MESLEK YÜKSEKOKULU
Grafik Tasarım (Türkçe)
MGT 206 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Multimedya II
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MGT 206
|
Bahar
|
3
|
0
|
3
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin metin, görüntü, ses ve canlandırmalarını çeşitli iletişim ortamlarında kullanması, yaratıcı tasarımlar için ders saatlerinde ve projelerde uygulamalı grup/bireysel çalışmalar düzenlemesi ve teorik ve uygulamalı olarak dijital çevreye uygun multimedya uygulamalarını kavrasını sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Multimedya teknikleri ve uygulamaları. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, tanışma, ders akışı ve değerlendirme kriterlerinin tartışılması. Proje 1’in hazırlık aktivitelerinin paylaşılması, fikirlerin sınıf içerisinde tartışılması, örneklerin incelenmesi. | Sunum incelenerek derse hazır gelinmesi gerekmektedir. |
2 | Multimedya Proje 1: Tasarım Odaklı Düşünme Üzerine çalışmalar,araştırmalar yapılması ve analizlerin Süreç / İnfografik Animasyon ile sunulması. Bu haftada Proje briefinin paylaşılır ve grup çalışması için ekip oluşturulur. Proje 1’in tanımlanarak örnekler üzerinden anlatımı. Ders içerisinde çalışılacak konuların belirlenmesi. | Sunum incelenerek derse hazır gelinmesi gerekmektedir. |
3 | Proje 1 üzerinde yapılan çalışmaların incelenmesi, ders içersinde çalışma yapılması. | Proje 1 ile ilgili verilen haftalık hazırlık çalışmasının yapılması, Proje için gerekli bilgilerin toplanması ve materyal hazırlığı. |
4 | Proje 1 üzerinde yapılan çalışmaların incelenmesi, ders içersinde çalışma yapılması. | Proje 1 teslimi. |
5 | Proje 1 teslimi. Ders içi teslimlerin incelenmesi. | Proje uygulama teslimi. |
6 | Proje 2’nin tanımlanması ve örnekler üzerinden anlatımı. Ders içerisinde çalışılacak konuların belirlenmesi. | Sunum incelenerek derse hazır gelinmesi gerekmektedir. |
7 | Proje 2 üzerinde yapılan bireysel çalışmaların incelenmesi, ders içersinde çalışma yapılması. | Proje 2 ile ilgili verilen haftalık hazırlık çalışmasının yapılması. |
8 | Proje 2 üzerinde yapılan çalışmaların incelenmesi, ders içersinde çalışma yapılması. | Proje 2 ile ilgili verilen haftalık hazırlık çalışmasının yapılması, |
9 | Proje 2 teslimi. Ders içi teslimlerin incelenmesi. | Proje uygulama teslimi |
10 | Final Projesinin tanımlanarak örnekler üzerinden anlatımı. Ders içerisinde çalışılacak konuların belirlenmesi. | Proje briefin okunarak hazır gelinmesi gerekmektedir. |
11 | Final projesi üzerinde yapılan çalışma çıktılarının incelenmesi, ders içersinde çalışma yapılması. | Final Projesiyle ilgili verilen haftalık hazırlık çalışmasının yapılması |
12 | Final Projesinin tanımlanarak örnekler üzerinden anlatımı. Ders içerisinde çalışılacak konuların belirlenmesi. | Final Projesiyle ilgili verilen haftalık hazırlık çalışmasının yapılması |
13 | Final projesi üzerinde yapılan çalışma çıktılarının incelenmesi, ders içersinde çalışma yapılması. | Final Projesi teslimi. |
14 | Final Projesi teslimi. Ders içi teslimlerin incelenmesi. | Proje 3 Teslimi. |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Projesi Teslimi |
Ders Kitabı | Görsel İletişim Ve Grafik Tasarım / Tevfik Fikret Uçar ISBN 9789751040282
Multimedya ve Görsel Tasarım
Ayten Öztürk , Dr. Serkan Perkmen
ISBN 9759962319
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | Dijital examples Tutorials |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
-
|
|
Laboratuvar / Uygulama |
1
|
10
|
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
-
|
