MESLEK YÜKSEKOKULU
Pazarlama (Türkçe)
MPAZ 101 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Pazarlama İlkeleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MPAZ 101
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencinin, pazarlamanın temel kavramları, pazarlama yöntem ve stratejileri hakkında bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, pazarlamanın tanımı ve pazarlama ile ilgili temel kavramlar, pazarlamada yeni trendler, pazarlama çevresi, stratejik planlama ve pazarlama süreci, pazar bölümlemesi, pazar konumlandırması ve pazarlama karması stratejileri, satış yönetimi ve kişisel satış gibi konuları içermektedir. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş | |
2 | Teoride ve uygulamada pazarlamanın tarihçesi | Ellis, N., Fitchett, J., Higgins, M., Jack, G., Lim, M., Saren, M., et al. (2010). Marketing: A Critical Textbook. London: SAGE. Shaw, E. H. (2009). Reflections on the history of marketing thought. Journal of Historical Research in Marketing, 1(2), 330–345. |
3 | Gündelik yaşamda bir eylem biçimi olarak tüketim | Featherstone, M. (2007). Consumer Culture and Postmodernism. London: SAGE. Paterson, M. (2009). Consumption and Everyday Life. London: SAGE. |
4 | Tüketici davranışları | Eser, Z., Korkmaz, S., & Öztürk, S. A. (2009). Pazarlama: Kavramlar, İlkeler, Kararlar. Ankara: Siyasal Kitabevi. ISBN 9786055782801, pp. 105-130. Kotler, P., and Armstrong, G. (2018). Consumer markets and buyer behavior. In Principles of Marketing (156–185). New Jersey: Pearson Education. |
5 | Pazarlamanın temelleri ve pazarlama çevresi | Eser, Z., Korkmaz, S., & Öztürk, S. A. (2009). Pazarlama: Kavramlar, İlkeler, Kararlar. Ankara: Siyasal Kitabevi. ISBN 9786055782801, pp. 29-46. Kotler, P., and Armstrong, G. (2018). Marketing: Creating customer value and engagement. In Principles of Marketing (26–54). New Jersey: Pearson Education. Kotler, P., and Armstrong, G. (2018). Company and marketing strategy: Partnering to build customer engagement, value and relationship. In Principles of Marketing (74–83). New Jersey: Pearson Education. Kotler, P., and Armstrong, G. (2018). Analyzing the marketing environment. In Principles of Marketing (90–116). New Jersey: Pearson Education. |
6 | Pazar bölümleme, hedefleme ve konumlandırma | Eser, Z., Korkmaz, S., & Öztürk, S. A. (2009). Pazarlama: Kavramlar, İlkeler, Kararlar. Ankara: Siyasal Kitabevi. ISBN 9786055782801, pp. 79-90. Lamb, C. W., Hair, J. F., and McDaniel, C. (2017). Segmentation and targeting markets. In MKTG11: Principles of Marketing (136–151). 4LTR Press Online. |
7 | Ara sınav | |
8 | Pazarlama karması: Ürün | Eser, Z., Korkmaz, S., & Öztürk, S. A. (2009). Pazarlama: Kavramlar, İlkeler, Kararlar. Ankara: Siyasal Kitabevi. ISBN 9786055782801, pp. 131-153. Kotler, P., and Armstrong, G. (2018). Products, services, and brands: Building customer value. In Principles of Marketing (242–277). New Jersey: Pearson Education. Kotler, P., and Armstrong, G. (2018). Developing new products and managing the product life cycle. In Principles of Marketing (278–305). New Jersey: Pearson Education. |
9 | Pazarlama karması: Fiyat | Eser, Z., Korkmaz, S., & Öztürk, S. A. (2009). Pazarlama: Kavramlar, İlkeler, Kararlar. Ankara: Siyasal Kitabevi. ISBN 9786055782801, pp. 154-172. Kotler, P., and Armstrong, G. (2018). Pricing: Understanding and capturing customer value. In Principles of Marketing (306–329). New Jersey: Pearson Education. Kotler, P., and Armstrong, G. (2018). Pricing strategies: Additional considerations. In Principles of Marketing (330–355). New Jersey: Pearson Education. |
10 | Pazarlama karması: Dağıtım | Eser, Z., Korkmaz, S., & Öztürk, S. A. (2009). Pazarlama: Kavramlar, İlkeler, Kararlar. Ankara: Siyasal Kitabevi. ISBN 9786055782801, 173-204. Kotler, P., and Armstrong, G. (2018). Marketing channels: Delivering customer value. In Principles of Marketing (356–389). New Jersey: Pearson Education. |
11 | Pazarlama karması: Tutundurma | Eser, Z., Korkmaz, S., & Öztürk, S. A. (2009). Pazarlama: Kavramlar, İlkeler, Kararlar. Ankara: Siyasal Kitabevi. ISBN 9786055782801, 205-238. Kotler, P., and Armstrong, G. (2018). Engaging consumers and communicating customer value: Integrated marketing communication strategy. In Principles of Marketing (422–449). New Jersey: Pearson Education. |
12 | Pazarlama ve pazar araştırması | Eser, Z., Korkmaz, S., & Öztürk, S. A. (2009). Pazarlama: Kavramlar, İlkeler, Kararlar. Ankara: Siyasal Kitabevi. ISBN 9786055782801, pp. 65-72. Kotler, P., and Armstrong, G. (2018). Managing marketing information to gain customer insights. In Principles of Marketing (122–155). New Jersey: Pearson Education. |
13 | Nöropazarlama | Erdemir, K. O. ve Yavuz, Ö. (2016). "Nöro Pazarlama"ya Giriş. İstanbul: Bilnet. |
