MESLEK YÜKSEKOKULU
Grafik Tasarım (Türkçe)
MGT 210 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Süreli Yayın Tasarımı
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MGT 210
|
Bahar
|
1
|
2
|
2
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı; Grafik Tasarım alanındaki süreli yayıncılık ürünleri olan dergi, bülten vb. tasarlanması ve baskıya hazırlıktır. Grafik tasarım ürünlerinin vektör ve piksel tabanlı programlarda eskizden, tasarıma ve baskı aşamasına kadar uygulamalarını yaparak sektördeki güncel ve teknolojik bilgiyi aktarmaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, grafik tasarım ürünü olan dergi, bülten vb. süreli yayıncılıkla ilgili tasarımların uygulamaları olarak öğrenmek. Proje çalışmaları ve öğrencilerin derste aldıkları pratik bilgilerin laboratuvar ortamında yazılımlar aracılığıyla oluşturulması, dersin somut çıktılarıdır. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Süreli Yayıncılık konusuna giriş anlatımı, dönem projeleri, değerlendirme kriterleri hakkında bilgilendirme. | Sınıf içi anlatım |
2 | Proje 1: Çift Sayfa Tasarımı, örnek inceleme. Proje 1 üzerinden Adobe Indesign programında uygulamalı anlatım. | Indesign CS6 ve CC Yavuz Gümüştepe Bölüm:1 |
3 | Proje 1: InDesign programı üzerinde hazırlanmış tasarım uygulamaları değerlendirilmesi | Indesign CS6 ve CC Yavuz Gümüştepe Bölüm:2 |
4 | Projesi 1’in sonlandırılması, Indesign programı üzerinden, dosya paketleme ve baskı hazırlık ayarlarının gösterilmesi | Indesign CS6 ve CC Yavuz Gümüştepe Bölüm:3 |
5 | Proje 1 TESLİM VE DEĞERLENDİRME Proje 2: Tasarım Bülteni / Proje briefinin verilmesi, araştırma süreci. | Uygulamaların değerlendirilmesi |
6 | Proje 2: Tasarım Bülteni / Konu seçimi ve tasarım eskizlerinin görüşülmesi, Bülten logo tasarımı ve sayfa düzeninin tartışılması | Indesign CS6 ve CC Yavuz Gümüştepe Bölüm:4 |
7 | Proje 2 / Tasarım çalışmalarının Indesign programı kullanılarak geliştirilmesi | Indesign CS6 ve CC Yavuz Gümüştepe Bölüm:5 |
8 | Proje 2 / Bülten tasarım çalışmalarının sürdürülmesi. | Indesign CS6 ve CC Yavuz Gümüştepe Bölüm:6 |
9 | Proje 2 / Tasarım Bülteni son değerlendirmeler ve proje dökümanının baskı ve teslim için hazırlanması | Uygulamaların değerlendirilmesi |
10 | Proje 2 / TESLİM VE DEĞERLENDİRME Proje 3: Dergi Tasarımı / Proje briefinin verilmesi Konu seçimi, örnek inceleme ve araştırma | Indesign CS6 ve CC Yavuz Gümüştepe Bölüm:7 |
11 | Proje 3: Dergi Tasarımı / Logo ve kapak tasarım eskizlerinin tartışılması | Indesign CS6 ve CC Yavuz Gümüştepe Bölüm:8 |
12 | Proje 3: Dergi Tasarımı / Kapak tasarımının sonlandırılması, Dergi sayfa yapısının tartışılması ve Çift Sayfa “içindekiler” layout eskizlerinin görüşülmesi | Indesign CS6 ve CC Yavuz Gümüştepe Bölüm:9 |
13 | Proje 3: Dergi Tasarımı / “içindekiler” alanı sayfa tasarımının tamamlanması, İçerik sayfası görsel eskizlerinin görüşülmesi | Indesign CS6 ve CC Yavuz Gümüştepe Bölüm:10 |
14 | Proje 3: Dergi Tasarımı / İçerik sayfası tasarımlarının görüşülmesi ve son değerlendirmeler | Uygulamaların değerlendirilmesi |
15 | Dönemin değerlendirilmesi | |
16 | Proje 3 PROJE TESLİMİ (Final) |
Ders Kitabı | Indesign CS6 ve CC |
Önerilen Okumalar/Materyaller | UÇAR, Tevfik Fikret (2019), Görsel İletişim ve Grafik Tasarım ISBN 978-975-10-4028-2 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama |
1
|
15
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
15
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
1
|
16
