MESLEK YÜKSEKOKULU
Ayakkabı Tasarım ve Üretimi (Türkçe)
MATU 208 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Ürün Geliştirme ve Koleksiyon Hazırlama II
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MATU 208
|
Bahar
|
2
|
2
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilerin hazırlayacakları tasarım koleksiyonlarının gösterilen tekniklere uygun olarak düzenlenmesini ve tasarlanan ürünlerin üretilebilir gerçeklikte olmasını sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Tasarım süreci, pafta çalışmaları, proje değerlendirme dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Proje hedefi; problem tanımlama, kavram geliştirme, yaratıcı ürün önerileri geliştirme, teknik detay çözme, malzeme ve üretim tekniği belirleme | Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür , Ütopya Yayınları, 2002, Ankara, ISBN 975-8382-53-5 Bölüm 1 |
2 | Story Board çalışması, renk, doku ve malzeme kartelâlarının hazırlanması | Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür , Ütopya Yayınları, 2002, Ankara, ISBN 975-8382-53-5 Bölüm 2 |
3 | Eskiz ve eskiz geliştirme süreci | Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür , Ütopya Yayınları, 2002, Ankara, ISBN 975-8382-53-5 Bölüm 3 |
4 | Tasarım süreci | Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür , Ütopya Yayınları, 2002, Ankara, ISBN 975-8382-53-5 Bölüm 4 |
5 | Tasarımların onaylanması ve teknik çözümlemelerin yapılması | Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür , Ütopya Yayınları, 2002, Ankara, ISBN 975-8382-53-5 Bölüm 5 |
6 | Tasarım ve teknik pafta çalışmalarının yapılması | Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür , Ütopya Yayınları, 2002, Ankara, ISBN 975-8382-53-5 Bölüm 6 |
7 | 1. Proje için değerlendirme | Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür , Ütopya Yayınları, 2002, Ankara, ISBN 975-8382-53-5 Bölüm 7 |
8 | 2. Proje bilgilerinin aktarılması proje kâğıtlarının teslimi, Proje hedefi; Moda Aksesuar ürün grubunda var olan ürünlerin dışında, özgün, işlevsel, üretilebilir ticari gerçeklikte ve detayda yeni ürünler tasarlayabilmesi ve geliştirebilmesi | Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür , Ütopya Yayınları, 2002, Ankara, ISBN 975-8382-53-5 Bölüm 8 |
9 | Story Board çalışması, renk, doku ve malzeme kartelası hazırlanması | Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür , Ütopya Yayınları, 2002, Ankara, ISBN 975-8382-53-5 Bölüm 9 |
10 | Eskiz ve eskiz geliştirme süreci | Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür , Ütopya Yayınları, 2002, Ankara, ISBN 975-8382-53-5 Bölüm 10 |
11 | Tasarım süreci | Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür , Ütopya Yayınları, 2002, Ankara, ISBN 975-8382-53-5 Bölüm 11 |
12 | Tasarımların onaylanması ve teknik çözümlemelerin yapılması | Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür , Ütopya Yayınları, 2002, Ankara, ISBN 975-8382-53-5 Bölüm 12 |
13 | Tasarım ve teknik pafta çalışmalarının yapılması | Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür , Ütopya Yayınları, 2002, Ankara, ISBN 975-8382-53-5 Bölüm 13 |
14 | 2. Proje için değerlendirme | Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür , Ütopya Yayınları, 2002, Ankara, ISBN 975-8382-53-5 Bölüm 14 |
15 | Dönemin Değerlendirilmesi | Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür , Ütopya Yayınları, 2002, Ankara, ISBN 975-8382-53-5 Bölüm 1-14 |
16 | Final |
Ders Kitabı | ÇAĞLARCA, Sadettin Renk ve Armoni Kuralları İnkılap Kitapevi, 1986, İstanbul Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür , Ütopya Yayınları, 2002, Ankara, ISBN 975-8382-53-5 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | J.C.Jones Seeds Design Methods Of Human Futures, 1970 , London BARNARD Malcolm Art Design and Visual Culture , Ütopya Yayınevi, / Çeviren: Güliz Korkmaz, 2002, Ankara GÜNGÖR Doç. İ. Hulusi Temel Tasar Basic Design , Çeltüt Matbaacılık, Mart 1972, İstanbul BEYAZIT Prof. Nigan, Endüstri Ürünlerinde ve Mimarlıkta Tasarlama Metodlarına Giriş, İstanbul 1994 PENDERGAST, Sara & Tom, Fashion, Costume and Culture, Volume 1- 5, The Gale Group, Amerika, 2004 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
