
X | ||||
2 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilecek, yorumlayabilecek, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilecektir. |
X | ||||
3 | Kültürel mirasın korunması konusunda duyarlı, profesyonel etik ve ahlaki değerlere saygı gösteren, temel değerler konusunda bilgi sahibi olan bir restoratör olarak tarif edilebilecektir. |
X | ||||
4 | Mimari restorasyon alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilecektir. |
|||||
5 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine ya da aynı düzeydeki bir mesleğe aktarabilecektir. |
|||||
6 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilecek ve bunların gereklerini yerine getirebilecektir. |
|||||
7 | Sektörde ihtiyaç duyulan nitelikte ara teknik eleman olarak; Mimari Restorasyon alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarını etik ilkeler çerçevesinde ilişkilendirebilecektir. |
X | ||||
8 | İngilizceyi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak mimari restorasyon ve koruma alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir. |
|||||
9 | Mimari restorasyon alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir. |
|||||
10 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilecek, bilgilerini yenilenme ve sürekli gelişmeye yönelik olarak gözden geçirebilecektir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
İzmir’den Aydın’a ‘Tarihi Yaşatacak’ 24 Proje
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Meslek Yüksekokulu Mimari Restorasyon Programı öğrencileri, Aydın’ın Germencik ilçesinde atıl durumda bulunan yaklaşık 160 yıllık Taxiarchis Kilisesi’ni turizmin
Magnesia Antik Kentine Teknik Gezi Gerçekleştirildi
Mimari Restorasyon bölümü 2. sınıf öğrencileri Öğr. Gör. Yarkın Üstünes yürütücülüğündeki "MMIR 231-Mimarlığın Yakın Tarihi" ve "MMIR209-Koruma Projesi" dersleri kapsamında Magnesia antik kentine gezi
Taxiarchis Kilisesi Mübadele Müzesine Dönüşüyor
Öğr. Gör. Yarkın Üstünes yürütücülüğündeki "MMIR 209-Koruma Projesi" dersi kapsamında Mimari Restorasyon bölümündeki 24 öğrencinin katılımı ile Aydın'ın Germencik ilçesinde saha çalışmaları
İzmir Punta Bölgesine Teknik Gezi Gerçekleştirdik
Öğr. Gör. Duygu AKSOY tarafından yürütülmekte olan MMIR 205 - "Malzeme Bozulmaları ve Onarım" dersinin proje konusu olan Alsancak Liman’daki eski TCDD’a ait olan tescilli depo
Mimari Restorasyon Programı Dönem Başı Öğrenci Bilgilendirme Toplantısı
2021-2021 Akademik Yılı Güz Dönemi öncesi Mimari Restorasyon Programı öğrencilerine bilgilendirme toplantısı yapılmıştır. Toplantıda öğrencilere OASIS, Blackboard gibi sistemler hakkında bilgilerin yanı
Parayı evin içine harcadık
Koronavirüs nedeniyle zorunlu olmadıkça dışarı çıkmayan, alışık oldukları sosyal hayattan mahrum kalan kişiler, vakit geçirmenin yolunu evde tadilat yapmakta buldu.