Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Grafik Tasarım (Türkçe)

MGT 227 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Grafikte Güncel Yaklaşımlar
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MGT 227
Güz/Bahar
3
0
3
3

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Grafik tasarım disiplini, günümüzde farklı disiplinlerle iletişim halinde olup, her geçen gün yeni kullanım alanları oluşturmaktadır. Bu ders ile öğrencilerin mesleklerinin gerektireceği farklı disiplinlerle iletişimini deneyimlemesi ve yeni kullanım alanlarını keşfetmesi hedeflenmiştir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Grafik tasarımı alanının farklı disiplinlerle iletişimini deneyimleyebilecek
  • Sektörün talep edip öğrencinin yönelebileceği yeni grafik uygulama alanlarını deneyimleyebilecek
  • Mesleğin gerektirdiği yenilikleri tanıyabilecek
  • Mesleğin gerektirdiği yenilikleri değerlendirebilecek
Ders Tanımı Bu dersin içeriğini, görsel iletişim tasarımını temel alan grafik üretim yazılımlarının bilgisi ve teknik donanım için gerekli altyapı hazırlığı oluşturur.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Giriş Öğrencilerle tanışma, dersin içeriği hakkında bilgilendirme
2 Proje 1 Brief / Yaratıcı Mecra konu anlatımı. Harris, P. Ambrose, G. (2013). Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Literatür Yayıncılık. Bölüm: 1
3 Fikir araştırması / Tasarı oluşturma. Elektronik kaynak taraması.
4 Dijital uygulama Kompozisyon tasarımları ve dijital uygulama.
5 Proje 1 Teslim / Proje 2 Brief / Türk Grafik Tasarımcılar tanıtım. Harris, P. Ambrose, G. (2013). Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Literatür Yayıncılık. Bölüm: 3
6 Araştırma teknikleri ile bilgi toplama ve kompozisyon çalışmaları. Görsel ve yazınsal kaynak taraması.
7 Dijital uygulama. Fikir tasarısı ve dijital uygulama
8 Proje 2 Teslim (Ara sınav)
9 Proje 3 Brief Proje 3 Brief dosyasını inceleme
10 Problemin Tanımı Problemin içeriğine yönelik değerlendirme yapma
11 Bilgi Toplama Dijital ve basılı kaynak araştırması yapma
12 Yaratıcılık ve Buluş Eskiz tasarımları oluşturma.
13 Çözüm Bulma Kayıt üzerinde tasarım fikrini belirleme
14 Uygulama Dijital uygulama aşamasını tamamlama
15 Proje değerlendirme “Nasıl Sanatçı Olunur?” Jerry Saltz
16 Final sınavı

 

Ders Kitabı

Harris, P. Ambrose, G. (2013). Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Literatür Yayıncılık. (Çevirmen : Mehmet Emir Usu) ISBN: 9789750406461 

Önerilen Okumalar/Materyaller

Çınar, K. Çınar, S. (2018). Temel Tasarım, KTO Karatay Üniversitesi Yayınları. ISBN: 9786056697074

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
90
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
2
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
5
2
10
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
32
32
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
90

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Grafik Tasarım alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak

X
2

Grafik Tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri sürekli sorgulayarak yenilemek, yaşam boyu öğrenme prensibi kazanmak, edindiği bilgileri yenileme ve geliştirmeyi hedeflemek

X
3

Tasarım becerilerini, ulusal ve uluslararası çalışmaları araştırarak ve üretilen tasarım ürünlerini sürekli inceliyerek analiz yaparak arttırmak. Bunlardan çıkarımlarını kendi tasarımlarında uygulamak.

X
4

Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli ve toplu çalışmaya uygun olarak etkin ve verimli çalışmak.

5

Kendi alanında tasarım bilinci ve sorumluluğuna sahip olmak, bu bilinci tüm ortak paydaşlara aktarabilmek.

6

Kendi alanında teknolojiye yeteri kadar hakim olmak ve bu yetkinliği sürekli arttırmaya çalışmak.

X
7

Mesleki olarak Tasarım ve Sanat eğitimi almış bir birey olarak, içinde bulunduğu toplumun bu konularda bilinçlendirme sorumluluklarını yerine getirme arzusuna sahip olmak, çevresini bu konuda aydınlatmak.

8

Yaptığı işin toplam fayda da kendi ulusuna yapacağı katkının bilincinde olmak ve toplumsal aidiyet duygusunu yaptığı işe yansıtmak.

9

Yaratıcı ve üretken bir sanatçı/tasarımcı adayı olabilmek

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.