MESLEK YÜKSEKOKULU
Grafik Tasarım (Türkçe)
MGT 108 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Kullanıcı Arayüz Tasarımı
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MGT 108
|
Bahar
|
1
|
2
|
2
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilere, web ve mobil ortamlara yönelik web sayfaları ve uygulamalara ait arayüz tasarımına ait teorik ve uygulamalı bilgiyi aktarmaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, güncel mobil cihazlara yönelik ilke ve kuramları öğrenerek, ilgili cihazlara yönelik web sayfası ve mobil uygulamalara ait arayüz grafik ve görselleştirmelerini başarılı bir şekilde yapım yöntemlerini uygulamalı olarak öğrenmesidir. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtılması; amaç, süreç, beklentiler ve değerlendirme hakkında bilgi verilmesi. | |
2 | Kullanıcı ara yüz tasarımına giriş | İnteraktif Media Tasarımında Temel Adımlar Oğuzhan Özcan Bölüm:1 |
3 | Kullanıcı ara yüz tasarımı hakkında sunum. | İnteraktif Media Tasarımında Temel Adımlar Oğuzhan Özcan Bölüm:2 |
4 | Web sayfası tasarımına giriş. Proje 1’in açıklanması ve kişisel web sitesi projesi için konuların belirlenmesi. | Çalışılmak istenen web sitesine dair konu araştırması yapılması. |
5 | Proje 1 : Web Sitesi Kişisel Kişisel web sitesi için storyboard ve konsept belirlemesi | İnteraktif Media Tasarımında Temel Adımlar Oğuzhan Özcan Bölüm:3 Storyboard ve konsept çalışmalarının bitirilerek derse hazır gelinmesi. |
6 | Proje 1 : Web Sitesi Kişisel web sitesi tasarım arayüz elemanlarının oluşturulması, sınıf içi uygulamalar ve materyal toplama süreci. | İnteraktif Media Tasarımında Temel Adımlar Oğuzhan Özcan Bölüm:4 |
7 | Proje 1 : Web Sitesi Sınıf içerisinde hazırlanmış olan projelerin incelenmesi ve yorumlanması. | İnteraktif Media Tasarımında Temel Adımlar Oğuzhan Özcan Bölüm:5 Web sitesi tasarımının bitirilerek sınıfta yorum yapabilecek şekilde hazırlıklı gelinmesi. |
8 | Proje 1: Web Sitesi Ders içerisinde proje teslimlerinin yapılması. | Teslimi yapılacak olan projenin hazırlanması. |
9 | Mobil Ara yüz tasarımı hakkında sunum yapılması. Proje 2: Mobil Web Sitesi’ne giriş yapılarak örnek incelemeleri yapılması. | İnteraktif Media Tasarımında Temel Adımlar Oğuzhan Özcan Bölüm:6 |
10 | Proje 2: Mobil Web Sitesi Kişisel web sitesi tasarımının mobil görüntülemeye uygun konsept ve tasarımının oluşturulması, sınıf içi uygulama. | İnteraktif Media Tasarımında Temel Adımlar Oğuzhan Özcan Bölüm:7 Mobil uyarlamanın taslak versiyonunun bitirerek derse hazır gelinmesi. |
11 | Proje 2: Mobil Web Sitesi Sınıf içerisinde proje incelemelerinin yapılması ve yorumlanması. | İnteraktif Media Tasarımında Temel Adımlar Oğuzhan Özcan Bölüm:8 |
12 | Proje 2: Mobil Web Sitesi Ders içerisinde proje teslimlerinin yapılması. | Teslimi yapılacak olan projenin hazırlanması. |
13 | Dönem sonu için ara yüz tasarımı hakkında genel sunum yapılması. Final Projesine giriş. Proje tanımının yapılarak örneklerin incelenmesi. | İnteraktif Media Tasarımında Temel Adımlar Oğuzhan Özcan Bölüm:9 |
14 | Final Projesi: Sınıf içi uygulama ve yorumlamaların yapılması. | Ders notları ve uygulama |
15 | Dönem sonu değerlendirmesi | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Responsive Web Tasarımı ve Uygulamaları İnteraktif Media Tasarımında Temel Adımlar
Oğuzhan Özcan
ISBN: 9754584834
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | Ambrose, G., Harris, P. (2013), Yaratıcı Tasarımın Temelleri |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama |
1
|
10
|
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
25
