MESLEK YÜKSEKOKULU
İç Mekân Tasarımı (Türkçe)
MPAZ 112 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Tedarik Zinciri Yönetimi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MPAZ 112
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencinin tedarik zinciri ile ilgili temel kavramları, tedarik zincirinin unsurlarını, tedarik zincirindeki temel sorun ve karar alanlarını tanıması, başarılı bir tedarik zincirinin nasıl planlanması ve yönetilmesi gerektiğini öğrenmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders; tedarik zinciri faaliyetlerinin planlanması ve yönetimi konularını içermektedir. Lojistik sistemleri, sipariş yönetimi ve müşteri hizmetleri, dağıtım merkezleri ve antrepolar, lojistik maliyetleri, üçüncü parti lojistik hizmetleri, tedarikçi seçimi ve geliştirilmesi, talep yönetimi, hızlı tepki, stratejik ittifaklar ve performans ölçümleri üzerinde durulacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş | |
2 | Tedarik zinciri ve lojistik | Nebol, E. (2016). Tedarik zinciri. In Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi (pp. 1–7). İstanbul: Nobel Yayınevi. Nebol, E. (2016). Lojistik ve lojistik operasyonlar. In Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi (pp. 9–23). İstanbul: Nobel Yayınevi. |
3 | Dağıtım ve pazarlama | Nebol, E. (2016). Tedarik zinciri yönetimi: Pazarlama ve dağıtım. In Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi (pp. 25–45). İstanbul: Nobel Yayınevi. |
4 | Üretim | Nebol, E. (2016). Tedarik zinciri yönetimi üretim. In Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi (pp. 47–64). İstanbul: |
5 | Tedarik ve satın alma | Nebol, E. (2016). Tedarik zinciri yönetimi: Tedarik ve satın alma. In Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi (pp. 65–88). İstanbul: Nobel Yayınevi. |
6 | Stok yönetimi | Nebol, E. (2016). Stok yönetimi. In Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi (pp. 89–124). İstanbul: Nobel Yayınevi. |
7 | Emniyet stoku | Nebol, E. (2016). Emniyet stoğu hesaplaması – bir örnek. In Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi (pp. 269–274). İstanbul: Nobel Yayınevi. |
8 | Ara sınav | |
9 | Depolar-depoculuk ve paketleme | Nebol, E. (2016). Depolar ve depoculuk. In Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi (pp. 125–146). İstanbul: Nobel Yayınevi. Nebol, E. (2016). Paketleme. In Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi (pp. 147–152). İstanbul: Nobel Yayınevi. |
10 | Malzeme elleçleme ve taşıma sistemleri | Nebol, E. (2016). Malzeme elleçleme. In Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi (pp. 153–157). İstanbul: Nobel Yayınevi. Nebol, E. (2016). Taşıma sistemleri. In Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi (pp. 159–177). İstanbul: Nobel Yayınevi. |
11 | Satış sonrası hizmetler | Nebol, E. (2016). Satış sonrası hizmetler, bakım ve onarım, tersine lojistik. In Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi (pp. 179–185). İstanbul: Nobel Yayınevi. Nebol, E. (2016). Tedarik zinciri ağı: Dağıtım planlaması ve yer seçimi. In Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi (pp. 187–200). İstanbul: Nobel Yayınevi. |
12 | Dağıtım planlaması | Nebol, E. (2016). Dağıtım modeli çözümü. In Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi (pp. 275–281). İstanbul: Nobel Yayınevi. |
13 | Tedarik zincirinde entegrasyon ve bilişim sistemleri | Nebol, E. (2016). Tedarik zinciri kurumsal entegrasyonu. In Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi (pp. 201–221). İstanbul: Nobel Yayınevi. Nebol, E. (2016). Bilişim sistemleri. In Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi (pp. 223–246). İstanbul: Nobel Yayınevi. |