50
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
2
|
32
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
15
|
15
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
10
|
10
|
Toplam |
121
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Ayakkabı Tasarım ve Üretimi alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olacaktır. |
X | ||||
2 | İlgili alanda kullanılan malzemeleri ve kimyasalları tanıyabilecek, uygulamalar için gerekli olan teknikleri ve teknolojik cihazları kullanabilecektir. |
X | ||||
3 | Alan ile ilgili mevzuat ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olacaktır. |
|||||
4 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilecek, yorumlayabilecek, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilecektir. |
X | ||||
5 | Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir. |
X | ||||
6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı ile yenilikçi, sürekli gelişime açık, yaratıcı düşünceye sahip olacak ve uygulayabilecektir. |
X | ||||
7 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilerek, bunların gereklerini yerine getirebilecektir. |
|||||
8 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, etkin ve verimli çalışabilecektir. |
X | ||||
9 | İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyerek alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve uygulayabilecektir. |
X | ||||
10 | İngilizce’yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak Ayakkabı Tasarım ve Üretimi alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
SHOEXPO Birincisi İEU MYO’dan
İzmir Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde İZFAŞ tarafından organize edilen, SHOEXPO İzmir – Ayakkabı ve Çanta Fuarı kapsamında düzenlenen 4. Uluslararası Ayakkabı Tasarım
SHOEXPO2018 Ayakkabı Fuarında Ekonomi'li Gençler Hem Stant Açtı Hem de Yarıştı
24-27 Nisan 2018 tarihleri arasında İzmir Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde İZFAŞ tarafından organize edilen, SHOEXPO İzmir – Ayakkabı ve Çanta Fuarına İzmir
PRESTİJ ÖDÜLÜ İEU MYO’DA
İzmir Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde İZFAŞ tarafından organize edilen, SHOEXPO İzmir – Ayakkabı ve Çanta Fuarı kapsamında düzenlenen 3. Uluslararası Ayakkabı Tasarım
Ünlü Modacı Ertan Kayıtken "Çıraklar Ustalara Soruyor" Etkinliğimizdeydi.
İEU Meslek Yüksekokulunun düzenlediği "Çıraklar Ustalara Soruyor" etkinliğinde bu hafta Ünlü Moda Tasarımcısı Ertan Kayıtken ağırlandı. 29 Mart 2018 tarinde gerçekleşen etkinliğe öğrencilerin ilgisi
Çıraklar Ustalara Soruyor Etkinliği ve Biz
Meslek Yüksekokulu Ayakkabı Tasarım ve Üretimi Programı kapsamında 02 Mart 2018 tarihinde düzenlenen, “Çıraklar Ustalara Soruyor” projesi kapsamında 3. haftamızda öğrencilerimizin katılımıyla Ufuk Kuran ile söyleşi gerçekleştirilmiştir. Düzenlenen söyleşi
"Çıraklar Ustalara Soruyor" Projesi Tüm Hızıyla Devam Ediyor.
Meslek Yüksekokulu Ayakkabı Tasarım ve Üretimi Programı kapsamında 19 Şubat 2018 tarihinde düzenlenen, “Çıraklar Ustalara Soruyor” projesi kapsamında öğrencilerimizin katılımıyla Ali YALDIR ile söyleşi gerçekleştirilmiştir. Düzenlenen söyleşi
Ayakkabı Tasarım ve Üretimi Programı Öğrencileri "Usta" Şefik Zengin ile Buluştu.
Meslek Yüksekokulu Ayakkabı Tasarım ve Üretimi Programı kapsamında 13 Şubat 2018 tarihinde düzenlenen, “Çıraklar Ustalara Soruyor” projesi kapsamında öğrencilerimizin katılımıyla Şefik Zengin ile söyleşi gerçekleştirilmiştir. Düzenlenen
Ayakkabı Tasarım ve Üretimi Programı öğrencileri tarih ile buluştu.
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Meslek Yüksekokulu Ayakkabı Tasarım ve Üretimi Programı öğrencileri yeni öğretim yılında derslerine başladı. Ayakkabının Tarihsel Gelişimi konusunda ders