MESLEK YÜKSEKOKULU
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri (Türkçe)
MPAZ 110 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Sunum Teknikleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MPAZ 110
|
Güz/Bahar
|
1
|
2
|
2
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Deney / Laboratuvar / Atölye uygulamaGösterip yaptırmaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin kişiler arası iletişim becerilerini ve ikna edici sunum tekniklerini akademik ve sektörel ortamlarda geliştirmektedir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste, etkili sunum tekniklerinin teorik ve pratik tüm yönleri uygulama ağırlıklı olarak öğretilmektedir. İletişimin yazılı, sözlü ve sözsüz unsurları, etkili bir sunum hazırlamak için gerekli aşamalar ve sunum esnasında karşılaşılacak sorunlar ile bunların çözümleri değerlendirilmektedir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş ve müfreadat tanıtımı | |
2 | Sunuma giriş: Sunum nedir? Çeşitleri nelerdir? Sunum yapmanın psikolojik ve teknik boyutları nelerdir? | Gürüz, D. & Eğinli, A. T. (2016). Etkili Sunum Teknikleri (3. Baskı). Detay Yayıncılık, ISBN 6055681845. |
3 | Sunumun aşamaları: Ön hazırlık, sahne performansı (motivasyon ve ikna) ve değerlendirme | Cialdini, R. (2003). İknanın psikolojisi: Teorik ve pratik bir arada. Çev: Yasemin Fletcher. İstanbul: Mediacat Yayıncılık.; Siddons, S. (2008). The complete presentation skills handbook: How to understand and reach your audience for maximum impact and success. London: Kogan Page Publishers. |
4 | Sunum ve iletişim: Sözlü, sözlü olmayan (beden dili) ve kitle iletişim / Hikaye anlatıcılığı | Güngör, N. (2015). İletişime giriş, Ankara: Siyasal Kitabevi, sf. 78-106. ISBN: 978-605-5782-59-7; Aziz, A. (2013). İletişime Giriş, Hiperlink, sf. 51-57. ISBN: 978-9944-157-14-8. |
5 | Sunum teknikleri: Tartışma, problem çözme, örnek olay, rol oynama, beyin fırtınası, anket uygulama | Gürkan, O. (2016). Microsoft Office 2016. Nirvana Yayınları, 85-92.; |
6 | Sunumda kaynak kullanımı ve APA alıntı formatı | American Psychological Association (2019). Publication Manual of the American Psychological Association (7th ed.). American Psychological Association (https://apastyle.apa.org/). |
7 | Sunum uygulaması: Bireysel (doğaçlama) | Bireysel sunumlar, öğrencilerin derste ön hazırlık yapmadan, doğaçlama olarak gerçekleştirilecektir. Sunum konulara öğrencilere ders esnasında verilecektir. |
8 | Sunum uygulaması: Bireysel (ön hazırlıklı / belirli bir konuda / slayt ve beyaz tahta kullanımı) | Dijital ortamda yapılacak sunumlar, ön hazırlık yapılarak ve sunum teknikleri kullanılarak gerçekleştirilecektir. Sunum konuları öğrencilere bir hafta önceden verilecektir. |
9 | Dönem içi bireysel sunum performansların değerlendirmesi | Bireysel performansların belirlenen kriterler doğrultusunda değerlendirilmesi |
10 | Çevrim içi sunum uygulaması: Zoom, Prezi, Powtoon, Powerpoint ve Google slaytlar çevrim içi uygulamaları | Gürkan, O. (2016). Microsoft Office 2016. Nirvana Yayınları, 85-92. |
11 | Sunum uygulaması: Grup (karma sunum teknikleri) | Öğrenciler ikili grup halinde, gösterilen tüm sunum tekniklerini kullanarak gerçekleştirilecektir. |
12 | Sunum uygulaması: Bireysel (karma sunum teknikleri) | Bireysel sunumlar, gösterilen tüm tekniklerin kullanımı ile gerçekleştirilecektir. |
13 | Bireysel performans değerlendirme | Öğrencilerin dönem içinde yaptıkları sunumlar dahilinde değerlendirme yapılacaktır. |
14 | Final sunumu haftası | Final projesi olarak verilen konu kapsamında bireysel sunum yapılacaktır. |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | Bu hafta ders yapılmayacaktır. |
16 | Final sınavı | Final sınavı için belirlenen tarihte dönem projesi sunumları ile ilgili raporlar teslim edilecektir. |
Ders Kitabı | Gürüz, D. & Eğinli, A. T. (2016). Etkili Sunum Teknikleri (3. Baskı). Detay Yayıncılık, ISBN 6055681845. Sarıdoğan, E. (2013). Toplantı ve Sunum Teknikleri. Papatya Bilim, ISBN 6054220564. Cialdini, R. (2003). İknanın psikolojisi: Teorik ve pratik bir arada. Çev: Yasemin Fletcher. İstanbul: Mediacat Yayıncılık. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Siddons, S. (2008). The complete presentation skills handbook: How to understand and reach your audience for maximum impact and success. London: Kogan Page Publishers. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
