Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri (Türkçe)

SHKH 204 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Kabinde Genel Servis Usulleri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
SHKH 204
Bahar
2
2
3
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Soru & Cevap
Simülasyon
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Kabinde genel servis usüllerini ve servis ekipmanları hakkında bilgi vermek ve bunlarla ilgili uygulama yapmak amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kabinde yapılan servis şekillerini ve servis için gerekli ikram ve kırtasiye malzemelerini öğrenebilecek
  • Serviste dikkat edilmesi gereken usulleri kavramayabilecek
  • Uçuş sınıfları arasındaki farkları ve uygun ikram çeşidini öğrenebilecek
  • İçecek ve yiyecek ikramı konusunda pratik beceriye sahip olabilecek
  • Günün saatlerine göre servis şekline karar verebilecek
Ders Tanımı İkram, kabinde servis ekipmanları ve usulleri

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ucakta Ikramin Onemi , Ikramin Yolcular Uzerindeki Etkileri (Fizyolojik Etki - Psikolojik Etki) , Kabin Ekiplerinin Davranis Standartlari , Beden Dili Etkili Iletisim Megep, Yiyecek İçecek Hizmetleri Uçakta Servis. (2007). Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara. Bölüm:1
2 Dunden Bugune Ucakta Ikram , Catering Merkezinin Olusumunun Temelleri ,Ucakta Ikram Hizmetinin Baslamasi Megep, Yiyecek İçecek Hizmetleri Uçakta Servis. (2007). Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara. Bölüm:2
3 Ikram Hizmeti ,Ozel Ilgi Gosterilmesi Gereken Yolcular , Ikram Planlamasindaki Ana Faktorler (Ucak Tipi , Tasinan Yolcu Niteligi) Megep, Yiyecek İçecek Hizmetleri Uçakta Servis. (2007). Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara. Bölüm:3
4 Ikram Planlamasindaki Ana Faktorler (Ucagin Kalkis ve Varis Saatleri-Ucus Suresi) , Parkur Ozellikleri , Ikram Yukleme Noktasi) Megep, Yiyecek İçecek Hizmetleri Uçakta Servis. (2007). Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara. Bölüm:4
5 Galley Tanimi , Galley Malzemeleri , Ucus Oncesi Galley Hazirligi Megep, Yiyecek İçecek Hizmetleri Uçakta Servis. (2007). Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara. Bölüm:5
6 Galley Cesitleri(On-Arka-Yardimci-Orta) Ikram Urunlerinin Temini , Ikramin Teslim Alinmasi ve Kontrolu Megep, Yiyecek İçecek Hizmetleri Uçakta Servis. (2007). Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara. Bölüm:6
7 Ara sınav
8 Ara Sinav YIYECEK SERVISI ; Servis Cesitleri(Gunun saatlerine Gore Hazirlanan Sevis Cesitleri) Ekip Yemegi , Kokpit Yemegi ve Servisi Megep, Yiyecek İçecek Hizmetleri Uçakta Servis. (2007). Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara. Bölüm:6
9 OZEL YEMEKLER ; Dini Yemekler (KSML , MOML , HNML) , Vejeteryan Yemekler(VGML) ; Tibbi Yemekler Megep, Yiyecek İçecek Hizmetleri Uçakta Servis. (2007). Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara. Bölüm:7
10 Ozel Yemek Kodlari ve Aciklamalari Megep, Yiyecek İçecek Hizmetleri Uçakta Servis. (2007). Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara. Bölüm:8
11 ICECEK SERVISI ;Icecek Kategorileri (Alkollu - Alkolsuz Icecekler) Icki Servisi Megep, Yiyecek İçecek Hizmetleri Uçakta Servis. (2007). Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara. Bölüm:8
12 Iceceklerin Servisinde Uygulanmasi Gereken Genel Kurallar , Alkolsuz Sicak Iceceklerin Hazirlanmasi ve Servisi Megep, Yiyecek İçecek Hizmetleri Uçakta Servis. (2007). Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara. Bölüm:9
13 Alkolsuz Soguk Iceceklerin Hazirlanmasi ve Servisi , Alkollu Soguk Iceceklerin Hazirlanmasi ve Servisi Megep, Yiyecek İçecek Hizmetleri Uçakta Servis. (2007). Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara. Bölüm:10
14 Digestive (Hazmettirici ) Icecek Servis Hazirlanmasi ve Servisi , Cay Kahve Sevisi Megep, Yiyecek İçecek Hizmetleri Uçakta Servis. (2007). Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara. Bölüm:11
15 GENEL DEĞERLENDİRME Megep, Yiyecek İçecek Hizmetleri Uçakta Servis. (2007). Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara. Bölüm: Modül Değelendirme
16 Final Ders materyalleri

 

Ders Kitabı

Megep, Yiyecek İçecek Hizmetleri Uçakta Servis. (2007). Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara. Bölüm:8 ISBN 978-976-91612-1

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
15
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
4
64
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
48
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
15
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
11
11
Final Sınavı
1
12
12
    Toplam
150

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Havayolu işletmesinin yönetim sistemleri ve işleyiş prensipleri ile ulusal ve uluslararası mevzuat bilgisine sahip olmak

2

Temel havacılık terminolojisi, uçuş teorisi/aerodinamik ve meteoroloji konularında temel bilgi sahibi olmak

3

Kabin ekibi üyesinin görev/sorumlulukları, havacılıkta standart operasyon kuralları ve emniyet/güvenlik kavramları hakkında bilgi sahibi olmak

X
4

Havacılıkta ilkyardım konusunda doğru ve etkin müdahalenin önemini kavrayarak ilkyardım uygulamalarını yapabilmek

5

Tehlikeli madde taşımacılığı ile ilgili ve uçuş operasyonlarında oluşabilecek tüm acil durumlarda hayatta kalabilme teknikleri, kalabalığın kontrolü ve yönetimi metotları hususunda sorumluluklarını kavrayarak hızlı ve doğru müdahale edebilmek

6

Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilmek, bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak

7

Diksiyon ve anons teknikleri konusunda bilgi sahibi olmak

X
8

Havacılıkta insan faktörü, çevre, toplum, sağlık koşullarının etkileri, insan performansının limitleri ve kaynakların etkin kullanımının önemini kavrayabilmek

9

Dünya coğrafyası ve kültürleri konularında temel bilgiye sahip olmak

10

Genel görünüm ve kişisel bakımın önemini kavrayarak nezaket ve görgü kuralları çerçevesinde yolcu servis sunumunu gerçekleştirebilmek

X
11

Bir yabancı dili kullanarak sivil havacılıkta kabin hizmetleri alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile ileitişim kurmak

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.