Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Grafik Tasarım (Türkçe)

MGT 108 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Kullanıcı Arayüz Tasarımı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MGT 108
Bahar
1
2
2
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Dersin amacı öğrencilere, web ve mobil ortamlara yönelik web sayfaları ve uygulamalara ait arayüz tasarımına ait teorik ve uygulamalı bilgiyi aktarmaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Eskiz olarak başladıkları arayüz tasarımını, sektör de ağırlıklı olarak kullanılan Adobe Photoshop görselleştirmeyi öğrenebilecek.
  • Illustrator ile Mobil cihazlara yönelik ikon ve uygulama arayüz tasarımını öğrenebilecek
  • Farklı platformlar için arayüz uygulaması yapabilecek
  • Websitesi arayüz tasarımları yapabilecek
  • İkon tasarımları yapabilecek
Ders Tanımı Bu ders, güncel mobil cihazlara yönelik ilke ve kuramları öğrenerek, ilgili cihazlara yönelik web sayfası ve mobil uygulamalara ait arayüz grafik ve görselleştirmelerini başarılı bir şekilde yapım yöntemlerini uygulamalı olarak öğrenmesidir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtılması; amaç, süreç, beklentiler ve değerlendirme hakkında bilgi verilmesi.
2 Kullanıcı ara yüz tasarımına giriş İnteraktif Media Tasarımında Temel Adımlar Oğuzhan Özcan Bölüm:1
3 Kullanıcı ara yüz tasarımı hakkında sunum. İnteraktif Media Tasarımında Temel Adımlar Oğuzhan Özcan Bölüm:2
4 Web sayfası tasarımına giriş. Proje 1’in açıklanması ve kişisel web sitesi projesi için konuların belirlenmesi. Çalışılmak istenen web sitesine dair konu araştırması yapılması.
5 Proje 1 : Web Sitesi Kişisel Kişisel web sitesi için storyboard ve konsept belirlemesi İnteraktif Media Tasarımında Temel Adımlar Oğuzhan Özcan Bölüm:3 Storyboard ve konsept çalışmalarının bitirilerek derse hazır gelinmesi.
6 Proje 1 : Web Sitesi Kişisel web sitesi tasarım arayüz elemanlarının oluşturulması, sınıf içi uygulamalar ve materyal toplama süreci. İnteraktif Media Tasarımında Temel Adımlar Oğuzhan Özcan Bölüm:4
7 Proje 1 : Web Sitesi Sınıf içerisinde hazırlanmış olan projelerin incelenmesi ve yorumlanması. İnteraktif Media Tasarımında Temel Adımlar Oğuzhan Özcan Bölüm:5 Web sitesi tasarımının bitirilerek sınıfta yorum yapabilecek şekilde hazırlıklı gelinmesi.
8 Proje 1: Web Sitesi Ders içerisinde proje teslimlerinin yapılması. Teslimi yapılacak olan projenin hazırlanması.
9 Mobil Ara yüz tasarımı hakkında sunum yapılması. Proje 2: Mobil Web Sitesi’ne giriş yapılarak örnek incelemeleri yapılması. İnteraktif Media Tasarımında Temel Adımlar Oğuzhan Özcan Bölüm:6
10 Proje 2: Mobil Web Sitesi Kişisel web sitesi tasarımının mobil görüntülemeye uygun konsept ve tasarımının oluşturulması, sınıf içi uygulama. İnteraktif Media Tasarımında Temel Adımlar Oğuzhan Özcan Bölüm:7 Mobil uyarlamanın taslak versiyonunun bitirerek derse hazır gelinmesi.
11 Proje 2: Mobil Web Sitesi Sınıf içerisinde proje incelemelerinin yapılması ve yorumlanması. İnteraktif Media Tasarımında Temel Adımlar Oğuzhan Özcan Bölüm:8
12 Proje 2: Mobil Web Sitesi Ders içerisinde proje teslimlerinin yapılması. Teslimi yapılacak olan projenin hazırlanması.
13 Dönem sonu için ara yüz tasarımı hakkında genel sunum yapılması. Final Projesine giriş. Proje tanımının yapılarak örneklerin incelenmesi. İnteraktif Media Tasarımında Temel Adımlar Oğuzhan Özcan Bölüm:9
14 Final Projesi: Sınıf içi uygulama ve yorumlamaların yapılması. Ders notları ve uygulama
15 Dönem sonu değerlendirmesi
16 Final

 

Ders Kitabı

Responsive Web Tasarımı ve Uygulamaları
Yazar: Burak Tokak
ISBN: 9786054898275

İnteraktif Media Tasarımında Temel Adımlar
Oğuzhan Özcan 
ISBN: 9754584834
Önerilen Okumalar/Materyaller

Ambrose, G., Harris, P. (2013), Yaratıcı Tasarımın Temelleri
Batı,U. (2017), Markethink ya da Farkethink

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
1
10
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
25
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
25
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
1
16
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
23
23
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
24
24
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
1
25
25
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Grafik Tasarım alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak

X
2

Grafik Tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri sürekli sorgulayarak yenilemek, yaşam boyu öğrenme prensibi kazanmak, edindiği bilgileri yenileme ve geliştirmeyi hedeflemek

X
3

Tasarım becerilerini, ulusal ve uluslararası çalışmaları araştırarak ve üretilen tasarım ürünlerini sürekli inceliyerek analiz yaparak arttırmak. Bunlardan çıkarımlarını kendi tasarımlarında uygulamak.

X
4

Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli ve toplu çalışmaya uygun olarak etkin ve verimli çalışmak.

5

Kendi alanında tasarım bilinci ve sorumluluğuna sahip olmak, bu bilinci tüm ortak paydaşlara aktarabilmek.

X
6

Kendi alanında teknolojiye yeteri kadar hakim olmak ve bu yetkinliği sürekli arttırmaya çalışmak.

X
7

Mesleki olarak Tasarım ve Sanat eğitimi almış bir birey olarak, içinde bulunduğu toplumun bu konularda bilinçlendirme sorumluluklarını yerine getirme arzusuna sahip olmak, çevresini bu konuda aydınlatmak.

8

Yaptığı işin toplam fayda da kendi ulusuna yapacağı katkının bilincinde olmak ve toplumsal aidiyet duygusunu yaptığı işe yansıtmak.

X
9

Yaratıcı ve üretken bir sanatçı/tasarımcı adayı olabilmek

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.