5
|
50
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
6
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
1
|
16
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
5
|
4
|
20
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
8
|
8
|
Toplam |
90
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Havayolu işletmesinin yönetim sistemleri ve işleyiş prensipleri ile ulusal ve uluslararası mevzuat bilgisine sahip olmak |
|||||
2 | Temel havacılık terminolojisi, uçuş teorisi/aerodinamik ve meteoroloji konularında temel bilgi sahibi olmak |
|||||
3 | Kabin ekibi üyesinin görev/sorumlulukları, havacılıkta standart operasyon kuralları ve emniyet/güvenlik kavramları hakkında bilgi sahibi olmak |
|||||
4 | Havacılıkta ilkyardım konusunda doğru ve etkin müdahalenin önemini kavrayarak ilkyardım uygulamalarını yapabilmek |
|||||
5 | Tehlikeli madde taşımacılığı ile ilgili ve uçuş operasyonlarında oluşabilecek tüm acil durumlarda hayatta kalabilme teknikleri, kalabalığın kontrolü ve yönetimi metotları hususunda sorumluluklarını kavrayarak hızlı ve doğru müdahale edebilmek |
|||||
6 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilmek, bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak |
X | ||||
7 | Diksiyon ve anons teknikleri konusunda bilgi sahibi olmak |
X | ||||
8 | Havacılıkta insan faktörü, çevre, toplum, sağlık koşullarının etkileri, insan performansının limitleri ve kaynakların etkin kullanımının önemini kavrayabilmek |
|||||
9 | Dünya coğrafyası ve kültürleri konularında temel bilgiye sahip olmak |
|||||
10 | Genel görünüm ve kişisel bakımın önemini kavrayarak nezaket ve görgü kuralları çerçevesinde yolcu servis sunumunu gerçekleştirebilmek |
X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak sivil havacılıkta kabin hizmetleri alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile ileitişim kurmak |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
3. Turizm Günleri kapsamında Havacılık Öğrencileri ’1T ABD-FRA Uçuşumuza Hoşgeldiniz’’ Workshop Etkinliği
3. Turizm Günleri kapsamında Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği ve Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Öğretim Görevlilerimiz ve Öğrencilerimiz ‘’1T ABD-FRA Uçuşumuza Hoşgeldiniz’’ adı
Havacılık Öğrencilerimiz İstanbul Havalimanı'nda Emirates Airbus A380 Uçuş Operasyonu'na Katıldılar
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği ve Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Öğrencileri İstanbul Havalimanı Teknik Gezisi’ne ve Emirates Havayolu
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Öğrencilerimiz TGS Yer Hizmetleri A.Ş.'de Staj Yapıyor
Sivil Havacılk Kabin Hizmetleri Öğrencilerimiz TGS Yer Hizmetleri A.Ş.'de staja kabul edildiler.
Çıraklar Ustalara Soruyor Konuğu Hava Trafik Koordinatörleri Emre Yüce, Simay Ece Kanat Tektaş ve Nuray Tülü
Hava Trafik Kontrolörlüğü mesleğini anlatmak, hava trafik ve kokpit arasındaki iletişimin önemini anlatmak ve öğrencilerin merak ettiklerine cevap vermek üzere Hava Trafik
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Öğrencilerimiz Pegasus Havayolları'nda Staj Yapıyor
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Öğrencilerimiz zorunlu stajlarını ülkemizin en önemli havayolu işletmelerinden Pegasus Havayolları'nda sürdürüyorlar.
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Öğrencileri TGS Staj Mülakatında
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Programı öğrencilerimiz TGS Yer Hizmetleri’nde staj için mülakata girdiler.
Havacılık Programları “Çıraklar Ustalara Soruyor” Etkinliği
Havacılık Programları öğrencileri “Çıraklar Ustalara Soruyor” etkinliği kapsamnında YDA Dalaman Havalimanı Eski Genel Müdürü Sn. Cengiz Tuğrul Ayaz’ı ağırladı. Cengiz Bey, Havalimanı
Havacılık Programları “Çıraklar Ustalara Soruyor” Etkinliği
Havacılık Programları öğrencileri “Çıraklar Ustalara Soruyor” etkinliği kapsamnında Pegasus Havayolları İstasyonlar Müdürü Sn. Aytaç Yıldız’I ağırladı. Aytaç Bey, Pegasus Havayolları hakkında detaylı