Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Grafik Tasarım (Türkçe)

MGT 201 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Grafik Tasarım Proje I
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MGT 201
Güz
2
4
4
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Dersin amacı öğrencilerin, Adobe Photoshop ve Illustrator programları aracılığıyla görsel iletişim ile ve elamanlarını kullanarak, yaratıcı düşünme ve tasarlamaya yönelik bilgi ve beceri kazandırmak.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Görsel iletişim öğe ve prensiplerinin tasarımdaki önemini kavrayabilecek
  • Görsel iletişim kavramları üzerine teorik ve pratik bilgi sahibi olabilecek
  • Görsel sembollerle kompozisyon oluşturabilecek
  • Bilgisayar programları aracılığı ile çeşitli alanlara yönelik görsel iletişim ve grafik tasarım ürünlerini tasarlayabilecek
  • Tasarım sürecinde brieften baskıya kadar tüm iş sürecini uygulayabilecek
  • Proje sunumu gerçekleştirebilecek
Ders Tanımı Bu ders, yaratıcı bir fikrin görsel iletişim kurabilen tasarım ürünlerine dönüşmesini içermektedir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş, tasarım ve yaratıcılık ilişkisi, dönem projelerinin gözden geçirilmesi, değerlendirme ölçütlerinin anlatılması; Tasarım Prensipleri ve Geshtalt Kuramı araştırması
2 Proje1: Afiş Tasarımı Proje briefinin verilişi, görsel fikirlerin tartışılması Yaratıcı tasarımın temelleri, s.42-47; s.56-61; s.68-69
3 Proje1: Afiş Tasarımlarının olgunlaştırılması. Dijital Uygulama, Yaratıcı tasarımın temelleri, s.92-109; Grafik tasarımın temelleri, S38-43
4 Proje 1’in Teslimi, sunum, değerlendirme Tamamlanan projelerin çıkış alınması, ayrıca dijital kayıtların sınıfa getirilmesi
5 Proje 2: “Yeni Nesil Bir Uygulama” Markalama Tasarımı. Proje briefinin verilişi. Çalışılacak dijital ürünlerin belirlenmesi. Grafik tasarımın temelleri, s.46-55; 66-69; 80-95;
6 Proje 2: Dijital ürün için Logo Tasarımı fikirlerinin tartışılması ve dijital ortamda canlandırılması, tasarımların olgunlaştırılması Dijital Uygulama
7 Proje 2: Logo tasarımlarının uygulama ikonu formunda ve kartvizit üzerinde sunumu, yaratıcı uygulamalar Dijital Uygulama
8 Proje 2: Dijital ürün için e-bülten tasarımı Dijital Uygulama
9 Proje 2: Dijital ürün içeriğinde kullanılacak ikon setinin tasarımı Dijital Uygulama
10 Proje 2: Logo çıkışlı ikon seti tasarımının sonlandırılması Dijital Uygulama
11 Proje 2: Dijital ürünün mağaza görselleri için yaratıcı konsept geliştirme, 3 görsel üretimi Dijital Uygulama
12 Proje 2: Dijital ürünün sosyal medya yüzü için 1 adet hareketli içerik tasarımı (Atölye Çalışması)
13 Proje 3: (FİNAL) Geliştirilen markalama tasarımının kurumsal sunumu, stil paftası tasarımı (Atölye çalışması) Yönlendirilen çevrimiçi kaynaklardan “Stylescape” yaklaşımının incelenmesi, tasarım pratiğinin analiz edilmesi, Yaratıcı tasarımın temelleri, s.134-135
14 Proje 3: (FİNAL) Stil paftası tasarımlarının sonlandırılması Uygulama
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final Teslimi

 

Ders Kitabı

Yaratıcı Tasarımın Temelleri

Yazar: Paul Harris, Gavin Ambrose

Çevirmen: Mehmet Emir Uslu

Yayınevi : Literatür Yayıncılık

ISBN: 9789750406461

Grafik Tasarımın Temelleri

Yazar: Paul Harris, Gavin Ambrose

Çevirmen: Adnan Tepecik, Murat Devrim Atılgan

Yayınevi : Literatür Yayıncılık

ISBN: 9789750406157

Tipografinin Temelleri

Yazar: Paul Harris, Gavin Ambrose

Çevirmen: Bengisu Bayrak

Yayınevi : Literatür Yayıncılık

ISBN: 9789750406218

Grafik Tasarımda Tasarım Fikri

Yazar: Gavin Ambrose

Çevirmen: A. Gülder Taşçıoğlu, Melike Taşçıoğlu

Yayınevi : Literatür Yayıncılık

ISBN: 9789750406454

Önerilen Okumalar/Materyaller

 Grafik Tasarımın Temelleri – Akademik Temeller Dizisi 06 – Literatür Yayıncılık.

Paul Harris (http://www.idefix.com/Yazar/paul-harris/s=10070), Gavin Ambrose

(http://www.idefix.com/Yazar/gavin-ambrose/s=264203)

 Grafik Tasarımı Değiştiren 100 Fikir - Veronique Vienne

(http://www.idefix.com/Yazar/veronique-vienne/s=4825), Steven Heller

(http://www.idefix.com/Yazar/steven-heller/s=4823)

 Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü – Literatür Yayıncılık, Paul Harris

(http://www.idefix.com/Yazar/paul-harris/s=10070), Gavin Ambrose

(http://www.idefix.com/Yazar/gavin-ambrose/s=264203)

Fikir Nasıl Bulunur? – Jack Foster

Grafik Tasarımda Tasarım Fikri – Gavin Ambrose

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
-
-
Laboratuvar / Uygulama
1
10
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
25
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
45
Final Sınavı
1
20
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
80
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
20
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
4
64
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
14
14
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
25
25
Final Sınavı
1
15
15
    Toplam
150

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Grafik Tasarım alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak

X
2

Grafik Tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri sürekli sorgulayarak yenilemek, yaşam boyu öğrenme prensibi kazanmak, edindiği bilgileri yenileme ve geliştirmeyi hedeflemek

X
3

Tasarım becerilerini, ulusal ve uluslararası çalışmaları araştırarak ve üretilen tasarım ürünlerini sürekli inceliyerek analiz yaparak arttırmak. Bunlardan çıkarımlarını kendi tasarımlarında uygulamak.

X
4

Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli ve toplu çalışmaya uygun olarak etkin ve verimli çalışmak.

5

Kendi alanında tasarım bilinci ve sorumluluğuna sahip olmak, bu bilinci tüm ortak paydaşlara aktarabilmek.

6

Kendi alanında teknolojiye yeteri kadar hakim olmak ve bu yetkinliği sürekli arttırmaya çalışmak.

X
7

Mesleki olarak Tasarım ve Sanat eğitimi almış bir birey olarak, içinde bulunduğu toplumun bu konularda bilinçlendirme sorumluluklarını yerine getirme arzusuna sahip olmak, çevresini bu konuda aydınlatmak.

X
8

Yaptığı işin toplam fayda da kendi ulusuna yapacağı katkının bilincinde olmak ve toplumsal aidiyet duygusunu yaptığı işe yansıtmak.

9

Yaratıcı ve üretken bir sanatçı/tasarımcı adayı olabilmek

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.