MESLEK YÜKSEKOKULU
Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği (Türkçe)
HYHY 209 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Müşteri İlişkileri Yönetimi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
HYHY 209
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Soru & CevapKritik vermeAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Müşteri beklentileri ve davranışları ile ilgili temel konuları irdeleyerek müşteri memnuniyeti,şikayet yönetimi ve müşteri kazanımı konusunda bilgi ve tecrübe sahibi olmak.Havacılık sektöründe sorunlara ilişkin kavram ve düşünceleri inceleyebilmek,verileri yorumlayabilmek,araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | CRM ve önemi,uçuş ve hizmet aksaklıklarında davranış biçimleri,online ve geleneksel müşteri davranışları,müşteri şikayetlerinin maliyeti,problem çözme ve şikayet yönetimi |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma ve Dersin Tanıtımı CRM’e neden ihtiyacımız var - CRM’in hikayesi- CRM nedir, ne değildir | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
2 | Müşteri tatmini, Müşteri merkezli yaklaşım- Müşteri odaklı hedef belirleme- Müşteri deneyimi yönetimi | Odabaşı Y. (2019). Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM), Aura Kitapları, 11. Basım, ISBN: 978-605-103-279-5. |
3 | Strateji & CRM - Müşteri stratejisi - Servis kanalları stratejisi - CRM stratejisi | Odabaşı Y. (2019). Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM), Aura Kitapları, 11. Basım, ISBN: 978-605-103-279-5 |
4 | Müşteri ilişkileri değeri – Müşteri değeri – Karlı müşteri grupları – Müşteri yaşam boyu değeri | Odabaşı Y. (2019). Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM), Aura Kitapları, 11. Basım, ISBN: 978-605-103-279-5. |
5 | Segmentasyon ile Davranışsal segmentasyon | Aktepe C., Baş M., Tolon M. (2015). Müşteri İlişkileri Yönetimi, Detay Yayıncılık, 3. Basım, ISBN: 978-9944-223-81-2. |
6 | Müşteri Sadakati, RFM analizi, Müşteri memnuniyeti ölçümleme - Çapraz, satış teknikleri | Odabaşı Y. (2019). Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM), Aura Kitapları, 11. Basım, ISBN: 978-605-103-279-5. |
7 | Ara sınav | |
8 | Kampanya ve kanal yönetimi - Kampanya çıktıları - Kampanya’ya bağlı fırsat yönetimi | Aktepe C., Baş M., Tolon M. (2015). Müşteri İlişkileri Yönetimi, Detay Yayıncılık, 3. Basım, ISBN: 978-9944-223-81-2 |
9 | CRM Sistemleri – Veri Ambarları – Uygun CRM sistem seçimleri & Yatırımın getirisi (ROI) – Data analizi | Odabaşı Y. (2019). Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM), Aura Kitapları, 11. Basım, ISBN: 978-605-103-279-5. |
10 | Müşteri İtiraz ve Şikayet Karşılama – Müşteri Elde Tutma, İletişim | Odabaşı Y. (2019). Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM), Aura Kitapları, 11. Basım, ISBN: 978-605-103-279-5. |
11 | Örgütsel Kültür ve Değişim – Müşteri Odaklı Kültürün Yaratılması | Odabaşı Y. (2019). Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM), Aura Kitapları, 11. Basım, ISBN: 978-605-103-279-5. |
12 | Öğrenci Sunumları | |
13 | Öğrenci Sunumları | |
14 | Öğrenci Sunumları | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Prof. Dr. Yavuz Odabaşı , Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM), Aura Kitapları, 9.Basım, 2015, ISBN: 6051032795. Doç. Dr. Cemalettin Aktepe, Doç. Dr. Mehmet Baş, Doç. Dr. Metehan Tolon, “Müşteri İlişkileri Yönetimi”, Detay Yayıncılık, 3. Basım, 2015, ISBN: 978-9944-223-81-2. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
2
|
32
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
15
|
15
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
25
|
25
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
30
|
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Havacılıkta yer hizmetleri alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olmak |
|||||
2 | Yer hizmetleri, departmanları ve ekipmanları hakkında bilgi sahibi olmak, ramp emniyeti ve apron kurallarını uygulayabilmek |
|||||
3 | Havacılık ve meteoroloji arasındaki ilişki ve raporlamalar hakkında bilgi sahibi olmak |
X | ||||
4 | Havacılık emniyetine ilişkin temel kavramlar ve insan performansını etkileyen faktörler konusunda bilgi sahibi olmak |
X | ||||
5 | Uluslararası havacılık kuruluşları, otoritelerin düzenlemeleri, yolcu ve seyahat hakkındaki kavramlar hakkında bilgi sahibi olmak |
|||||
6 | Tehlikeli maddeler, kargo, paketleme, etiketleme ve yükleme kurallarını uygulayabilmek |
X | ||||
7 | Biletleme paket programları konusunda bilgi sahibi olmak |
|||||
8 | Günlük operasyonel faaliyetlerde sorunlara karşı pratik çözümler üretebilmek ve doğru karar verme becerisine sahip olmak |
|||||
9 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilmek, bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak |
|||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak havacılıkta yer hizmetleri alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak |
|||||
11 | Havacılıkta yer hizmetleri alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Havacılık Öğrencileri Kule Gezisinde
Havacılık Programları öğrencileri İzmir Adnan Menderes Havalimanı Hava Trafik Kontrol Birimini ziyaret ettiler.
7 Aralık Dünya Sivil Havacılık Günü
“7 Aralık Dünya Sivil Havacılık Günü”nü Kutluyoruz. İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Havacılık Programları tarafından düzenlenen “ 7 Aralık Dünya Sivil Havacılık Günü”
Havacılık Programları “Çıraklar Ustalara Soruyor” Etkinliği
Havacılık Programları öğrencileri “Çıraklar Ustalara Soruyor” etkinliği kapsamında DHL Kargo İhracat Uzmanları Gülbahar Özhelvacı ve Hatice Acar Aslanhan ile biraraya geldi. Konuklarımız, hava kargo
Hitit Yazılım
Havacılık Programları öğrencilerimiz Dünyanın en büyük 3. Havacılık Teknolojileri firması olan ve ülkemizde Pegasus Havayolları ve yakın zamanda faaliyete başlayacak olan AJet
Havacılık Programları “Çıraklar Ustalara Soruyor” Etkinliği
Havacılık Programları öğrencileri “Çıraklar Ustalara Soruyor” etkinliği kapsamında MNG Havayolları Tarife Planlama Uzmanı Rutkay Yavuzkan Yılmaz ile biraraya geldi. Rutkay Bey, uçuş tarife planlaması ve
Pegasus Havayolları Ziyareti
Meslek Yüksek Okulu Müdürümüz Öğr. Gör. Dr. Burçin Önder, Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Öğr. Gör. Çiğdem Bilal ve Havacılık Programları misafir Öğr.Gör.
Havacılık Programları “Çıraklar Ustalara Soruyor” Etkinliği
Havacılık Programları öğrencileri “Çıraklar Ustalara Soruyor” etkinliği kapsamında Sunexpress Havayolları Uçuş Harekat Uzmanı Mehmet Ediz Esen ile biraraya geldi. Ediz Bey, uçuş
Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Öğrencilerimiz TGS Staj Mülakatında
SHUİ 2. Sınıf öğrencilerimiz stajlarını yapmak üzere TGS Yer Hizmetleri’nde mülakata girdiler.