Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Pazarlama (Türkçe)

MPAZ 101 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Pazarlama İlkeleri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MPAZ 101
Güz
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders ile öğrencinin, pazarlamanın temel kavramları, pazarlama yöntem ve stratejileri hakkında bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Pazarlamanın tarihsel gelişimini açıklayabilecek,
  • Pazar türlerini sınıflayabilecek,
  • Pazarlamanın temel kavramlarını açıklayabilecek,
  • Pazar bölümlendirmesi, hedefleme, konumlandırma planlaması yapabilecek,
  • Pazarlama karması araçlarını tasarlayabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders, pazarlamanın tanımı ve pazarlama ile ilgili temel kavramlar, pazarlamada yeni trendler, pazarlama çevresi, stratejik planlama ve pazarlama süreci, pazar bölümlemesi, pazar konumlandırması ve pazarlama karması stratejileri, satış yönetimi ve kişisel satış gibi konuları içermektedir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş
2 Teoride ve uygulamada pazarlamanın tarihçesi Ellis, N., Fitchett, J., Higgins, M., Jack, G., Lim, M., Saren, M., et al. (2010). Marketing: A Critical Textbook. London: SAGE. Shaw, E. H. (2009). Reflections on the history of marketing thought. Journal of Historical Research in Marketing, 1(2), 330–345.
3 Gündelik yaşamda bir eylem biçimi olarak tüketim Featherstone, M. (2007). Consumer Culture and Postmodernism. London: SAGE. Paterson, M. (2009). Consumption and Everyday Life. London: SAGE.
4 Tüketici davranışları Eser, Z., Korkmaz, S., & Öztürk, S. A. (2009). Pazarlama: Kavramlar, İlkeler, Kararlar. Ankara: Siyasal Kitabevi. ISBN 9786055782801, pp. 105-130. Kotler, P., and Armstrong, G. (2018). Consumer markets and buyer behavior. In Principles of Marketing (156–185). New Jersey: Pearson Education.
5 Pazarlamanın temelleri ve pazarlama çevresi Eser, Z., Korkmaz, S., & Öztürk, S. A. (2009). Pazarlama: Kavramlar, İlkeler, Kararlar. Ankara: Siyasal Kitabevi. ISBN 9786055782801, pp. 29-46. Kotler, P., and Armstrong, G. (2018). Marketing: Creating customer value and engagement. In Principles of Marketing (26–54). New Jersey: Pearson Education. Kotler, P., and Armstrong, G. (2018). Company and marketing strategy: Partnering to build customer engagement, value and relationship. In Principles of Marketing (74–83). New Jersey: Pearson Education. Kotler, P., and Armstrong, G. (2018). Analyzing the marketing environment. In Principles of Marketing (90–116). New Jersey: Pearson Education.
6 Pazar bölümleme, hedefleme ve konumlandırma Eser, Z., Korkmaz, S., & Öztürk, S. A. (2009). Pazarlama: Kavramlar, İlkeler, Kararlar. Ankara: Siyasal Kitabevi. ISBN 9786055782801, pp. 79-90. Lamb, C. W., Hair, J. F., and McDaniel, C. (2017). Segmentation and targeting markets. In MKTG11: Principles of Marketing (136–151). 4LTR Press Online.
7 Ara sınav
8 Pazarlama karması: Ürün Eser, Z., Korkmaz, S., & Öztürk, S. A. (2009). Pazarlama: Kavramlar, İlkeler, Kararlar. Ankara: Siyasal Kitabevi. ISBN 9786055782801, pp. 131-153. Kotler, P., and Armstrong, G. (2018). Products, services, and brands: Building customer value. In Principles of Marketing (242–277). New Jersey: Pearson Education. Kotler, P., and Armstrong, G. (2018). Developing new products and managing the product life cycle. In Principles of Marketing (278–305). New Jersey: Pearson Education.
9 Pazarlama karması: Fiyat Eser, Z., Korkmaz, S., & Öztürk, S. A. (2009). Pazarlama: Kavramlar, İlkeler, Kararlar. Ankara: Siyasal Kitabevi. ISBN 9786055782801, pp. 154-172. Kotler, P., and Armstrong, G. (2018). Pricing: Understanding and capturing customer value. In Principles of Marketing (306–329). New Jersey: Pearson Education. Kotler, P., and Armstrong, G. (2018). Pricing strategies: Additional considerations. In Principles of Marketing (330–355). New Jersey: Pearson Education.
10 Pazarlama karması: Dağıtım Eser, Z., Korkmaz, S., & Öztürk, S. A. (2009). Pazarlama: Kavramlar, İlkeler, Kararlar. Ankara: Siyasal Kitabevi. ISBN 9786055782801, 173-204. Kotler, P., and Armstrong, G. (2018). Marketing channels: Delivering customer value. In Principles of Marketing (356–389). New Jersey: Pearson Education.
11 Pazarlama karması: Tutundurma Eser, Z., Korkmaz, S., & Öztürk, S. A. (2009). Pazarlama: Kavramlar, İlkeler, Kararlar. Ankara: Siyasal Kitabevi. ISBN 9786055782801, 205-238. Kotler, P., and Armstrong, G. (2018). Engaging consumers and communicating customer value: Integrated marketing communication strategy. In Principles of Marketing (422–449). New Jersey: Pearson Education.
12 Pazarlama ve pazar araştırması Eser, Z., Korkmaz, S., & Öztürk, S. A. (2009). Pazarlama: Kavramlar, İlkeler, Kararlar. Ankara: Siyasal Kitabevi. ISBN 9786055782801, pp. 65-72. Kotler, P., and Armstrong, G. (2018). Managing marketing information to gain customer insights. In Principles of Marketing (122–155). New Jersey: Pearson Education.
13 Nöropazarlama Erdemir, K. O. ve Yavuz, Ö. (2016). "Nöro Pazarlama"ya Giriş. İstanbul: Bilnet.
14 Pazarlama çabalarının değerlendirilmesi ve kontrolü Eser, Z., Korkmaz, S., & Öztürk, S. A. (2009). Pazarlama: Kavramlar, İlkeler, Kararlar. Ankara: Siyasal Kitabevi. ISBN 9786055782801, pp. 239-270.
15 Derslerin Gözden Geçirilmesi
16 Final

