Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri (Türkçe)

ING 210 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Kabin Hizmetleri için Havacılık İngilizcesi I
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ING 210
Güz
4
2
5
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Problem çözme
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders kabin hizmetleri adaylarının A2+ seviyesinde iletişim becerileri geliştirmesini hedeflemektedir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Hedef dilde kabin içi görevleri, havaalanı ve yolcu uçağı bölümleri, uçuş ve hava sahası türleri, uçuş aşamaları, ve hava haberleşme ile ilgili bilgi edinebileceklerdir,
  • Sıradan ve sıra dışı durumlarda A2+ seviyesinde mesleki İngilizce ile etkin bir şekilde iletişim kurabileceklerdir,
  • Seviyeye uygun genel ve mesleki İngilizce bir metni inceleyebileceklerdir,
  • A2+ seviyesinde genel ve mesleki İngilizce bir konuşmayı takip edebileceklerdir,
  • Genel ve mesleki İngilizceyi kullanarak seviyelerine uygun sözlü iletişim kurabileceklerdir,
  • Kabin içinde doğru telaffuz ve tonlamayla İngilizce olarak güvenlik talimatlarını okuyup anons yapabileceklerdir.
Ders Tanımı Bu ders, havacılık kapsamında olağan ve olağan dışı durumlarda A2+ seviyesi genel ve mesleki İngilizce’de uygun kalıpları kullanarak etkin iletişim kurabilmeyi öğretir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 ING 210 Dersinin Öğrencilere Tanıtılması ve Ders Gereklilikleri - Kabin Hizmetlerinin Tarihçesi http://www.cabincrew.com/career-advice/the-history-of-cabin-crew/1157
2 Konu: Kabin Hizmetlerine Giriş – 1 Kelime Bilgisi: Kabin Hizmetleri – Görev Tanımları, Yer Hizmetleri – Görev Tanımları Konuşma: Kabin ve Yer Hizmetleri Görev Tanımları ile İlgili Soru Sorma ve Cevap Verme Dilbilgisi [Tense Review (Simple Present T., Present Cont. T., Past T.), Relative Clauses] Ders notları
3 Konu: Kabin Hizmetlerine Giriş - 2 Kelime Bilgisi: Havaalanının Bölümleri, Uçuş Türleri, Hava Sahası Türleri, Uçağın Bölümleri, Hava Haberleşme ve Uçuş Aşamaları Konuşma: Havaalanının Bölümleri, Uçuş Türleri, Hava Sahası Türleri, Uçağın Bölümleri, Hava Haberleşme ve Uçuş Aşamaları ile İlgili Soru sorup Cevap Verme Dilbilgisi (Passive Voice) ” Flight https://www.skybrary.aero/index.php/ Classification_of_Airspace / Ders notları
4 Konu: Uçuş Öncesi Brifing Kelime Bilgisi: Uçuş Öncesi Görevler, Uçak İçindeki Alanlar, Acil Durum Ekipmanı Konuşma: Mürettebatla Tanışma, Kendini ve Başkalarını Tanıtma, Resmi ve Resmi olmayan Selamlaşma, Soru Sorma, Teyit Alma ve Açıklama İsteme Dilbilgisi (Formal and Informal Introductions, Asking and Answering Formal and Informal Questions) Gerighty, Terence and Shon Davis. “The Preflight Briefing.” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 6-11. Print.
5 Konu: Uçağa Binme (Boarding) - 1 Kelime Bilgisi: Uçuş Kartı Üzerindeki Bilgiler, Kabin İçindeki Objeler, Görünüm ve Davranışı Betimleme, Kişisel Eşyalar, el Bagajı Türleri, Elektronik Aletler, Nesneleri Betimleme Konuşma: Yolcuları Karşılama, Boarding ve Yükleme, Yolcuları Yerleştirme, Oturma Düzeni ile İlgili Sorunları Çözme Dilbilgisi (Describing Items, Making Polite Requests and Responding to Requests) Gerighty, Terence and Shon Davis. “Welcome on Board.” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 12-16. Print.
6 Konu: Uçağa Binme (Boarding) - 2 Konuşma: Kalkış Öncesi Güvenlik Prosedürlerini Açıklama ve Kontroller Telaffuz (Güvenlik Talimatlarını Okuma) Dilbilgisi (Showing How Something Works) Gözden Geçirme (Kabin Hizmetlerine Giriş, Uçuş Öncesi Brifing, Boarding) Gerighty, Terence and Shon Davis. “Welcome on Board.” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 17-19. Print
7 Ara sınav ve Sözlü Sınav
8 Konu: Kalkış Sonrası - 1 Kelime Bilgisi: Kabin İçi Sınıflar ve İmkanlar Konuşma: İlk Anonsları Yapma, Şikayette Bulunma, Ricada Bulunma Dilbilgisi (Formal and Informal Language, ‘Comfort’ Expressions) Gerighty, Terence and Shon Davis. “After Take-Off and into the Flight.” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 20-23. Print.
9 Konu: Kalkış Sonrası - 2 Konuşma: Kabin Görevlisinin Ricasını Reddetme, Yolcu ile Mutabık Kalma, Yetkilileri Çağırma ile Gözdağı Vermek, Bir Ricayı Geri Çevirme ve Açıklama Yapma ya da Gerekli Eylemi Yapma, Bir Ricayı Karşılama Dil Bilgisi (Dealing with Passengers and Passenger Needs) Gerighty, Terence and Shon Davis. “After Take-Off and into the Flight.” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 23-27. Print.
10 Konu: Yiyecek ve İçecek Servisi – 1 Kelime Bilgisi: Yiyecek ve İçecek Türleri, Yiyecek ve İçecek Maddelerini Servis Etme Yolları, Beslenme Türleri ve Özel Mönüler Konuşma: Yiyecek ve İçecekleri Tanımlama, Seçenek Sunma, Özür Dileme - 1 Dilbilgisi (Would Like, Making Offers, Asking about Preferences, Too / Enough, Apologizing-1) Gerighty, Terence and Shon Davis. “Food and Drinks.” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 28-31. Print.
11 Konu: Yiyecek ve İçecek Servisi – 2 Kelime Bilgisi: Gümrüksüz Satışlar, Sık Görülen Para Birimleri Konuşma: Alışveriş İşlemleri, Uçuş Sırasında Alışveriş Dilbilgisi [In flight Shopping (Offering, Passenger Requests, Showing, Passenger Questions about Prices, Saying Prices, Talking about Change)] Gerighty, Terence and Shon Davis. “Food and Drinks.” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 32-35. Print.
12 Konu: Yolcu Problemleri (Minor) Konuşma: Yolcu Problemlerini Belirleme, Problemlerle İlgilenme, Özür Dileme - 2 Dilbilgisi (Finding Out the Problem, Offering to Help, Apologizing-2) Gerighty, Terence and Shon Davis. “Minor Passenger Problems.” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 36-41. Print.
13 Konu: Yolcu Problemleri (Minor) – Vaka Çalışması Konuşma: Bir Vaka ile İlgili Soru Sorup Cevap Verme, Tartışma Okuma, Dinleme, Kelime Bilgisi ve Dilbilgisi Alıştırmaları Gerighty, Terence and Shon Davis. “Minor Passenger Problems.” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 42-43. Print.
14 Okuma, Dinleme, Kelime Bilgisi ve Dilbilgisi Alıştırmaları Gerighty, Terence and Shon Davis. “Minor Passenger Problems.” English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. 42-43. Print.
15 Dersin Gözden Geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Gerighty, Terence and Shon Davis. English for Cabin Crew. Hampshire: Cengage Learning, 2018. Print

