Güncel duyuru bulunmamaktadır.
Dersin Adı |
Ürün Geliştirme ve Koleksiyon Hazırlama II
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MATU 208
|
Bahar
|
2
|
2
|
3
|
5
|
Ön Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(lar)ı | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilerin hazırlayacakları tasarım koleksiyonlarının gösterilen tekniklere uygun olarak düzenlenmesini ve tasarlanan ürünlerin üretilebilir gerçeklikte olmasını sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Tanımı | Tasarım süreci, pafta çalışmaları, proje değerlendirme dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
|
Temel Meslek Dersleri |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Proje hedefi; problem tanımlama, kavram geliştirme, yaratıcı ürün önerileri geliştirme, teknik detay çözme, malzeme ve üretim tekniği belirleme | Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür , Ütopya Yayınları, 2002, Ankara, ISBN 975 |
2 | Story Board çalışması, renk, doku ve malzeme kartelâlarının hazırlanması | Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür , Ütopya Yayınları, 2002, Ankara, ISBN 975 |
3 | Eskiz ve eskiz geliştirme süreci | Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür , Ütopya Yayınları, 2002, Ankara, ISBN 975 |
4 | Tasarım süreci | Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür , Ütopya Yayınları, 2002, Ankara, ISBN 975 |
5 | Tasarımların onaylanması ve teknik çözümlemelerin yapılması | Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür , Ütopya Yayınları, 2002, Ankara, ISBN 975 |
6 | Tasarım ve teknik pafta çalışmalarının yapılması | Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür , Ütopya Yayınları, 2002, Ankara, ISBN 975 |
7 | 1. Proje için değerlendirme | Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür , Ütopya Yayınları, 2002, Ankara, ISBN 975 |
8 | 2. Proje bilgilerinin aktarılması proje kâğıtlarının teslimi, Proje hedefi; Moda Aksesuar ürün grubunda var olan ürünlerin dışında, özgün, işlevsel, üretilebilir ticari gerçeklikte ve detayda yeni ürünler tasarlayabilmesi ve geliştirebilmesi | Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür , Ütopya Yayınları, 2002, Ankara, ISBN 975 |
9 | Story Board çalışması, renk, doku ve malzeme kartelası hazırlanması | Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür , Ütopya Yayınları, 2002, Ankara, ISBN 975 |
10 | Eskiz ve eskiz geliştirme süreci | Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür , Ütopya Yayınları, 2002, Ankara, ISBN 975 |
11 | Tasarım süreci | Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür , Ütopya Yayınları, 2002, Ankara, ISBN 975 |
12 | Tasarımların onaylanması ve teknik çözümlemelerin yapılması | Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür , Ütopya Yayınları, 2002, Ankara, ISBN 975 |
13 | Tasarım ve teknik pafta çalışmalarının yapılması | Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür , Ütopya Yayınları, 2002, Ankara, ISBN 975 |
14 | 2. Proje için değerlendirme | Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür , Ütopya Yayınları, 2002, Ankara, ISBN 975 |
15 | Dönemin Değerlendirilmesi | Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür , Ütopya Yayınları, 2002, Ankara, ISBN 975 |
16 | Final |
Dersin Kitabı | ÇAĞLARCA, Sadettin Renk ve Armoni Kuralları İnkılap Kitapevi, 1986, İstanbul Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür , Ütopya Yayınları, 2002, Ankara, ISBN 975-8382-53-5 |
Diğer Kaynaklar | J.C.Jones Seeds Design Methods Of Human Futures, 1970 , London BARNARD Malcolm Art Design and Visual Culture , Ütopya Yayınevi, / Çeviren: Güliz Korkmaz, 2002, Ankara GÜNGÖR Doç. İ. Hulusi Temel Tasar Basic Design , Çeltüt Matbaacılık, Mart 1972, İstanbul BEYAZIT Prof. Nigan, Endüstri Ürünlerinde ve Mimarlıkta Tasarlama Metodlarına Giriş, İstanbul 1994 PENDERGAST, Sara & Tom, Fashion, Costume and Culture, Volume 1- 5, The Gale Group, Amerika, 2004 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı % |
Derse Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
2
|
50
|
Çalıştay | ||
Portfolyo | ||
Ara Sınav / Sözlü Sınav | ||
Final Sınavı / Sözlü Sınav |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 |
60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 |
40 |
Toplam |
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) |
16
|
4
|
64
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati |
16
|
||
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
3
|
|
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje |
2
|
15
|
|
Çalıştay | |||
Portfolyo | |||
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar | |||
Final / Sözlü Sınav |
1
|
10
|
|
Toplam |
152
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
1 | Ayakkabı Tasarım ve Üretimi alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olacaktır. |
X | ||||
2 | İlgili alanda kullanılan malzemeleri ve kimyasalları tanıyabilecek, uygulamalar için gerekli olan teknikleri ve teknolojik cihazları kullanabilecektir. |
X | ||||
3 | Alan ile ilgili mevzuat ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olacaktır. |
|||||
4 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilecek, yorumlayabilecek, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilecektir. |
X | ||||
5 | Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir. |
X | ||||
6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı ile yenilikçi, sürekli gelişime açık, yaratıcı düşünceye sahip olacak ve uygulayabilecektir. |
X | ||||
7 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilerek, bunların gereklerini yerine getirebilecektir. |
|||||
8 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, etkin ve verimli çalışabilecektir. |
X | ||||
9 | İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyerek alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve uygulayabilecektir. |
X | ||||
10 | İngilizce’yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak Ayakkabı Tasarım ve Üretimi alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest