MESLEK YÜKSEKOKULU
Mimari Restorasyon (Türkçe)
MMIR 208 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Türkiye’de ve Dünya’da Restorasyon Uygulamaları
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MMIR 208
|
Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öğrenciye mesleki hayatında kullanacağı restorasyon tekniklerinin Türkiye’de ve dünyada uygulanış şeklini örnekler üzerinden aktarmak. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders kapsamında öğrenci farklı restorasyon tekniklerinin Türkiye ve dünyadaki uygulama örnekleri konusunda bilgi sahibi olacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders konularının aktarılması | |
2 | Endüstri devriminin mimari etkileri / Avrupa'daki sanayi yapılarının yeniden işlevlendirilmesi | Wehdorn, M., "Viyana Gazometre Binalarının Yeniden Kullanımı", Mimarlık, Sayı 308, 202. |
3 | Avrupa'daki sanayi yapılarının yeniden işlevlendirilmesi | Avrupa'da Tarihi Binaların Yeniden İşlevlendirilmesinde Kullanımının İnşaat Zorlukları-Uluslararası İnşaat Eğitim ve Araştırma Dergisi Cilt 4, 2008 - Sayı 2 |
4 | Avrupa'daki sanayi yapılarının yeniden işlevlendirilmesi | Gandee, C. K., “Kaçırılan Bağlantılar: d’Orsay Müzesi, Paris, Fransa”, Mimari Kayıt, 3/1987, pp. 128-139. Endüstri Mirasının Yeniden İşlevlendirilmesi ve Londra Coal Drops Yard Alışveriş Merkezi Örneği, İstanbul Ticaret Üniversitesi Teknoloji ve Uygulamalı Bilimler Dergisi Cilt 03, No 01, s. 121-135 |
5 | Endüstri devriminin Türkiye'deki mimariye etkisi / Avrupa'daki ve Türkiye'deki sanayi yapılarının yeniden işlevlendirilme karşılaştırması | Köksal, G. ve Ahunbay, Z. (2006). İstanbul’daki Endüstri Mirası İçin Koruma Ve Yeniden Kullanım Önerileri, İTÜ Dergisi A, Mimarlık, Planlama, Tasarım, 5(2), 125-136. |
6 | Türkiye'deki endüstri mirasın eğitim yapılarına dönüşüm süreçleri | Alper, M., (2004). “Haliç’te Dönüşüm Cibali Tütün Fabrikası’ndan Kadir Has Üniversitesi’ne”, Arredamento Mimarlık Dergisi, Temmuz / Ağustos 2004 Boyut Yayın Grubu, İstanbul. TY - JOUR AU - Semiz, Yaşar AU - TOPLU, Güngör PY - 2019/10/22 SP - 29 EP - 59 T1 - Cumhuriyet Döneminde Devlet Tarafindan Kurulan İlk Sanayi Kuruluşu Kayseri Sümerbank Bez Fabrikasi DO - 10.21563/Sutad.636097 |
7 | Ara Sınav | |
8 | "Koruma" ve "Korunma" yaklaşımları - İzmir'deki mimari mirasın yeniden işlevlendirilmesi | Asatekin, G., (2004). Kültür ve Doğa Varlıklarımız “Neyi, Niçin, Nasil Korumaliyiz?”, T.C. Kültür ve Turizm Bakanliği, Yayın No:3016-ISBN: 975-17-3133-X |
9 | İzmir'deki mimari mirasın yeniden işlevlendirilmesi | Yeniden İşlevlendirilen Endüstriyel Mekanların Görsel Algı Değerlendirmesi: İzmir Tarihi Havagazı Fabrikası, Ç.Çetinkaya, Doktora Tezi, s.(54-145) |
10 | Ülkemizdeki mimari miras örneklerinin yeniden işlevlendirmesi | Akın, N., Türkiye’de Tarihi Çevre Koruma, Örnekler ve Sorunlar, Mimarlık, 1988/2, s. 43-61. Eruzun, C., Türkiye’de Katılımcı Korumaya Bir Örnek Birgi Yazokulu Modeli, Tasarım + Kuram, cilt 1, sayı 2, 2000, s. 29-37. |
11 | Öğrenci Sunumları | |
12 | Öğrenci Sunumları | |
13 | Öğrenci Sunumları | |
14 | Öğrenci Sunumları | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Mazlum, D., Koruma Kuramının Mimari Rekonstrüksiyona Bakışı, Mimarlık, Sayı: 380, 2014. Akın, N., Türkiye’de Tarihi Çevre Koruma, Örnekler ve Sorunlar, Mimarlık, 1988/2 Eruzun, C., Türkiye’de Katılımcı Korumaya Bir Örnek Birgi Yazokulu Modeli, Tasarım + Kuram, cilt 1, sayı 2, 2000 Eyüpgiller, K. K., Anıt Korumada Hollanda Örneği, Mimarlık Arredamento, Sayı: 100, ISBN 1300-3801, Şubat 2000. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Okyay, İ., Fransa’da Kentsel Sit Alanlarının Korunması Malraux Yasası, YEM Yayınları, İstanbul. Mansel, A. M., “Mısır ve Ege Tarihi” Notları, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınevi, 1938. Larsen, K. E., Architectural Preservation in Japan, ICOMOS International Wood Commitee, 1994. Jamiolkowski, M., “The Laening Tower of Pisa-Description of the Behaviour”, in Historische Bauwerke. Internationale Tagung des SFB 315, 26-28 Oktober 1995, Universitat Karlsruhe M. Ioannidou, 2010 – 2011, The progress of restoration on the Acropolis, The Acropolis Restoration News, 1 July 2011 Gandee, C. K., “Missed Connections: Musée d’Orsay, Paris, France”, Architectural Record, 3/1987 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
2
|
32
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
8
|
8
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
10
|
10
|
Final Sınavı |
1
|
20
|
20
|
Toplam |
118
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Mimari restorasyon ve koruma alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olabilecektir. |
X | ||||
2 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilecek, yorumlayabilecek, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilecektir. |
X | ||||
3 | Kültürel mirasın korunması konusunda duyarlı, profesyonel etik ve ahlaki değerlere saygı gösteren, temel değerler konusunda bilgi sahibi olan bir restoratör olarak tarif edilebilecektir. |
X | ||||
4 | Mimari restorasyon alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilecektir. |
X | ||||
5 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine ya da aynı düzeydeki bir mesleğe aktarabilecektir. |
X | ||||
6 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilecek ve bunların gereklerini yerine getirebilecektir. |
X | ||||
7 | Sektörde ihtiyaç duyulan nitelikte ara teknik eleman olarak; Mimari Restorasyon alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarını etik ilkeler çerçevesinde ilişkilendirebilecektir. |
X | ||||
8 | İngilizceyi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak mimari restorasyon ve koruma alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir. |
|||||
9 | Mimari restorasyon alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir. |
|||||
10 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilecek, bilgilerini yenilenme ve sürekli gelişmeye yönelik olarak gözden geçirebilecektir. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
İzmir’den Aydın’a ‘Tarihi Yaşatacak’ 24 Proje
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Meslek Yüksekokulu Mimari Restorasyon Programı öğrencileri, Aydın’ın Germencik ilçesinde atıl durumda bulunan yaklaşık 160 yıllık Taxiarchis Kilisesi’ni turizmin
Magnesia Antik Kentine Teknik Gezi Gerçekleştirildi
Mimari Restorasyon bölümü 2. sınıf öğrencileri Öğr. Gör. Yarkın Üstünes yürütücülüğündeki "MMIR 231-Mimarlığın Yakın Tarihi" ve "MMIR209-Koruma Projesi" dersleri kapsamında Magnesia antik kentine gezi
Taxiarchis Kilisesi Mübadele Müzesine Dönüşüyor
Öğr. Gör. Yarkın Üstünes yürütücülüğündeki "MMIR 209-Koruma Projesi" dersi kapsamında Mimari Restorasyon bölümündeki 24 öğrencinin katılımı ile Aydın'ın Germencik ilçesinde saha çalışmaları
İzmir Punta Bölgesine Teknik Gezi Gerçekleştirdik
Öğr. Gör. Duygu AKSOY tarafından yürütülmekte olan MMIR 205 - "Malzeme Bozulmaları ve Onarım" dersinin proje konusu olan Alsancak Liman’daki eski TCDD’a ait olan tescilli depo
Mimari Restorasyon Programı Dönem Başı Öğrenci Bilgilendirme Toplantısı
2021-2021 Akademik Yılı Güz Dönemi öncesi Mimari Restorasyon Programı öğrencilerine bilgilendirme toplantısı yapılmıştır. Toplantıda öğrencilere OASIS, Blackboard gibi sistemler hakkında bilgilerin yanı
Parayı evin içine harcadık
Koronavirüs nedeniyle zorunlu olmadıkça dışarı çıkmayan, alışık oldukları sosyal hayattan mahrum kalan kişiler, vakit geçirmenin yolunu evde tadilat yapmakta buldu.