MESLEK YÜKSEKOKULU
Grafik Tasarım (Türkçe)
MGT 201 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Grafik Tasarım Proje I
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MGT 201
|
Güz
|
2
|
4
|
4
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilerin, Adobe Photoshop ve Illustrator programları aracılığıyla görsel iletişim ile ve elamanlarını kullanarak, yaratıcı düşünme ve tasarlamaya yönelik bilgi ve beceri kazandırmak. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, yaratıcı bir fikrin görsel iletişim kurabilen tasarım ürünlerine dönüşmesini içermektedir. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş, tasarım ve yaratıcılık ilişkisi, dönem projelerinin gözden geçirilmesi, değerlendirme ölçütlerinin anlatılması; Tasarım Prensipleri ve Geshtalt Kuramı araştırması | |
2 | Proje1: Afiş Tasarımı Proje briefinin verilişi, görsel fikirlerin tartışılması | Yaratıcı tasarımın temelleri, s.42-47; s.56-61; s.68-69 |
3 | Proje1: Afiş Tasarımlarının olgunlaştırılması. | Dijital Uygulama, Yaratıcı tasarımın temelleri, s.92-109; Grafik tasarımın temelleri, S38-43 |
4 | Proje 1’in Teslimi, sunum, değerlendirme | Tamamlanan projelerin çıkış alınması, ayrıca dijital kayıtların sınıfa getirilmesi |
5 | Proje 2: “Yeni Nesil Bir Uygulama” Markalama Tasarımı. Proje briefinin verilişi. Çalışılacak dijital ürünlerin belirlenmesi. | Grafik tasarımın temelleri, s.46-55; 66-69; 80-95; |
6 | Proje 2: Dijital ürün için Logo Tasarımı fikirlerinin tartışılması ve dijital ortamda canlandırılması, tasarımların olgunlaştırılması | Dijital Uygulama |
7 | Proje 2: Logo tasarımlarının uygulama ikonu formunda ve kartvizit üzerinde sunumu, yaratıcı uygulamalar | Dijital Uygulama |
8 | Proje 2: Dijital ürün için e-bülten tasarımı | Dijital Uygulama |
9 | Proje 2: Dijital ürün içeriğinde kullanılacak ikon setinin tasarımı | Dijital Uygulama |
10 | Proje 2: Logo çıkışlı ikon seti tasarımının sonlandırılması | Dijital Uygulama |
11 | Proje 2: Dijital ürünün mağaza görselleri için yaratıcı konsept geliştirme, 3 görsel üretimi | Dijital Uygulama |
12 | Proje 2: Dijital ürünün sosyal medya yüzü için 1 adet hareketli içerik tasarımı (Atölye Çalışması) | |
13 | Proje 3: (FİNAL) Geliştirilen markalama tasarımının kurumsal sunumu, stil paftası tasarımı (Atölye çalışması) | Yönlendirilen çevrimiçi kaynaklardan “Stylescape” yaklaşımının incelenmesi, tasarım pratiğinin analiz edilmesi, Yaratıcı tasarımın temelleri, s.134-135 |
14 | Proje 3: (FİNAL) Stil paftası tasarımlarının sonlandırılması | Uygulama |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Teslimi |
Ders Kitabı | Yaratıcı Tasarımın Temelleri Yazar: Paul Harris, Gavin Ambrose Çevirmen: Mehmet Emir Uslu Yayınevi : Literatür Yayıncılık ISBN: 9789750406461 Grafik Tasarımın Temelleri Yazar: Paul Harris, Gavin Ambrose Çevirmen: Adnan Tepecik, Murat Devrim Atılgan Yayınevi : Literatür Yayıncılık ISBN: 9789750406157 Tipografinin Temelleri Yazar: Paul Harris, Gavin Ambrose Çevirmen: Bengisu Bayrak Yayınevi : Literatür Yayıncılık ISBN: 9789750406218 Grafik Tasarımda Tasarım Fikri Yazar: Gavin Ambrose Çevirmen: A. Gülder Taşçıoğlu, Melike Taşçıoğlu Yayınevi : Literatür Yayıncılık ISBN: 9789750406454 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Grafik Tasarımın Temelleri – Akademik Temeller Dizisi 06 – Literatür Yayıncılık. Paul Harris (http://www.idefix.com/Yazar/paul-harris/s=10070), Gavin Ambrose (http://www.idefix.com/Yazar/gavin-ambrose/s=264203) Grafik Tasarımı Değiştiren 100 Fikir - Veronique Vienne (http://www.idefix.com/Yazar/veronique-vienne/s=4825), Steven Heller (http://www.idefix.com/Yazar/steven-heller/s=4823) Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü – Literatür Yayıncılık, Paul Harris (http://www.idefix.com/Yazar/paul-harris/s=10070), Gavin Ambrose (http://www.idefix.com/Yazar/gavin-ambrose/s=264203) Fikir Nasıl Bulunur? – Jack Foster Grafik Tasarımda Tasarım Fikri – Gavin Ambrose |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
