MESLEK YÜKSEKOKULU
Grafik Tasarım (Türkçe)
RTV 105 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Temel Fotoğrafcılık
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
RTV 105
|
Güz
|
1
|
2
|
2
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Deney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders kapsamında fotoğraf sanatının kuramsal ve uygulamaya yönelik temel prensipleri ele alınacaktır. Dersin amacı, öğrencilere fotoğraf sanatına dair uygulama ve yöntemlerini ve tartışma konularını tanıştırmaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste, fotoğrafın tarihçesinden başlanarak sırasıyla, fotoğraf makineleri, işleyişi ve çalışma prensipleri incelenecek, fotoğraf çekim teknikleri, fotoğrafın okunması, ışık, kompozisyon, çerçeveleme ve fotoğrafın iletişim süreçlerindeki yeri tartışılacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş ve dersin genel tanıtımı | Öğrencilerle tanışma, dersin içeriği hakkında bilgilendirme |
2 | Fotoğrafın ve fotoğrafçılığın tarihi -Camera Obscura -Fotoğrafın icadı, teknik gelişmeler | Fotoğrafın Kısa Tarihi Yazar: Walter Benjamin Bölüm:1 |
3 | Fotoğraf makineleri, çeşitleri, yapısı ve öğeleri -Fotoğrafta ışık, renk ve fotoğraf üzerindeki etkileri | A'dan Z'ye Dijital Fotoğrafçılık Kitabı Yazar: Chris George Bölüm 1.1 - Donanım ve Yazılım |
4 | Fotoğraf makinelerinde kontroller - I -Pozlama bileşenlerini kavrama -Diyafram-Enstantane-Iso - Işıkölçme | Dijital Fotoğrafçılık Hakkında Her Şey Yazar: İsa Akalın Bölüm 2 - Çekim |
5 | Fotoğraf makinelerinde kontroller - II -Netleme sistemi, odaklama -Alan derinliği,kontrolü ve fotoğraf üzerindeki görsel etkileri | A'dan Z'ye Dijital Fotoğrafçılık Kitabı Yazar: Chris George Bölüm 1.2 - Yaratıcı Kontroller |
6 | Fotoğraf makinelerinde ekipmanlar-I -Lensler ve mercekler -Kullanım amaçları ve alanları | Fotoğrafçının El Kitabı Popular Photography Bölüm 1 - Ekipman ve Kurulum |
7 | Fotoğraf makinelerinde ekipmanlar-II -Filtreler, görsel etkileri ve filtrelerin kullanım alanları | Fotoğrafçının El Kitabı Popular Photography Bölüm 1 - Ekipman ve Kurulum |
8 | Ara Sınav | |
9 | Fotoğrafta Aydınlatma -Işıklandırma Çeşitleri -Flaşlar | Fotoğrafçının El Kitabı Popular Photography Bölüm 2 - Kompozisyon ve Çekim |
10 | Görüntü Estetiği-I -Kompozisyon kuralları | Fotoğrafın Yapısal Öğeleri ve Fotoğraf Sanatında Kompozisyon Yazar: Sabit Kalfagil Bölüm 1 |
11 | Görüntü Estetiği-II -Kompozisyon öğeleri | Fotoğrafın Yapısal Öğeleri ve Fotoğraf Sanatında Kompozisyon Yazar: Sabit Kalfagil Bölüm 2 |
12 | Fotoğrafçılık Türleri -Portre, Belgesel, Manzara, Doğa, Makro, Mimari, Siyah&Beyaz, Haber, Spor ve Çocuk. | Dijital Fotoğrafçılık Hakkında Her Şey Yazar: İsa Akalın Bölüm 3, 4, 5, 6 |
13 | Çağdaş Sanat Akımları ve Fotoğraf | Fotoğrafın Kısa Tarihi Yazar: Walter Benjamin Bölüm:3 |
14 | Sunumlar | Öğrencilerin hazırladıkları fotoğraf projelerinin sunumları yapılacaktır |
15 | Dönemin Genel Değerlendirmesi | |
16 | Final |
Ders Kitabı | A'dan Z'ye Dijital Fotoğrafçılık Kitabı |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama |
1
|
40
|
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
10
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
50
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
50
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
50
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
3
|
48