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
5
|
0
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
5
|
5
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
12
|
12
|
Final Sınavı |
1
|
20
|
20
|
Toplam |
85
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Grafik Tasarım alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak |
X | ||||
2 | Grafik Tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri sürekli sorgulayarak yenilemek, yaşam boyu öğrenme prensibi kazanmak, edindiği bilgileri yenileme ve geliştirmeyi hedeflemek |
X | ||||
3 | Tasarım becerilerini, ulusal ve uluslararası çalışmaları araştırarak ve üretilen tasarım ürünlerini sürekli inceliyerek analiz yaparak arttırmak. Bunlardan çıkarımlarını kendi tasarımlarında uygulamak. |
X | ||||
4 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli ve toplu çalışmaya uygun olarak etkin ve verimli çalışmak. |
|||||
5 | Kendi alanında tasarım bilinci ve sorumluluğuna sahip olmak, bu bilinci tüm ortak paydaşlara aktarabilmek. |
X | ||||
6 | Kendi alanında teknolojiye yeteri kadar hakim olmak ve bu yetkinliği sürekli arttırmaya çalışmak. |
X | ||||
7 | Mesleki olarak Tasarım ve Sanat eğitimi almış bir birey olarak, içinde bulunduğu toplumun bu konularda bilinçlendirme sorumluluklarını yerine getirme arzusuna sahip olmak, çevresini bu konuda aydınlatmak. |
|||||
8 | Yaptığı işin toplam fayda da kendi ulusuna yapacağı katkının bilincinde olmak ve toplumsal aidiyet duygusunu yaptığı işe yansıtmak. |
|||||
9 | Yaratıcı ve üretken bir sanatçı/tasarımcı adayı olabilmek |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Ustalardan gençlere ‘başarı’ formülü
Yüksek teknoloji şirketlerinde üst düzey görevlerde bulunan, Turkcell'in eski CEO'su ve yatırımcı Süreyya Ciliv, İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Meslek Yüksekokulu’nun düzenlediği 'Çıraklar
Izmir Merkezli Oyun Geliştirme Şirketi Masomo Öğrencilerimizle Buluştu
50 milyon indirilme sayısını aşan "Kafa Topu" oyunuyla Türkiye'nin önde gelen mobil oyun geliştiricilerinden olan Masomo şirketi, Çıraklar Ustalara Soruyor etkinliğinde Grafik
3. UNIGRAPH Tasarım ve Yaratıcılık Festivali
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu İletişim ve Tasarım Programları Koordinatörlüğü tarafından düzenlenen 3. UNIGRAPH Tasarım ve Yaratıcılık Festivali 15-16 Nisan 2021 tarihlerinde
Diplomayı beklemedi, birinci sınıfta işe girdi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Meslek Yüksekokulu’nun, Türkiye’nin önde gelen yazılım geliştirme platformlarından Kuika ile iş birliği yaparak gerçekleştirdiği “Yazılım ve Tasarım Kampı”,
Pandemi gençleri için ‘dijital' seferberlik
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), pandemiyle birlikte yüzde 52 büyüyen e-ticaret ve rekor seviyede gelişen dijitalleşmeye kayıtsız kalmayarak öğrencilerin bu alanda kendilerini geliştirmesi
UNIGRAPH ONLINE
UNIGRAPH Tasarım ve Yaratıcılık Festivali, bu yıl online olarak gerçekleşti! Happy People Project Reklam Ajansından Yaratıcı Yönetmek Fırat Yıldız, BusyIstanbul Ajans Kurucusu ve
KUIKA Yazılım ve Tasarım Kampı
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu, Türkiye’nin önde gelen yazılım geliştirme platformlarından biri olan Kuika ile iş birliği yaparak, 35 öğrencisi için “Yazılım
Öğrencilerimiz "Rafta Görünen" Ambalajın Tasarım Sürecini Özlem Ünlü Taban'dan dinledi...
Mandal Ajans'tan ödüllü sanat yönetmeni Özlem Ünlü Taban, Dovido ambalajlarının tasarım ve üretim süreçlerini anlattı.