14 | Yalın lojistik ve küresel tedarik zinciri | Nebol, E. (2016). Yalın lojistik. In Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi (pp. 247–253). İstanbul: Nobel Yayınevi. Nebol, E. (2016). Küresel tedarik zinciri. In Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi (pp. 255–267). İstanbul: Nobel Yayınevi. |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi, Nebol E., (2016), Nobel Akademi Kitapları, ISBN 6053204039. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Lojistik Tedarik Zinciri Yönetimi, Keskin M.H., (2014), Nobel Yayıncılık, ISBN 6055426354. Satınalma ve Tedarik Zinciri Yönetimi, Prof. Dr. Murat Erdal, (2014), Beta Yayınları, ISBN 6054259953. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
60
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
50
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
50
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
3
|
48
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
18
|
18
|
Final Sınavı |
1
|
26
|
26
|
Toplam |
140
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | İç mekan tasarımı alanına temel oluşturan teknik bilgi,yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olacaktır. |
|||||
2 | İç mekan tasarımı alanında edindiği teknik ve yöntemsel bilgileri uygulama alanında kullanıp, yorumlayıp; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilecektir. |
|||||
3 | Pazar koşullarını inceleyip gelir yönetimi uygulamalarını tanıyıp bu doğrultuda strateji oluşturabilecektir. |
|||||
4 | İç mekan tasarımı alanında sektörle ilgili mevzuat, temel değerler ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olacaktır. |
|||||
5 | Yaratıcı ve yenilikçi düşünebilecek, öğrenilen bilgilerin yenilikçi bir düşünce tarzı ile alışılmış uygulamaların dışındaki ortamlarda da uygulayabilecektir. |
|||||
6 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olacak, etkin ve verimli çalışabilecektir. |
|||||
7 | İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyecek, alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve bunları uygulayabilecektir. |
|||||
8 | Bir yabancı dili kullanarak iç mekan tasarımı alanı ile ilgili bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir. |
|||||
9 | İç mekan tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir. |
|||||
10 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyecek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönelik çalışmalar yapacaktır. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Kalite Güvence ve Standartları İlk Konuğunu Ağırladı
İç Mekan Tasarımı programı bünyesinde yürütülen MMVD 212-Kalite Güvence ve Standartları dersinin konuğu Emre Gökmen'di. Gökmen marka konu başlığı altında ürünün, hizmetin, pazarın ve müşterinin
İç Mekan Tasarımı Öğrencilerine Teknik Gezi Düzenlendi
MICM 207 dersi kapsamında İstinyepark'a teknik gezi düzenlendi.
Dönem Başı Öğrenci Bilgilendirme Toplantısı
2021-2021 Akademik Yılı Güz Dönemi öncesi İç Mekan Tasarımı Programı öğrencilerine bilgilendirme toplantısı yapılmıştır.
Parayı evin içine harcadık
Koronavirüs nedeniyle zorunlu olmadıkça dışarı çıkmayan, alışık oldukları sosyal hayattan mahrum kalan kişiler, vakit geçirmenin yolunu evde tadilat yapmakta buldu.
İç Mekan Tasarımı Programı Bu Hafta Özlem Tuğrul'u Konuk Etti
İç Mekan Tasarımı Programı "Çıraklar ustalara Soruyor" etkinliği kapsamında bu hafta Özlem Tuğrul Perde ve Mekan Tasarımı sahibi Özlem Tuğrul'u konuk etti.
İç Mekan Tasarımı Programı TODO Mimarlık'ı ağırladı
İç Mekan Tasarımı Programı "Çıraklar ustalara Soruyor" etkinliği kapsamında TODO Mimarlık'ı ağırladı. TODO Mimarlık kurucularından mimar İrem Sönmez ve İçmimar Elza Gabay
Temel Tasarım İlke ve Prensipleri Dersinin Final Proje Sergisi
MICM 109 Temel Tasarım İlke ve Prensipleri Dersinin Final Projesi kapsamında, İç Mekan Tasarımı ve Mobilya ve Dekorasyon Programı öğrencileri belirlenen sanat akımı
İç Mekan Tasarımı 2. Sınıf Öğrencileri KNAUF'ta Teorik ve Uygulamalı Alçıpan Eğitimi aldılar
İç Mekan Tasarımı 2. Sınıf Öğrencileri 28 Kasım 2018 tarihinde KNAUF'ta Teorik ve Uygulamalı Alçıpan Eğitimi aldılar.