MESLEK YÜKSEKOKULU
Bilgisayar Programcılığı (Türkçe)
ETR 101 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
E-Ticaret
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ETR 101
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Anlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile birlikte, e-ticaret kavramının literatür ve uygulama kapsamında öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Sürekli değişim ve gelişim içinde olan dijital dünya, ticaret hacmi bakımından önemli fırsatlar sunmaktadır. Bu ders ile birlikte öğrencilerin e-ticaret alanındaki bu potansiyeli öğrenmeleri ve pratik bilgilere sahip olmaları sağlanmaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse tanıtımı, müfredat açıklaması | - |
2 | E-Ticarete giriş, e-ticaretin tanımı, kapsamı ve temel istatistikler | E-Ticaret: Kavramlar, Gelişim ve Uygulamalar, Prof. Dr. Gonca Telli Yamamoto, 2020, ISBN: 978-6054613-64-9, sf. 118-130. |
3 | E-ticarette temel kavramlar ve iş modelleri | E-Ticaret: Kavramlar, Gelişim ve Uygulamalar, Prof. Dr. Gonca Telli Yamamoto, 2020, ISBN: 978-6054613-64-9, sf. 118-130. |
4 | E-Ticarete Hazırlık, Kurulumlar ve Teknik Altyapı | E-Ticaret: Kavramlar, Gelişim ve Uygulamalar, Prof. Dr. Gonca Telli Yamamoto, 2020, ISBN: 978-6054613-64-9, sf. 22-36. |
5 | E-Ticarette Güvenlik ve Ödeme Sistemleri | E-Ticaret: Kavramlar, Gelişim ve Uygulamalar, Prof. Dr. Gonca Telli Yamamoto, 2020, ISBN: 978-6054613-64-9, sf. 51-80. |
6 | E-Ticarette İnsan Kaynakları | E-Ticaret: Kavramlar, Gelişim ve Uygulamalar, Prof. Dr. Gonca Telli Yamamoto, 2020, ISBN: 978-6054613-64-9, sf. 38-50. |
7 | Ara sınav | E-Ticaret: Kavramlar, Gelişim ve Uygulamalar, Prof. Dr. Gonca Telli Yamamoto, 2020, ISBN: 978-6054613-64-9, sf. 156-161. |
8 | E-Ticarette Operasyon Yönetimi ve Lojistik | E-Ticaret: Kavramlar, Gelişim ve Uygulamalar, Prof. Dr. Gonca Telli Yamamoto, 2020, ISBN: 978-6054613-64-9, sf. 94-109. |
9 | E-Ticarette Dijital Pazarlama Kanalları | E-Ticaret: Kavramlar, Gelişim ve Uygulamalar, Prof. Dr. Gonca Telli Yamamoto, 2020, ISBN: 978-6054613-64-9, sf. 156-161. |
10 | Sosyal Medyanın E-Ticarete Etkisi | E-Ticaret: Kavramlar, Gelişim ve Uygulamalar, Prof. Dr. Gonca Telli Yamamoto, 2020, ISBN: 978-6054613-64-9, sf. 94-109. |
11 | E-Ticarette İzinli Pazarlama ve Müşteri İlişkileri Yönetimi | E-Ticaret: Kavramlar, Gelişim ve Uygulamalar, Prof. Dr. Gonca Telli Yamamoto, 2020, ISBN: 978-6054613-64-9, sf. 94-109. |
12 | E-Ticarette Satış ve Hizmetler | E-Ticaret: Kavramlar, Gelişim ve Uygulamalar, Prof. Dr. Gonca Telli Yamamoto, 2020, ISBN: 978-6054613-64-9, sf. 110-117. |
13 | E-İhracatta Temel Kavramlar ve Vakalar | E-Başla: E-Ticaret ve E-İhracat Başlangıç Rehberi, Mustafa Erkayhan, 2021, ISBN: 9786057018328, sf. 175-207 |
14 | Proje sunumları | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
-
|
-
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
-
|
Proje |
1
|
40
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
3
|
48
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
-
|
-
|
0
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
-
|
0
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
18
|
18
|
Final Sınavı |
1
|
20
|
20
|
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Temel düzeyde bilgisayar donanımı ve yazılımı bilgisine sahiptir.
|
|||||
2 | İnternet ve ağ teknolojilerini kullanarak gerekli uygulamaları geliştirir. |
|||||
3 | Değişen koşullara uyum sağlamak için alanındaki gelişmeleri takip eder. |
|||||
4 | Alanındaki deneyleri yürütür ve sonuçlarını analiz eder. |
|||||
5 | Alanı ile ilgili temel programlama dillerini kullanır. |
|||||
6 | Alanı ile ilgili temel ihtiyaçları karşılayan, yazılım, donanım veya her ikisini içeren bir bilgisayar sistemi tasarlar ve kurar. |
|||||
7 | Bilgisayar programcılığı alanı ile ilgili güncel gelişmeleri takip ederek yorumlar. |
|||||
8 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir.mek |
|||||
9 | Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|||||
10 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. |
|||||
11 | Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Ruby Games Ziyareti
Meslek Yüksekokulumuz Bilgisayar Programcılığı öğretim elemanları, Öğr. Gör. Hüseyin Tokat, Öğr. Gör. Turgay Zülam ve Meslek Yüksekokulu sekreterimiz Doğukan Aslan Ruby Game
2022-2023 Güz Dönemi Bilgilendirme Toplantısı
Bilgisayar Programcılığı Programı'nın 1. ve 2. sınıf öğrencileri ile 2022-2023 Güz Dönemi Bilgilendirme toplantısı yapıldı.
Gameathon Ekonomi Etkinliği
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı Programı tarafından 26 Nisan 2022 ve 7 Haziran 2022 tarihlerinde lise ve üniversite öğrencilerinin katılımı
Bilgisayar Programcılığı Programı Çıraklar Ustalara Soruyor (ÇUS) Etkinliği
Bilgisayar Programcılığı öğrencileri “Çıraklar Ustalara Soruyor” etkinliği kapsamında 27.05.2022 tarihinde İzmir Teknoloji ve Bilişim Derneği üyesi ve Metisbot kurucu ortaklarından Hakan Güngör
Arabuluculuğa ‘akıllı’ öneri
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Bilgisayar Programcılığı öğrencileri, kişiler arasındaki hukuki anlaşmazlıkların kısa sürede çözülmesine olanak sağlayan ‘arabuluculuk’ yönteminin dijital ortamda, daha kolay
Yeni Dönem Bilgilendirme Toplantısı
Yeni dönem öncesinde öğrenciler ile bir araya gelindi. Uyulması gereken kurallar ve dönem öncesinde yapılması gerekenler ile ilgili öğrencilere bilgi verilmiştir. Öğrencilerin
Ustalardan gençlere 'başarı' formülü
Yüksek teknoloji şirketlerinde üst düzey görevlerde bulunan, Turkcell'in eski CEO'su ve yatırımcı Süreyya Ciliv, İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Meslek Yüksekokulu’nun düzenlediği 'Çıraklar
Pandemi gençleri için ‘dijital' seferberlik
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), pandemiyle birlikte yüzde 52 büyüyen e-ticaret ve rekor seviyede gelişen dijitalleşmeye kayıtsız kalmayarak öğrencilerin bu alanda kendilerini geliştirmesi