MESLEK YÜKSEKOKULU
İnşaat Teknolojisi (Türkçe)
MINT 206 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Yapı Onarım ve Güçlendirme
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MINT 206
|
Bahar
|
2
|
2
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapCanlandırmaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrenci, hasarlı yapının tespitini yapıp, onarım ve güçlendirme hazırlığını yapabilecektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Hasar tespiti. Tahribatsız muayene. Yapılarda onarım ve güçlendirme. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, depreme dayanıklı yapı tasarımının genel ilkeleri | Bölüm 4 - Kutlu Darılmaz, “Depreme Dayanıklı Binaların Tasarımına Giriş”, Birsen Yayınevi, 2019. |
2 | Depreme dayanıklı yapı tasarımında olumsuz durumlar | Bölüm 4 - Kutlu Darılmaz, “Depreme Dayanıklı Binaların Tasarımına Giriş”, Birsen Yayınevi, 2019. |
3 | Binalarda hasar tipleri ve nedenleri | Bölüm 5 - Nejat Bayülke, “Depremlerde Hasar Gören Yapıların Onarım ve Güçlendirilmesi”, İnşaat Mühendisleri Odası, 1995. |
4 | Hasar tespiti | Bölüm 7,8 - Nejat Bayülke, “Depremlerde Hasar Gören Yapıların Onarım ve Güçlendirilmesi”, İnşaat Mühendisleri Odası, 1995. |
5 | Hasar tespiti | Bölüm 3 - “Depremin Etkilediği Betonarme ve Yığma Binalarda Hasar Tespiti”, İnşaat Mühendisleri Odası, 2016. |
6 | Tahribatlı ve tahribatsız muayene yöntemleri | |
7 | Rölöve çalışması | |
8 | Onarım ve güçlendirme malzemeleri | Bölüm 4 - Zekai Celep, “Mevcut Betonarme Binaların Deprem Güvenliğinin Belirlenmesi ve Güçlendirilmesi - Genel Kurallar”, İnşaat Mühendisleri Odası. |
9 | Ara sınav | |
10 | Onarım ilkeleri | Bölüm 9 - Nejat Bayülke, “Depremlerde Hasar Gören Yapıların Onarım ve Güçlendirilmesi”, İnşaat Mühendisleri Odası, 1995. |
11 | Onarımın ayrıntıları | Bölüm 10 - Nejat Bayülke, “Depremlerde Hasar Gören Yapıların Onarım ve Güçlendirilmesi”, İnşaat Mühendisleri Odası, 1995. |
12 | Betonarme yapılarda onarım | Bölüm 11 - Nejat Bayülke, “Depremlerde Hasar Gören Yapıların Onarım ve Güçlendirilmesi”, İnşaat Mühendisleri Odası, 1995. Bölüm 9 - Süheyl Akman, “Yapı Hasarları ve Onarım İlkeleri”, İnşaat Mühendisleri Odası, 2000. |
13 | Güçlendirme ilkeleri | Bölüm 10 - Süheyl Akman, “Yapı Hasarları ve Onarım İlkeleri”, İnşaat Mühendisleri Odası, 2000. |
14 | Betonarme yapılarda güçlendirme | Bölüm 11 - Nejat Bayülke, “Depremlerde Hasar Gören Yapıların Onarım ve Güçlendirilmesi”, İnşaat Mühendisleri Odası, 1995. |
15 | Dönemin değerlendirilmesi | |
16 | Final | - |
Ders Kitabı | Depremlerde Hasar Gören Yapıların Onarım ve Güçlendirilmesi, Nejat Bayülke, İnşaat Mühendisleri Odası, 1995, http://www.imo.org.tr/yayinlar/kitap_goster.php?kodu=51 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Yapı Hasarları ve Onarım İlkeleri, Süheyl Akman, İnşaat Mühendisleri Odası, 2000, http://www.imo.org.tr/yayinlar/kitap_goster.php?kodu=104 Mevcut Betonarme Binaların Deprem Güvenliğinin Belirlenmesi ve Güçlendirilmesi - Genel Kurallar, Zekai Celep, İnşaat Mühendisleri Odası, http://www.imo.org.tr/yayinlar/kitap_goster.php?kodu=15 Depreme Dayanıklı Binaların Tasarımına Giriş, Kutlu Darılmaz, Birsen Yayınevi, 2019, ISBN: 3990000031088
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
1
|
16
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
2
|
32
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
2
|
12
|
24
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
20
|
20
|
Toplam |
144
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | İnşaat teknolojisi alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olmak |
X | ||||
2 | Alanıyla ilgili edindiği bilgileri yorumlayabilmek ve teknolojileri uygulayabilmek |
X | ||||
3 | Alanıyla ilgili sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak |
X | ||||
4 | Alanında yapılan imalatların kontrolü ve belgelendirmesini yapabilmek |
X | ||||
5 | Alanıyla ilgili problemleri tanımlayabilmek ve çözüm üretebilmek |
X | ||||
6 | Alanıyla ilgili proje yapabilmek veya yapılan projelerde sorumluluk alabilmek |
X | ||||
7 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak |
X | ||||
8 | İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak |
X | ||||
9 | İngilizceyi Avrupa Dil Portfoyü A2 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanı ile ilgili bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurmak |
|||||
10 | İnşaat teknolojisi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak |
X | ||||
11 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
İnşaat Teknolojisi Öğrencileri Ege Seramik Üretim Tesisinde
MINT 103 kodlu Yapı Malzemeleri dersi kapsamında İnşaat Teknolojisi Programı öğrencileriyle Kemalpaşa'daki Ege Seramik üretim fabrikası ziyaret edildi.
Tuğla Duvar Örme Yarışması-TUKSAD
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Mimarlık ve Yapı Programları tarafından “Tuğla Duvar Örme Yarışması” düzenlendi. Yarışmaya başlamadan önce farklı tuğla çeşitleriyle duvar
B'i tasarım MYO: Öz'e dönüş
İEU MYO Mimarlık ve Yapı programları tarafından bu yıl beşincisi düzenlenecek olan Tasarım, Mimarlık ve Yapı sektörünün değerli temsilcilerini ve Meslek Yüksekokulu
SIKA Firmasıyla su yalıtımına yönelik teorik ve uygulamalı eğitim
İEU MYO İnşaat Teknolojisi Programı öğrencileri için “Yalıtım Teknolojisi “ dersi kapsamında SIKA Firması işbirliği ile su yalıtımına yönelik seminer düzenlendi. Ürün
DOKA Kalıp ve İskeleleri Sistemleri Betonarme dersimizin konuğu oldu.
İnşaat mühendisi Sercan Tığlı ve inşaat mühendisi Gizem Kalan tarafından verilen seminerde, kalıp ve iskele tanıtımı, kalıbı oluşturan bileşenler ve özellikleri, endüstriyel inşaat
MAPEI Yalıtım Malzemelerine Yönelik Teorik ve Uygulamalı Eğitim
Yalıtım Teknolojisi dersi kapsamında MAPEI Firması eğitim koordinatörü Elif Aka tarafından inşaat teknolojisi programı 2.sınıf öğrencilerine öncelikle su ve ısı yalıtımına yönelik
YTONG Gazbeton Yapı Malzemesine Yönelik Teorik ve Uygulamalı Eğitim
İEU MYO İnşaat Teknolojisi Programı öğrencileri için “Yapı Malzemeleri “ dersi kapsamında Ytong Firması işbirliği ile gazbeton yapı malzemesine yönelik çalışma yapıldı.
SIKA Firmasıyla zemin kaplamaları ve yangın yalıtımına yönelik teorik ve uygulamalı eğitim
İEU MYO İnşaat Teknolojisi Programı öğrencileri için “Yalıtım Teknolojisi “ dersi kapsamında SIKA Firması işbirliği ile zemin kaplamaları ve yangın yalıtımına yönelik