 

Ders Kitabı

Eser, Z., Korkmaz, S., & Öztürk, S. A. (2009). Pazarlama: Kavramlar, İlkeler, Kararlar. Ankara: Siyasal Kitabevi. ISBN 9786055782801

Önerilen Okumalar/Materyaller

Ellis, N., Fitchett, J., Higgins, M., Jack, G., Lim, M., Saren, M., et al. (2010). Marketing: A Critical Textbook. London: SAGE.

Erdemir, K. O. ve Yavuz, Ö. (2016). "Nöro Pazarlama"ya Giriş. İstanbul: Bilnet.

Featherstone, M. (2007). Consumer Culture and Postmodernism. London: SAGE.

Kotler, P. (2015). A’dan Z’ye Pazarlama. İstanbul: MediaCat Yayınları.

Kotler, P., & Armstrong, G. (2005). Principles of Marketing. New Jersey: Prentice Hall.

Lamb, C. W., Hair, J. F., and McDaniel, C. (2017). MKTG11: Principles of Marketing. 4LTR Press Online.

Paterson, M. (2009). Consumption and Everyday Life. London: SAGE.

Shaw, E. H. (2009). Reflections on the history of marketing thought. Journal of Historical Research in Marketing, 1(2), 330–345.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
15
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
Proje
1
15
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
32
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
15
15
Proje
1
12
12
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
1
18
18
    Toplam
125

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Pazarlama ile ilgili temel konularda teorik bilgiye sahip olarak, pazarlama sürecini ve çevresini tanır.

X
2

Pazarlama ile ilgili belgeleri tanıyarak, ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirir.

3

Pazarlama ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır.

X
4

Satış organizasyonu, satış yönetimi ve satış teknikleri konularında bilgi sahibi olarak satış sürecini yönetir, ortaya çıkabilecek problemleri çözer.

5

Tüketici davranışlarını analiz ederek bu bilgiyi yerel ve küresel boyutta kullanır.

X
6

İşletmecilik, halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili kavram ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olarak bu bilgileri pazarlama alanında kullanır.

X
7

Sözlü ve yazılı şekilde etkin iletişim kurar.

8

Disiplinler arası alanlarda etkin çalışabilme becerisine sahiptir.

9

Mesleki alanın gerektirdiği matematik becerisine ve istatistik bilgisine sahiptir.

X
10

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.

11

Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranarak, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur.

12

Mesleki bilgileri sentezleme, analiz etme, yorumlama, sorgulama, eleştirme ve mesleki yasal mevzuatı anlayabilme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser.

X
13

Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.