14 | Pazarlama çabalarının değerlendirilmesi ve kontrolü | Eser, Z., Korkmaz, S., & Öztürk, S. A. (2009). Pazarlama: Kavramlar, İlkeler, Kararlar. Ankara: Siyasal Kitabevi. ISBN 9786055782801, pp. 239-270. |
15 | Derslerin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Eser, Z., Korkmaz, S., & Öztürk, S. A. (2009). Pazarlama: Kavramlar, İlkeler, Kararlar. Ankara: Siyasal Kitabevi. ISBN 9786055782801 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Ellis, N., Fitchett, J., Higgins, M., Jack, G., Lim, M., Saren, M., et al. (2010). Marketing: A Critical Textbook. London: SAGE. Erdemir, K. O. ve Yavuz, Ö. (2016). "Nöro Pazarlama"ya Giriş. İstanbul: Bilnet. Featherstone, M. (2007). Consumer Culture and Postmodernism. London: SAGE. Kotler, P. (2015). A’dan Z’ye Pazarlama. İstanbul: MediaCat Yayınları. Kotler, P., & Armstrong, G. (2005). Principles of Marketing. New Jersey: Prentice Hall. Lamb, C. W., Hair, J. F., and McDaniel, C. (2017). MKTG11: Principles of Marketing. 4LTR Press Online. Paterson, M. (2009). Consumption and Everyday Life. London: SAGE. Shaw, E. H. (2009). Reflections on the history of marketing thought. Journal of Historical Research in Marketing, 1(2), 330–345. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
15
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
Proje |
1
|
15
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
2
|
32
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
15
|
15
|
Proje |
1
|
12
|
12
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
18
|
18
|
Toplam |
125
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Pazarlama ile ilgili temel konularda teorik bilgiye sahip olarak, pazarlama sürecini ve çevresini tanır. |
X | ||||
2 | Pazarlama ile ilgili belgeleri tanıyarak, ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirir. |
|||||
3 | Pazarlama ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır. |
X | ||||
4 | Satış organizasyonu, satış yönetimi ve satış teknikleri konularında bilgi sahibi olarak satış sürecini yönetir, ortaya çıkabilecek problemleri çözer. |
|||||
5 | Tüketici davranışlarını analiz ederek bu bilgiyi yerel ve küresel boyutta kullanır. |
X | ||||
6 | İşletmecilik, halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili kavram ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olarak bu bilgileri pazarlama alanında kullanır. |
X | ||||
7 | Sözlü ve yazılı şekilde etkin iletişim kurar. |
|||||
8 | Disiplinler arası alanlarda etkin çalışabilme becerisine sahiptir. |
|||||
9 | Mesleki alanın gerektirdiği matematik becerisine ve istatistik bilgisine sahiptir. |
X | ||||
10 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. |
|||||
11 | Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranarak, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur. |
|||||
12 | Mesleki bilgileri sentezleme, analiz etme, yorumlama, sorgulama, eleştirme ve mesleki yasal mevzuatı anlayabilme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser. |
X | ||||
13 | Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Öğrencilerimiz ile Dönem Başı Danışmanlık Toplantısı
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Bankacılık ve Sigortacılık ile Dış Ticaret Programları öğrencileri ile danışmanlık toplantısı gerçekleştirilmiştir. Toplantıda öğrencilere ders kayıtları, akademik
Öğrencilerimizden İzmir'in ihracat sürecine önemli destek
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu ile İzmir Ticaret Odası önderliğinde yürütülen ve bu yıl üçüncüsü tamamlanan İhracat Destek Ofisi Projesi'nde öğrencilerimiz, İzmir
Gönüllü Öğrencilerden Sosyal Sorumluluk Projeleri
IEU 200 Gönüllülük Çalışmaları dersini alan öğrencilerimiz, kendi belirledikleri konular dahilinde projelerini oluşturup sunumlarını gerçekleştirmiştir. Dersi alan toplam 33 öğrencimizin projeleri, 14
Eve kapandık, alışverişte coştuk
Türkiye’de, koronavirüsün olumlu etkilediği sektörlerin başında gelen e-ticaret, geçtiğimiz yıl yüzde 85 oranında büyüdü, 2021’deki işlem hacmi hedefi ise 400 milyar lira
Lise Öğrencileri ile Sunum Teknikleri
Sunum teknikleri dersini alan öğrencilerin kalabalık karşısında sunum, ikna ve topluluk yönetimi yeterliliklerini deneyimlemelerini sağlamak ve lise öğrencilerine üniversite deneyimi yaşatmak amacıyla
Novamarka Ajansı ile Markalaşma Üzerine
2019-2020 akademik yılı güz döneminde Marka Yönetimi dersi kapsamında konuk olan Novamarka Ajans Başkanı Onur Gürer ve Kurucu Ortak Gökhan Dilaveroğlu ile
Ortaokul ve Üniversite Öğrencileri Sunum Tekniklerinde Buluştu
İyiburnaz Ortaokulu öğrencileri ve öğretmenlerinin konuk olarak katıldığı Sunum Teknikleri dersi kapsamında, öğrencilerimiz tarafından ünlü bilim insanları, düşünür ve filozoflardan oluşan sunumlar gerçekleştirildi.