Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Pazarlama (Türkçe)

MINT 230 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Meslek Etiği
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MINT 230
Güz/Bahar
3
0
3
3

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu derste meslek etiği ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Etik, ahlak, gibi temel kavramları tanımlayabilecek
  • Meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını açıklayabilecek
  • Etik analizini yapabilecek
  • Mesleki değerleri olgu örneklerinde uygulayabilecek
  • Sosyal sorumluluk kavramlarını açıklayabilecek
Ders Tanımı Etik ve ahlak kavramlarını incelemek. Etik sistemlerini incelemek. Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörleri incelemek. Meslek etiğini incelemek. Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını incelemek. Sosyal sorumluluk kavramını incelemek.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Tanışma, dersin tanıtımı, konular ve beklenenler Ön hazırlık gerekmemektedir
2 Etik Kavramı ve Etikte Temel Kavramlar Aydın, İ. (2016). Akademik Etik, Ankara: Pegem Akademi. ISBN 978-605-318-515-4. s.45-56. Tepe, H. (2001) (Editör). Etik ve Meslek Etikleri, Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları. ISBN 978-975-7748-26-7. s.27-43. Pieper, A. (2012). Etiğe Giriş, İstanbul: Ayrıntı Yayınları. ISBN 978-975-539-194-6. s. 30-51.
3 Etik ve Ahlak Kavramları. Etik-Ahlak ayrımı Bahar, E. (2014). Meslek Etiği, İstanbul: Detay Yayıncılık. ISBN 978-605-4940-30-1. S.-27-39. Cevizci, A. (2018). Etik-Ahlak Felsefesi, (Üçüncü baskı). İstanbul: Say Yayınları. ISBN 978-605-02-0336-3. s.11-33
4 Etik Sistemleri Öztürk Başpınar N. ve Çakıroğlu D. (2014). Meslek Etiği, s.32-40.
5 Bilim, Bilim Etiği ve Etik İhlâl Örnekleri Aydın, İ. (2016). Akademik Etik, Ankara: Pegem Akademi. ISBN 978-605-318-515-4. s.65-71. Video Gösterimi: Stanley Milgram Deneyi
6 Etik ve Teknoloji: Teknolojik gelişmeler ve hayatımıza giren yeni etik problemler üzerine bir tartışma İyi S. ve Tepe, H. (2013). Etik, (Üçüncü baskı). Ankara: Anadolu Üniversitesi Yayınları. ISBN 978-975-06-1030-1 s. 107-118. Video Gösterimi: Black Mirror, White Christmas. Yönetmen: Carl Tibbets
7 Ara Sınav -
8 Meslek Etiği Kavramı Öztürk Başpınar, N. ve Çakıroğlu, D. (2014). Meslek Etiği, (Üçüncü baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. ISBN 978-605-5426-10-1. s.59-76.
9 Mesleki Etik İlkeler Bahar, E. (2014). Meslek Etiği, İstanbul: Detay Yayıncılık. ISBN 978-605-4940-30-1 S.-70-85.
10 Mesleki Yozlaşma ve Meslek Hayatında Etik Dışı Davranışların Sonuçları Öztürk Başpınar, N. ve Çakıroğlu, D. (2014). Meslek Etiği, (Üçüncü baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. ISBN 978-605-5426-10-1. s.155-173.
11 Sosyal Sorumluluk Kavramı Bahar, E. (2014). Meslek Etiği, İstanbul: Detay Yayıncılık. ISBN 978-605-4940-30-1 S.-125-158.
12 Günümüz Etik Görüşleri ve Pratik Sorunlara Bakışı İyi S. ve Tepe, H. (2013). Etik, (Üçüncü baskı). Ankara: Anadolu Üniversitesi Yayınları. ISBN 978-975-06-1030-1 s.106-130
13 Etikte Çağdaş Tartışmalar (Genetik müdahale, ölüm cezası, ötanazi, hayvan deneyleri, gözetim toplumu) Tepe, H. (2001) (Editör). Etik ve Meslek Etikleri, (Üçüncü baskı). Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları. ISBN 978-975-7748-26-7. s. 67-83, 91-123, 123-141.
14 Sunum Haftası -
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final

 

Ders Kitabı

Öztürk Başpınar, N. ve Çakıroğlu, D. (2014). Meslek Etiği, (Üçüncü baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. ISBN 978-605-5426-10-1

Önerilen Okumalar/Materyaller

Aydın, İ. (2016). Akademik Etik, Ankara: Pegem Akademi. ISBN 978-605-318-515-4

Bahar, E. (2014). Meslek Etiği, İstanbul: Detay Yayıncılık. ISBN 978-605-4940-30-1

Cevizci, A. (2018). Etik-Ahlak Felsefesi, (Üçüncü baskı). İstanbul: Say Yayınları. ISBN 978-605-02-0336-3

İyi S. ve Tepe, H. (2013). Etik, (Üçüncü baskı). Ankara: Anadolu Üniversitesi Yayınları. ISBN 978-975-06-1030-1

Pieper, A. (2012). Etiğe Giriş, İstanbul: Ayrıntı Yayınları. ISBN 978-975-539-194-6

Tepe, H. (2001) (Editör). Etik ve Meslek Etikleri, (Üçüncü baskı). Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları. ISBN 978-975-7748-26-7

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
1
16
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
2
5
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
5
5
Final Sınavı
1
10
10
    Toplam
89

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Pazarlama ile ilgili temel konularda teorik bilgiye sahip olarak, pazarlama sürecini ve çevresini tanır.

2

Pazarlama ile ilgili belgeleri tanıyarak, ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirir.

3

Pazarlama ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır.

4

Satış organizasyonu, satış yönetimi ve satış teknikleri konularında bilgi sahibi olarak satış sürecini yönetir, ortaya çıkabilecek problemleri çözer.

5

Tüketici davranışlarını analiz ederek bu bilgiyi yerel ve küresel boyutta kullanır.

6

İşletmecilik, halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili kavram ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olarak bu bilgileri pazarlama alanında kullanır.

7

Sözlü ve yazılı şekilde etkin iletişim kurar.

8

Disiplinler arası alanlarda etkin çalışabilme becerisine sahiptir.

9

Mesleki alanın gerektirdiği matematik becerisine ve istatistik bilgisine sahiptir.

10

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.

11

Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranarak, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur.

12

Mesleki bilgileri sentezleme, analiz etme, yorumlama, sorgulama, eleştirme ve mesleki yasal mevzuatı anlayabilme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser.

13

Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.