-
|
-
|
Laboratuvar / Uygulama |
1
|
10
|
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
25
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
45
|
Final Sınavı |
1
|
20
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
80
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
20
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
4
|
64
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
14
|
14
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
25
|
25
|
Final Sınavı |
1
|
15
|
15
|
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Grafik Tasarım alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak |
X | ||||
2 | Grafik Tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri sürekli sorgulayarak yenilemek, yaşam boyu öğrenme prensibi kazanmak, edindiği bilgileri yenileme ve geliştirmeyi hedeflemek |
X | ||||
3 | Tasarım becerilerini, ulusal ve uluslararası çalışmaları araştırarak ve üretilen tasarım ürünlerini sürekli inceliyerek analiz yaparak arttırmak. Bunlardan çıkarımlarını kendi tasarımlarında uygulamak. |
X | ||||
4 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli ve toplu çalışmaya uygun olarak etkin ve verimli çalışmak. |
|||||
5 | Kendi alanında tasarım bilinci ve sorumluluğuna sahip olmak, bu bilinci tüm ortak paydaşlara aktarabilmek. |
|||||
6 | Kendi alanında teknolojiye yeteri kadar hakim olmak ve bu yetkinliği sürekli arttırmaya çalışmak. |
X | ||||
7 | Mesleki olarak Tasarım ve Sanat eğitimi almış bir birey olarak, içinde bulunduğu toplumun bu konularda bilinçlendirme sorumluluklarını yerine getirme arzusuna sahip olmak, çevresini bu konuda aydınlatmak. |
X | ||||
8 | Yaptığı işin toplam fayda da kendi ulusuna yapacağı katkının bilincinde olmak ve toplumsal aidiyet duygusunu yaptığı işe yansıtmak. |
|||||
9 | Yaratıcı ve üretken bir sanatçı/tasarımcı adayı olabilmek |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Ustalardan gençlere ‘başarı’ formülü
Yüksek teknoloji şirketlerinde üst düzey görevlerde bulunan, Turkcell'in eski CEO'su ve yatırımcı Süreyya Ciliv, İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Meslek Yüksekokulu’nun düzenlediği 'Çıraklar
Izmir Merkezli Oyun Geliştirme Şirketi Masomo Öğrencilerimizle Buluştu
50 milyon indirilme sayısını aşan "Kafa Topu" oyunuyla Türkiye'nin önde gelen mobil oyun geliştiricilerinden olan Masomo şirketi, Çıraklar Ustalara Soruyor etkinliğinde Grafik
3. UNIGRAPH Tasarım ve Yaratıcılık Festivali
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu İletişim ve Tasarım Programları Koordinatörlüğü tarafından düzenlenen 3. UNIGRAPH Tasarım ve Yaratıcılık Festivali 15-16 Nisan 2021 tarihlerinde
Diplomayı beklemedi, birinci sınıfta işe girdi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Meslek Yüksekokulu’nun, Türkiye’nin önde gelen yazılım geliştirme platformlarından Kuika ile iş birliği yaparak gerçekleştirdiği “Yazılım ve Tasarım Kampı”,
Pandemi gençleri için ‘dijital' seferberlik
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), pandemiyle birlikte yüzde 52 büyüyen e-ticaret ve rekor seviyede gelişen dijitalleşmeye kayıtsız kalmayarak öğrencilerin bu alanda kendilerini geliştirmesi
UNIGRAPH ONLINE
UNIGRAPH Tasarım ve Yaratıcılık Festivali, bu yıl online olarak gerçekleşti! Happy People Project Reklam Ajansından Yaratıcı Yönetmek Fırat Yıldız, BusyIstanbul Ajans Kurucusu ve
KUIKA Yazılım ve Tasarım Kampı
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu, Türkiye’nin önde gelen yazılım geliştirme platformlarından biri olan Kuika ile iş birliği yaparak, 35 öğrencisi için “Yazılım
Öğrencilerimiz "Rafta Görünen" Ambalajın Tasarım Sürecini Özlem Ünlü Taban'dan dinledi...
Mandal Ajans'tan ödüllü sanat yönetmeni Özlem Ünlü Taban, Dovido ambalajlarının tasarım ve üretim süreçlerini anlattı.