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
15
|
15
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
35
|
35
|
Toplam |
146
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Grafik Tasarım alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak |
|||||
2 | Grafik Tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri sürekli sorgulayarak yenilemek, yaşam boyu öğrenme prensibi kazanmak, edindiği bilgileri yenileme ve geliştirmeyi hedeflemek |
|||||
3 | Tasarım becerilerini, ulusal ve uluslararası çalışmaları araştırarak ve üretilen tasarım ürünlerini sürekli inceliyerek analiz yaparak arttırmak. Bunlardan çıkarımlarını kendi tasarımlarında uygulamak. |
|||||
4 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli ve toplu çalışmaya uygun olarak etkin ve verimli çalışmak. |
|||||
5 | Kendi alanında tasarım bilinci ve sorumluluğuna sahip olmak, bu bilinci tüm ortak paydaşlara aktarabilmek. |
|||||
6 | Kendi alanında teknolojiye yeteri kadar hakim olmak ve bu yetkinliği sürekli arttırmaya çalışmak. |
|||||
7 | Mesleki olarak Tasarım ve Sanat eğitimi almış bir birey olarak, içinde bulunduğu toplumun bu konularda bilinçlendirme sorumluluklarını yerine getirme arzusuna sahip olmak, çevresini bu konuda aydınlatmak. |
|||||
8 | Yaptığı işin toplam fayda da kendi ulusuna yapacağı katkının bilincinde olmak ve toplumsal aidiyet duygusunu yaptığı işe yansıtmak. |
|||||
9 | Yaratıcı ve üretken bir sanatçı/tasarımcı adayı olabilmek |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Ustalardan gençlere ‘başarı’ formülü
Yüksek teknoloji şirketlerinde üst düzey görevlerde bulunan, Turkcell'in eski CEO'su ve yatırımcı Süreyya Ciliv, İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Meslek Yüksekokulu’nun düzenlediği 'Çıraklar
Izmir Merkezli Oyun Geliştirme Şirketi Masomo Öğrencilerimizle Buluştu
50 milyon indirilme sayısını aşan "Kafa Topu" oyunuyla Türkiye'nin önde gelen mobil oyun geliştiricilerinden olan Masomo şirketi, Çıraklar Ustalara Soruyor etkinliğinde Grafik
3. UNIGRAPH Tasarım ve Yaratıcılık Festivali
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu İletişim ve Tasarım Programları Koordinatörlüğü tarafından düzenlenen 3. UNIGRAPH Tasarım ve Yaratıcılık Festivali 15-16 Nisan 2021 tarihlerinde
Diplomayı beklemedi, birinci sınıfta işe girdi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Meslek Yüksekokulu’nun, Türkiye’nin önde gelen yazılım geliştirme platformlarından Kuika ile iş birliği yaparak gerçekleştirdiği “Yazılım ve Tasarım Kampı”,
Pandemi gençleri için ‘dijital' seferberlik
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), pandemiyle birlikte yüzde 52 büyüyen e-ticaret ve rekor seviyede gelişen dijitalleşmeye kayıtsız kalmayarak öğrencilerin bu alanda kendilerini geliştirmesi
UNIGRAPH ONLINE
UNIGRAPH Tasarım ve Yaratıcılık Festivali, bu yıl online olarak gerçekleşti! Happy People Project Reklam Ajansından Yaratıcı Yönetmek Fırat Yıldız, BusyIstanbul Ajans Kurucusu ve
KUIKA Yazılım ve Tasarım Kampı
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu, Türkiye’nin önde gelen yazılım geliştirme platformlarından biri olan Kuika ile iş birliği yaparak, 35 öğrencisi için “Yazılım
Öğrencilerimiz "Rafta Görünen" Ambalajın Tasarım Sürecini Özlem Ünlü Taban'dan dinledi...
Mandal Ajans'tan ödüllü sanat yönetmeni Özlem Ünlü Taban, Dovido ambalajlarının tasarım ve üretim süreçlerini anlattı.