ISBN: 978-0-462-09873-9

Önerilen Okumalar/Materyaller
  • http://www.cabincrew.com/career-advice/the-history-of-cabin-crew/1157
  • https://www.skybrary.aero/index.php/Classification_of_Airspace

 

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
1
30
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
4
64
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
1
15
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
1
1
1
Ara Sınavlar
1
3
3
Final Sınavı
1
5
5
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Havayolu işletmesinin yönetim sistemleri ve işleyiş prensipleri ile ulusal ve uluslararası mevzuat bilgisine sahip olmak

2

Temel havacılık terminolojisi, uçuş teorisi/aerodinamik ve meteoroloji konularında temel bilgi sahibi olmak

X
3

Kabin ekibi üyesinin görev/sorumlulukları, havacılıkta standart operasyon kuralları ve emniyet/güvenlik kavramları hakkında bilgi sahibi olmak

X
4

Havacılıkta ilkyardım konusunda doğru ve etkin müdahalenin önemini kavrayarak ilkyardım uygulamalarını yapabilmek

5

Tehlikeli madde taşımacılığı ile ilgili ve uçuş operasyonlarında oluşabilecek tüm acil durumlarda hayatta kalabilme teknikleri, kalabalığın kontrolü ve yönetimi metotları hususunda sorumluluklarını kavrayarak hızlı ve doğru müdahale edebilmek

6

Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilmek, bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak

7

Diksiyon ve anons teknikleri konusunda bilgi sahibi olmak

8

Havacılıkta insan faktörü, çevre, toplum, sağlık koşullarının etkileri, insan performansının limitleri ve kaynakların etkin kullanımının önemini kavrayabilmek

9

Dünya coğrafyası ve kültürleri konularında temel bilgiye sahip olmak

10

Genel görünüm ve kişisel bakımın önemini kavrayarak nezaket ve görgü kuralları çerçevesinde yolcu servis sunumunu gerçekleştirebilmek

11

Bir yabancı dili kullanarak sivil havacılıkta kabin hizmetleri alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile ileitişim kurmak

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.