MESLEK YÜKSEKOKULU
Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği (Türkçe)
RTV 140 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Temel İletişim Bilgileri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
RTV 140
|
Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapKonuşmacıAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öğrencilerimizin kendilerini tanıma, ifade etme, içinde bulundukları sosyo-kültürel yapıya uygun olarak etkin ilişkiler geliştirme gibi becerileri kazanmaları, bu dersin amaçları arasında yer almaktadır. Bu nedenle, öğrencilerimizin kariyer hayatlarında ihtiyaç duyacakları yazılı, sözlü ve sözlü olmayan iletişim ile ilgili yeterlilik kazanmalarını sağlamak amacıyla kuramsal ve pratik eğitim verilmektedir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, iletişim ve iletişimin ilişkili olduğu psikoloji, sosyoloji, antropoloji ve dilbilim gibi alanlardan elde edilen içeriklerden ve sektör tabanlı örnek durum analizlerinden oluşmaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İletişim olgusuna etimolojik, psikolojik, sosyolojik ve antropolojik yaklaşımlar | Akman, M. K. & Özer, H. (2016). İletişim sarmalları: Sosyo-psikolojik boyutlarıyla iletişimi yeniden düşünmek. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 6(15), 307-316.; Aziz, A. (2013). İletişime giriş (s. 25-36). Hiperlink. |
2 | İletişim süreci (öğeleri) ve insan iletişimi | İplikçi, H. G. (2015). İletişimde temel modeller ve kitle iletişim modelleri. Sosyal ve Beşeri Bilimleri Dergisi, 7(2); Güngör, N. (2015). İletişime giriş (s. 19-33). Siyasal Kitapevi. |
3 | İletişimin doğrusal, döngüsel ve sarmal modelleri | Yüksel, E. (2013). İletişim kuramlarına giriş. E. Yüksel (Ed.), İletişim Kuramları (ss.2-34), Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. |
4 | İletişimin dil ve anlam ile olan ilişkisi (ikna / retorik) | Mısırlı, İ. (2021). Genel ve teknik iletişim: Kavramlar, ilkeler ve uygulamalar (s. 38-77, 102-125). Detay Yayıncılık. |
5 | Yazılı ve sözlü iletişim (konuşma ve dinleme) | Gürüz, D. & Eğinli, A. T. (2018). İletişim becerileri: Anlamak, anlatmak, anlaşmak (6. Baskı, s. 251-280). Nobel Akademik Yayıncılık. |
6 | Sözlü olmayan iletişim ve beden dili | Kocasavaş, Y. (2007). Etkili iletişimin sözsüz adımı olan beden dili ve Türkçe eğitimdeki rolü. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 47-55. |
7 | Ara sınav haftası | |
8 | Kişi içi iletişim (kimlik, kişilik ve benlik) / Öğrenci sunumları | Nazife Güngör, İletişime Giriş, Siyasal Kitabevi, 3. Baskı: 2015. ISBN: 978-605-5782-59-7 Sayfa: 180-197 / 210- 251. Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiperlink, 4. Baskı: 2013. ISBN: 978-9944-157-14-8 Sayfa: 59/ 113- 135. |
9 | Kişiler arası iletişim / Öğrenci sunumları | Nazife Güngör, İletişime Giriş, Siyasal Kitabevi, 3. Baskı: 2015. ISBN: 978-605-5782-59-7 Sayfa: 139-180. Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiperlink, 4. Baskı: 2013. ISBN: 978-9944-157-14-8 Sayfa: 57-59. |
10 | Dijital iletişim / Öğrenci sunumları | Karahisar, T. (2013). Dijital nesil, dijital iletişim ve dijitalleşen (!) Türkçe. AJIT‐e: Online Academic Journal of Information Technology, 4(12), 72-81. |
11 | Kurumsal iletişim / Öğrenci sunumları | Durğun, S. (2006). Örgüt kültürü ve örgütsel iletişim. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 1(2), 112-132. |
12 | Kültür ve iletişim / Öğrenci sunumları | Nazife Güngör, İletişime Giriş, Siyasal Kitabevi, 3. Baskı: 2015. ISBN: 978-605-5782-59-7 Sayfa: 180-197 / 210- 251. Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiperlink, 4. Baskı: 2013. ISBN: 978-9944-157-14-8 Sayfa: 59/ 113- 135. |
13 | Örnek durum analizleri (sektör tabanlı güncel olaylar) | |