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
25
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
1
|
16
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
23
|
23
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
24
|
24
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
25
|
25
|
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Grafik Tasarım alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak |
X | ||||
2 | Grafik Tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri sürekli sorgulayarak yenilemek, yaşam boyu öğrenme prensibi kazanmak, edindiği bilgileri yenileme ve geliştirmeyi hedeflemek |
X | ||||
3 | Tasarım becerilerini, ulusal ve uluslararası çalışmaları araştırarak ve üretilen tasarım ürünlerini sürekli inceliyerek analiz yaparak arttırmak. Bunlardan çıkarımlarını kendi tasarımlarında uygulamak. |
X | ||||
4 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli ve toplu çalışmaya uygun olarak etkin ve verimli çalışmak. |
|||||
5 | Kendi alanında tasarım bilinci ve sorumluluğuna sahip olmak, bu bilinci tüm ortak paydaşlara aktarabilmek. |
X | ||||
6 | Kendi alanında teknolojiye yeteri kadar hakim olmak ve bu yetkinliği sürekli arttırmaya çalışmak. |
X | ||||
7 | Mesleki olarak Tasarım ve Sanat eğitimi almış bir birey olarak, içinde bulunduğu toplumun bu konularda bilinçlendirme sorumluluklarını yerine getirme arzusuna sahip olmak, çevresini bu konuda aydınlatmak. |
|||||
8 | Yaptığı işin toplam fayda da kendi ulusuna yapacağı katkının bilincinde olmak ve toplumsal aidiyet duygusunu yaptığı işe yansıtmak. |
X | ||||
9 | Yaratıcı ve üretken bir sanatçı/tasarımcı adayı olabilmek |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Ustalardan gençlere ‘başarı’ formülü
Yüksek teknoloji şirketlerinde üst düzey görevlerde bulunan, Turkcell'in eski CEO'su ve yatırımcı Süreyya Ciliv, İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Meslek Yüksekokulu’nun düzenlediği 'Çıraklar
Izmir Merkezli Oyun Geliştirme Şirketi Masomo Öğrencilerimizle Buluştu
50 milyon indirilme sayısını aşan "Kafa Topu" oyunuyla Türkiye'nin önde gelen mobil oyun geliştiricilerinden olan Masomo şirketi, Çıraklar Ustalara Soruyor etkinliğinde Grafik
3. UNIGRAPH Tasarım ve Yaratıcılık Festivali
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu İletişim ve Tasarım Programları Koordinatörlüğü tarafından düzenlenen 3. UNIGRAPH Tasarım ve Yaratıcılık Festivali 15-16 Nisan 2021 tarihlerinde
Diplomayı beklemedi, birinci sınıfta işe girdi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Meslek Yüksekokulu’nun, Türkiye’nin önde gelen yazılım geliştirme platformlarından Kuika ile iş birliği yaparak gerçekleştirdiği “Yazılım ve Tasarım Kampı”,
Pandemi gençleri için ‘dijital' seferberlik
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), pandemiyle birlikte yüzde 52 büyüyen e-ticaret ve rekor seviyede gelişen dijitalleşmeye kayıtsız kalmayarak öğrencilerin bu alanda kendilerini geliştirmesi
UNIGRAPH ONLINE
UNIGRAPH Tasarım ve Yaratıcılık Festivali, bu yıl online olarak gerçekleşti! Happy People Project Reklam Ajansından Yaratıcı Yönetmek Fırat Yıldız, BusyIstanbul Ajans Kurucusu ve
KUIKA Yazılım ve Tasarım Kampı
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu, Türkiye’nin önde gelen yazılım geliştirme platformlarından biri olan Kuika ile iş birliği yaparak, 35 öğrencisi için “Yazılım
Öğrencilerimiz "Rafta Görünen" Ambalajın Tasarım Sürecini Özlem Ünlü Taban'dan dinledi...
Mandal Ajans'tan ödüllü sanat yönetmeni Özlem Ünlü Taban, Dovido ambalajlarının tasarım ve üretim süreçlerini anlattı.