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
Proje |
2
|
50
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
0
|
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
3
|
3
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
0
|
|
Proje |
1
|
4
|
4
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
7
|
7
|
Toplam |
90
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Grafik Tasarım alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak |
X | ||||
2 | Grafik Tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri sürekli sorgulayarak yenilemek, yaşam boyu öğrenme prensibi kazanmak, edindiği bilgileri yenileme ve geliştirmeyi hedeflemek |
|||||
3 | Tasarım becerilerini, ulusal ve uluslararası çalışmaları araştırarak ve üretilen tasarım ürünlerini sürekli inceliyerek analiz yaparak arttırmak. Bunlardan çıkarımlarını kendi tasarımlarında uygulamak. |
X | ||||
4 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli ve toplu çalışmaya uygun olarak etkin ve verimli çalışmak. |
X | ||||
5 | Kendi alanında tasarım bilinci ve sorumluluğuna sahip olmak, bu bilinci tüm ortak paydaşlara aktarabilmek. |
X | ||||
6 | Kendi alanında teknolojiye yeteri kadar hakim olmak ve bu yetkinliği sürekli arttırmaya çalışmak. |
X | ||||
7 | Mesleki olarak Tasarım ve Sanat eğitimi almış bir birey olarak, içinde bulunduğu toplumun bu konularda bilinçlendirme sorumluluklarını yerine getirme arzusuna sahip olmak, çevresini bu konuda aydınlatmak. |
|||||
8 | Yaptığı işin toplam fayda da kendi ulusuna yapacağı katkının bilincinde olmak ve toplumsal aidiyet duygusunu yaptığı işe yansıtmak. |
|||||
9 | Yaratıcı ve üretken bir sanatçı/tasarımcı adayı olabilmek |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Ustalardan gençlere ‘başarı’ formülü
Yüksek teknoloji şirketlerinde üst düzey görevlerde bulunan, Turkcell'in eski CEO'su ve yatırımcı Süreyya Ciliv, İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Meslek Yüksekokulu’nun düzenlediği 'Çıraklar
Izmir Merkezli Oyun Geliştirme Şirketi Masomo Öğrencilerimizle Buluştu
50 milyon indirilme sayısını aşan "Kafa Topu" oyunuyla Türkiye'nin önde gelen mobil oyun geliştiricilerinden olan Masomo şirketi, Çıraklar Ustalara Soruyor etkinliğinde Grafik
3. UNIGRAPH Tasarım ve Yaratıcılık Festivali
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu İletişim ve Tasarım Programları Koordinatörlüğü tarafından düzenlenen 3. UNIGRAPH Tasarım ve Yaratıcılık Festivali 15-16 Nisan 2021 tarihlerinde
Diplomayı beklemedi, birinci sınıfta işe girdi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Meslek Yüksekokulu’nun, Türkiye’nin önde gelen yazılım geliştirme platformlarından Kuika ile iş birliği yaparak gerçekleştirdiği “Yazılım ve Tasarım Kampı”,
Pandemi gençleri için ‘dijital' seferberlik
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), pandemiyle birlikte yüzde 52 büyüyen e-ticaret ve rekor seviyede gelişen dijitalleşmeye kayıtsız kalmayarak öğrencilerin bu alanda kendilerini geliştirmesi
UNIGRAPH ONLINE
UNIGRAPH Tasarım ve Yaratıcılık Festivali, bu yıl online olarak gerçekleşti! Happy People Project Reklam Ajansından Yaratıcı Yönetmek Fırat Yıldız, BusyIstanbul Ajans Kurucusu ve
KUIKA Yazılım ve Tasarım Kampı
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu, Türkiye’nin önde gelen yazılım geliştirme platformlarından biri olan Kuika ile iş birliği yaparak, 35 öğrencisi için “Yazılım
Öğrencilerimiz "Rafta Görünen" Ambalajın Tasarım Sürecini Özlem Ünlü Taban'dan dinledi...
Mandal Ajans'tan ödüllü sanat yönetmeni Özlem Ünlü Taban, Dovido ambalajlarının tasarım ve üretim süreçlerini anlattı.