14 | Örnek durum analizleri (sektör tabanlı güncel olaylar) | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı haftası | Bu dersin final sınavı, 14 haftalık eğitim sürecinden sonra belirlenen tarihte yapılmaktadır. |
Ders Kitabı | Ders kitapları:
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | Kitap önerileri:
Video önerileri:
Akademik dergiler:
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
25
|
Final Sınavı |
1
|
35
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
65
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
35
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
18
|
18
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
14
|
14
|
Final Sınavı |
1
|
22
|
22
|
Toplam |
144
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Havacılıkta yer hizmetleri alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olmak |
|||||
2 | Yer hizmetleri, departmanları ve ekipmanları hakkında bilgi sahibi olmak, ramp emniyeti ve apron kurallarını uygulayabilmek |
|||||
3 | Havacılık ve meteoroloji arasındaki ilişki ve raporlamalar hakkında bilgi sahibi olmak |
|||||
4 | Havacılık emniyetine ilişkin temel kavramlar ve insan performansını etkileyen faktörler konusunda bilgi sahibi olmak |
|||||
5 | Uluslararası havacılık kuruluşları, otoritelerin düzenlemeleri, yolcu ve seyahat hakkındaki kavramlar hakkında bilgi sahibi olmak |
|||||
6 | Tehlikeli maddeler, kargo, paketleme, etiketleme ve yükleme kurallarını uygulayabilmek |
|||||
7 | Biletleme paket programları konusunda bilgi sahibi olmak |
|||||
8 | Günlük operasyonel faaliyetlerde sorunlara karşı pratik çözümler üretebilmek ve doğru karar verme becerisine sahip olmak |
|||||
9 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilmek, bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak |
|||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak havacılıkta yer hizmetleri alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak |
|||||
11 | Havacılıkta yer hizmetleri alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Havacılık Öğrencilerimiz İstanbul Havalimanı'nda Emirates Airbus A380 Uçuş Operasyonu'na Katıldılar
25 Mart Pazartesi günü Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Bölümü Öğrencileri SHKH 208 Yer Hizmetleri Yönetimi Dersi kapsamında ve 28 Mart Perşembe günü
Havacılık Öğrencileri Kule Gezisinde
Havacılık Programları öğrencileri İzmir Adnan Menderes Havalimanı Hava Trafik Kontrol Birimini ziyaret ettiler.
7 Aralık Dünya Sivil Havacılık Günü
“7 Aralık Dünya Sivil Havacılık Günü”nü Kutluyoruz. İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Havacılık Programları tarafından düzenlenen “ 7 Aralık Dünya Sivil Havacılık Günü”
Havacılık Programları “Çıraklar Ustalara Soruyor” Etkinliği
Havacılık Programları öğrencileri “Çıraklar Ustalara Soruyor” etkinliği kapsamında DHL Kargo İhracat Uzmanları Gülbahar Özhelvacı ve Hatice Acar Aslanhan ile biraraya geldi. Konuklarımız, hava kargo
Hitit Yazılım
Havacılık Programları öğrencilerimiz Dünyanın en büyük 3. Havacılık Teknolojileri firması olan ve ülkemizde Pegasus Havayolları ve yakın zamanda faaliyete başlayacak olan AJet
Havacılık Programları “Çıraklar Ustalara Soruyor” Etkinliği
Havacılık Programları öğrencileri “Çıraklar Ustalara Soruyor” etkinliği kapsamında MNG Havayolları Tarife Planlama Uzmanı Rutkay Yavuzkan Yılmaz ile biraraya geldi. Rutkay Bey, uçuş tarife planlaması ve
Pegasus Havayolları Ziyareti
Meslek Yüksek Okulu Müdürümüz Öğr. Gör. Dr. Burçin Önder, Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Öğr. Gör. Çiğdem Bilal ve Havacılık Programları misafir Öğr.Gör.
Havacılık Programları “Çıraklar Ustalara Soruyor” Etkinliği
Havacılık Programları öğrencileri “Çıraklar Ustalara Soruyor” etkinliği kapsamında Sunexpress Havayolları Uçuş Harekat Uzmanı Mehmet Ediz Esen ile biraraya geldi. Ediz Bey, uçuş