Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Grafik Tasarım (Türkçe)

MGT 106 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Görsel İletişim
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MGT 106
Bahar
1
2
2
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli Çevrim içi
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Kritik verme
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Görsel iletişim ve grafik tasarım beraberliğinde, iletişim tasarımının en önemli noktası görme ve algılama üzerine çalışmalar yapılacak, görüntülerin işaret ettikleri kodlar üzerine tasarım projeleri yürütülecektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Görsel iletişimin kapsamını kavrayabilecekler,
  • Simgelerin ve simgesel anlatımı doğru bir biçimde sergileyebilecekler,.
  • Görselleştirmede biçim ve kadraj değişimleri ile anlam arasındaki ilişkiyi kavrayabilecekler,
  • Görme ve algılama üzerinde nitelikli bakış açısını sergileyebilecekler,
  • Görsel iletişim yoluyla ürün tasarlamayı öğrenebileceklerdir.
Ders Tanımı Bu ders, görsel iletişimde kullanılan görsel sembollerin ve görsel dilin teorik ve uygulamalı olarak işlenmesini kapsar. Proje çalışmalarıyla ve öğrencilerin derste aldıkları pratik bilgilerin teorik ve uygulamalı olarak oluşturulması, dersin somut çıktılarıdır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş: Ders, işyükü ve değerlendirme kriterleri hakkında bilgilendirme.
2 Poster Proje Çalışması Konu Seçimleri Harris, P. Ambrose, G. (2013). Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Literatür Yayıncılık. Bölüm: 1
3 Taslak tasarım çalışmaları Harris, P. Ambrose, G. (2013). Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Literatür Yayıncılık. Bölüm: 2
4 Taslak tasarım çalışmaları Harris, P. Ambrose, G. (2013). Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Literatür Yayıncılık. Bölüm: 2
5 Dijital uygulama çalışmaları Harris, P. Ambrose, G. (2013). Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Literatür Yayıncılık. Bölüm: 3
6 Dijital uygulama çalışmaları Harris, P. Ambrose, G. (2013). Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Literatür Yayıncılık. Bölüm: 4
7 Dijital uygulama çalışmaları Harris, P. Ambrose, G. (2013). Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Literatür Yayıncılık. Bölüm: 4
8 Proje Teslim ve Sunumlar -
9 Konsept geliştirme Harris, P. Ambrose, G. (2013). Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Literatür Yayıncılık. Bölüm: 2
10 Uygulama Harris, P. Ambrose, G. (2013). Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Literatür Yayıncılık. Bölüm: 3
11 Uygulama Harris, P. Ambrose, G. (2013). Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Literatür Yayıncılık. Bölüm: 3
12 Uygulama Harris, P. Ambrose, G. (2013). Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Literatür Yayıncılık. Bölüm: 4
13 Uygulama Harris, P. Ambrose, G. (2013). Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Literatür Yayıncılık. Bölüm: 4
14 Proje değerlendirme Öğrencilerin hazırladıkları projelerini sunumunu yapacaktır.
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final Projesi Teslim

 

Ders Kitabı

Harris, P. Ambrose, G. (2013). Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Literatür Yayıncılık. (Çevirmen : Mehmet Emir Usu) ISBN: 9789750406461

Önerilen Okumalar/Materyaller

WEB
- Abduzeedo
- Bigumigu
- Behance.net
- Dribbble
- CreativeBoom
- Weandthecolor
- Collasal
- Branding, Packaging, Opinion
- The book design blog

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
-
-
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
50
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
2
50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
50
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
1
16
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
-
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
30
30
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
1
42
42
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Grafik Tasarım alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak

X
2

Grafik Tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri sürekli sorgulayarak yenilemek, yaşam boyu öğrenme prensibi kazanmak, edindiği bilgileri yenileme ve geliştirmeyi hedeflemek

X
3

Tasarım becerilerini, ulusal ve uluslararası çalışmaları araştırarak ve üretilen tasarım ürünlerini sürekli inceliyerek analiz yaparak arttırmak. Bunlardan çıkarımlarını kendi tasarımlarında uygulamak.

X
4

Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli ve toplu çalışmaya uygun olarak etkin ve verimli çalışmak.

5

Kendi alanında tasarım bilinci ve sorumluluğuna sahip olmak, bu bilinci tüm ortak paydaşlara aktarabilmek.

X
6

Kendi alanında teknolojiye yeteri kadar hakim olmak ve bu yetkinliği sürekli arttırmaya çalışmak.

7

Mesleki olarak Tasarım ve Sanat eğitimi almış bir birey olarak, içinde bulunduğu toplumun bu konularda bilinçlendirme sorumluluklarını yerine getirme arzusuna sahip olmak, çevresini bu konuda aydınlatmak.

8

Yaptığı işin toplam fayda da kendi ulusuna yapacağı katkının bilincinde olmak ve toplumsal aidiyet duygusunu yaptığı işe yansıtmak.

X
9

Yaratıcı ve üretken bir sanatçı/tasarımcı adayı olabilmek

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.