MESLEK YÜKSEKOKULU
İç Mekân Tasarımı (Türkçe)
MICM 205 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Bilgisayar Destekli Çizim II
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MICM 205
|
Güz
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin katı modelleme ve yüzey modelleme yapabilecek, mekân oluşturabilecek ve model ve mekânın teknik çizimlerini yapabilecek yeterliliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, katı oluşturmak, yüzey oluşturmak, yüzey modeli katı modele dönüştürme, blok kullanarak mekân oluşturma, kesit çizimleri oluşturma gibi konuları içerir. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanımı ve Programın Tanıtılması | Emrah Çelik, 3ds Max 14 ile Görselleştirme, Değişim Yayınları, İstanbul,2006 ISBN: 9786054925179 |
2 | 3ds max programında çizim ve düzenleme araçlarının kullanılması | Emrah Çelik, 3ds Max 14 ile Görselleştirme, Değişim Yayınları, İstanbul,2006 ISBN: 9786054925179 Bölüm-1 |
3 | Katı modelleme yöntemleri ve uygulamaları | Emrah Çelik, 3ds Max 14 ile Görselleştirme, Değişim Yayınları, İstanbul,2006 ISBN: 9786054925179 Bölüm-1 |
4 | Uygulama-1 | |
5 | Mekan Oluşturma ve Obje Ekleme | Emrah Çelik, 3ds Max 14 ile Görselleştirme, Değişim Yayınları, İstanbul,2006 ISBN: 9786054925179 Bölüm-2 |
6 | 3dsmax programında malzeme ataması | Emrah Çelik, 3ds Max 14 ile Görselleştirme, Değişim Yayınları, İstanbul,2006 ISBN: 9786054925179 Bölüm-3 |
7 | 3dsmax programında malzeme ataması | Emrah Çelik, 3ds Max 14 ile Görselleştirme, Değişim Yayınları, İstanbul,2006 ISBN: 9786054925179 Bölüm-3 |
8 | Uygulama-2 | |
9 | 3ds max programında ışık ve kamera ayarları | Emrah Çelik, 3ds Max 14 ile Görselleştirme, Değişim Yayınları, İstanbul,2006 ISBN: 9786054925179 Bölüm-4 |
10 | Render ayarları | Emrah Çelik, 3ds Max 14 ile Görselleştirme, Değişim Yayınları, İstanbul,2006 ISBN: 9786054925179 Bölüm-5 |
11 | Render ayarları | Emrah Çelik, 3ds Max 14 ile Görselleştirme, Değişim Yayınları, İstanbul,2006 ISBN: 9786054925179 Bölüm-5 |
12 | Uygulama-3 | |
13 | Final Projesi Hazırlığı | Emrah Çelik, 3ds Max 14 ile Görselleştirme, Değişim Yayınları, İstanbul,2006 ISBN: 9786054925179 Bölüm-1,2,3,4,5 |
14 | Final Projesi Hazırlığı | Emrah Çelik, 3ds Max 14 ile Görselleştirme, Değişim Yayınları, İstanbul,2006 ISBN: 9786054925179 Bölüm-1,2,3,4,5 |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Emrah Çelik, 3ds Max 14 ile Görselleştirme, Değişim Yayınları, İstanbul,2006 ISBN: 9786054925179 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama |
1
|
45
|
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
55
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
45
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
55
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
2
|
32
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
24
|
24
|
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | İç mekan tasarımı alanına temel oluşturan teknik bilgi,yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olacaktır. |
X | ||||
2 | İç mekan tasarımı alanında edindiği teknik ve yöntemsel bilgileri uygulama alanında kullanıp, yorumlayıp; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilecektir. |
|||||
3 | Pazar koşullarını inceleyip gelir yönetimi uygulamalarını tanıyıp bu doğrultuda strateji oluşturabilecektir. |
|||||
4 | İç mekan tasarımı alanında sektörle ilgili mevzuat, temel değerler ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olacaktır. |
|||||
5 | Yaratıcı ve yenilikçi düşünebilecek, öğrenilen bilgilerin yenilikçi bir düşünce tarzı ile alışılmış uygulamaların dışındaki ortamlarda da uygulayabilecektir. |
X | ||||
6 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olacak, etkin ve verimli çalışabilecektir. |
|||||
7 | İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyecek, alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve bunları uygulayabilecektir. |
|||||
8 | Bir yabancı dili kullanarak iç mekan tasarımı alanı ile ilgili bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir. |
|||||
9 | İç mekan tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir. |
X | ||||
10 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyecek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönelik çalışmalar yapacaktır. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Kalite Güvence ve Standartları İlk Konuğunu Ağırladı
İç Mekan Tasarımı programı bünyesinde yürütülen MMVD 212-Kalite Güvence ve Standartları dersinin konuğu Emre Gökmen'di. Gökmen marka konu başlığı altında ürünün, hizmetin, pazarın ve müşterinin
İç Mekan Tasarımı Öğrencilerine Teknik Gezi Düzenlendi
MICM 207 dersi kapsamında İstinyepark'a teknik gezi düzenlendi.
Dönem Başı Öğrenci Bilgilendirme Toplantısı
2021-2021 Akademik Yılı Güz Dönemi öncesi İç Mekan Tasarımı Programı öğrencilerine bilgilendirme toplantısı yapılmıştır.
Parayı evin içine harcadık
Koronavirüs nedeniyle zorunlu olmadıkça dışarı çıkmayan, alışık oldukları sosyal hayattan mahrum kalan kişiler, vakit geçirmenin yolunu evde tadilat yapmakta buldu.
İç Mekan Tasarımı Programı Bu Hafta Özlem Tuğrul'u Konuk Etti
İç Mekan Tasarımı Programı "Çıraklar ustalara Soruyor" etkinliği kapsamında bu hafta Özlem Tuğrul Perde ve Mekan Tasarımı sahibi Özlem Tuğrul'u konuk etti.
İç Mekan Tasarımı Programı TODO Mimarlık'ı ağırladı
İç Mekan Tasarımı Programı "Çıraklar ustalara Soruyor" etkinliği kapsamında TODO Mimarlık'ı ağırladı. TODO Mimarlık kurucularından mimar İrem Sönmez ve İçmimar Elza Gabay
Temel Tasarım İlke ve Prensipleri Dersinin Final Proje Sergisi
MICM 109 Temel Tasarım İlke ve Prensipleri Dersinin Final Projesi kapsamında, İç Mekan Tasarımı ve Mobilya ve Dekorasyon Programı öğrencileri belirlenen sanat akımı
İç Mekan Tasarımı 2. Sınıf Öğrencileri KNAUF'ta Teorik ve Uygulamalı Alçıpan Eğitimi aldılar
İç Mekan Tasarımı 2. Sınıf Öğrencileri 28 Kasım 2018 tarihinde KNAUF'ta Teorik ve Uygulamalı Alçıpan Eğitimi aldılar.