MESLEK YÜKSEKOKULU
Elektrik (Türkçe)
MISG 211 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Toplam Kalite ve Yönetim Sistemleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MISG 211
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Anlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | • Toplam Kalite Yönetimi felsefesinin ve ilkelerinin kavranması • Toplam Kalite Kültürünün yerleştirilmesi • Toplam Kalite Yönetimi için liderlik becerilerinin geliştirilmesi • İşletmelerde Toplam Kalite Yönetiminin uygulamalarının öğrenilmesi • Toplam Kalite Yönetim yöntemlerinin gösterilmesi |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | • Kalite Kavramı • Kalitenin Evrimi • TKY de yönetim ve liderlik • Süreç analizi ve yönetimi • Kalite operasyonu, örnek uygulamalar • TKY nin önündeki engeller |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kalite Kavramına Giriş | Ders Materyalleri ve Sunum Hazırlıkları |
2 | Toplam Kalitenin Evrimi | Ders Materyalleri ve Sunum Hazırlıkları |
3 | TKY’ye başlarken yönetimin rolü,Liderlik | Ders Materyalleri ve Sunum Hazırlıkları |
4 | Süreç Analzi ve Yönetimi | Ders Materyalleri ve Sunum Hazırlıkları |
5 | Kalite Operasyonunun oluşturulması , Örnek Uygulamalar | Ders Materyalleri ve Sunum Hazırlıkları |
6 | Toplam Kalite Yönetimin Önündeki Engeller | Ders Materyalleri ve Sunum Hazırlıkları |
7 | ARA SINAV | |
8 | Toplam Kalite Yönetiminin Gerekleri | Ders Materyalleri ve Sunum Hazırlıkları |
9 | Toplam Kalite Yönetiminin Araç ve Teknikleri | Ders Materyalleri ve Sunum Hazırlıkları |
10 | Performans Ölçme Sistemleri | Ders Materyalleri ve Sunum Hazırlıkları |
11 | Deming Çevriminin Bir Parçası Olarak Özdeğerlendirme | Ders Materyalleri ve Sunum Hazırlıkları |
12 | Uluslar arası Kalite Ödüllerine Bakış | Ders Materyalleri ve Sunum Hazırlıkları |
13 | Kobiler İçin Performans Değerlendirme Model Çalışması | Ders Materyalleri ve Sunum Hazırlıkları |
14 | Sürekli İyileştirme - KAİZEN | Ders Materyalleri ve Sunum Hazırlıkları |
15 | FİNAL SINAVINA HAZIRLIK | |
16 | Final |
Ders Kitabı | - Mücella Tokatlıoğlu- Fırat Özel Ders Notları |
Önerilen Okumalar/Materyaller | 1. MYO Müfradatına UygunToplam Kalite Yönetimi,Seçkin Yayıncılık,2013, 2. Toplam Kalite Yönetiminde Performans Ölçümü Prof. Dr. Muhittin Şimşek Yard. Doç. Mustafa Nursoy |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
40
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
2
|
30
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
10
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
10
|
10
|
Final Sınavı |
1
|
20
|
20
|
Toplam |
118
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Mesleki alanda çözümlemeleri yapabilecek düzeyde matematik bilgisine sahip olmak | |||||
2 | Temel yabancı dil bilgisine sahip olmak. | |||||
3 | İşletim sistemi, temel ofis yazılımları ve bilgisayar genel donanımı hakkında bilgi sahibi olmak. | |||||
4 | Temel fizik kavramları ve temel elektrik devre çözümleri hakkında bilgi sahibi olmak | |||||
5 | Alçak gerilim şebekesi ve elemanları hakkında bilgi sahibi olmak. | |||||
6 | Analog ve Dijital Elektrik ölçü aletlerinin yapısı ve çalışma prensibi hakkında bilgi sahibi olup, kullanabilmek. | |||||
7 | Doğru ve alternatif akımda kullanılan devre elemanlarını tanımak ve devre çözümlerini yapabilmek. | |||||
8 | Elektrik makinelerinin yapısı, çalışma prensibi, sarım şekilleri ve devreye bağlantıları hakkında bilgi sahibi olmak. | |||||
9 | Zayıf akım, kuvvetli akım, yıldırım, yangın ve güvenlik sistemleri hakkında bilgi sahibi olmak, elektrik tesisat planlarını çizebilmek, elektrik tesisatının taahhüt ve keşif işlerini kavrayıp yapabilmek. | |||||
10 | Çizim ve simülasyon programları ile elektrik ve elektronik devreleri tasarlamak | |||||
11 | Elektrikli cihaz ve sistemlerin bakım onarım ve montajını yapabilmek. | |||||
13 | Otomatik kumanda sistemlerinin temel kavram ve elemanlarını bilmek. PLC sistemleri programlayabilmek. | |||||
14 | Elektrik Enerjisi üretimi hakkında bilgi sahibi olup, iletim ve dağıtım şebekelerinde kullanılan elemanlarını tanımak. | |||||
15 | Temel elektronik elemanlarının yapısını ve çalışmasını bilmek. Güç elektroniği elemanlarını ve kullanım özelliklerini bilmek. Mantık devre temellerini bilmek ve sayısal devre tasarımı yapabilmek. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
ATAER ENERJİ ELEKTRİK ÜRETİM A.Ş.’YE TEKNİK GEZİ
18 Aralık Perşembe günü, İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu, Elektrik Programı öğrencileri Çiğli Atatürk Organize Sanayi Bölgesi'ndeydi. Bu bölgede yer alan Ataer