Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Pazarlama (Türkçe)

MPAZ 110 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Sunum Teknikleri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MPAZ 110
Güz/Bahar
1
2
2
3

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Gösterip yaptırma
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin kişiler arası iletişim becerilerini ve ikna edici sunum tekniklerini akademik ve sektörel ortamlarda geliştirmektedir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Sunumun sözlü unsurlarını ifade edebilecek,
  • Sunumun sözlü olmayan unsurlarını ifade edebilecek,
  • Sunum hazırlığının aşamalarını uygulayabilecek,
  • Sunum sırasında ortaya çıkabilecek sorunları tanımlayabilecek,
  • Etkili sunum yapabilecektir.
Ders Tanımı Bu derste, etkili sunum tekniklerinin teorik ve pratik tüm yönleri uygulama ağırlıklı olarak öğretilmektedir. İletişimin yazılı, sözlü ve sözsüz unsurları, etkili bir sunum hazırlamak için gerekli aşamalar ve sunum esnasında karşılaşılacak sorunlar ile bunların çözümleri değerlendirilmektedir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
X
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş ve müfreadat tanıtımı
2 Sunuma giriş: Sunum nedir? Çeşitleri nelerdir? Sunum yapmanın psikolojik ve teknik boyutları nelerdir? Gürüz, D. & Eğinli, A. T. (2016). Etkili Sunum Teknikleri (3. Baskı). Detay Yayıncılık, ISBN 6055681845.
3 Sunumun aşamaları: Ön hazırlık, sahne performansı (motivasyon ve ikna) ve değerlendirme Cialdini, R. (2003). İknanın psikolojisi: Teorik ve pratik bir arada. Çev: Yasemin Fletcher. İstanbul: Mediacat Yayıncılık.; Siddons, S. (2008). The complete presentation skills handbook: How to understand and reach your audience for maximum impact and success. London: Kogan Page Publishers.
4 Sunum ve iletişim: Sözlü, sözlü olmayan (beden dili) ve kitle iletişim / Hikaye anlatıcılığı Güngör, N. (2015). İletişime giriş, Ankara: Siyasal Kitabevi, sf. 78-106. ISBN: 978-605-5782-59-7; Aziz, A. (2013). İletişime Giriş, Hiperlink, sf. 51-57. ISBN: 978-9944-157-14-8.
5 Sunum teknikleri: Tartışma, problem çözme, örnek olay, rol oynama, beyin fırtınası, anket uygulama Gürkan, O. (2016). Microsoft Office 2016. Nirvana Yayınları, 85-92.;
6 Sunumda kaynak kullanımı ve APA alıntı formatı American Psychological Association (2019). Publication Manual of the American Psychological Association (7th ed.). American Psychological Association (https://apastyle.apa.org/).
7 Sunum uygulaması: Bireysel (doğaçlama) Bireysel sunumlar, öğrencilerin derste ön hazırlık yapmadan, doğaçlama olarak gerçekleştirilecektir. Sunum konulara öğrencilere ders esnasında verilecektir.
8 Sunum uygulaması: Bireysel (ön hazırlıklı / belirli bir konuda / slayt ve beyaz tahta kullanımı) Dijital ortamda yapılacak sunumlar, ön hazırlık yapılarak ve sunum teknikleri kullanılarak gerçekleştirilecektir. Sunum konuları öğrencilere bir hafta önceden verilecektir.
9 Dönem içi bireysel sunum performansların değerlendirmesi Bireysel performansların belirlenen kriterler doğrultusunda değerlendirilmesi
10 Çevrim içi sunum uygulaması: Zoom, Prezi, Powtoon, Powerpoint ve Google slaytlar çevrim içi uygulamaları Gürkan, O. (2016). Microsoft Office 2016. Nirvana Yayınları, 85-92.
11 Sunum uygulaması: Grup (karma sunum teknikleri) Öğrenciler ikili grup halinde, gösterilen tüm sunum tekniklerini kullanarak gerçekleştirilecektir.
12 Sunum uygulaması: Bireysel (karma sunum teknikleri) Bireysel sunumlar, gösterilen tüm tekniklerin kullanımı ile gerçekleştirilecektir.
13 Bireysel performans değerlendirme Öğrencilerin dönem içinde yaptıkları sunumlar dahilinde değerlendirme yapılacaktır.
14 Final sunumu haftası Final projesi olarak verilen konu kapsamında bireysel sunum yapılacaktır.
15 Dönemin gözden geçirilmesi Bu hafta ders yapılmayacaktır.
16 Final sınavı Final sınavı için belirlenen tarihte dönem projesi sunumları ile ilgili raporlar teslim edilecektir.

 

Ders Kitabı

Gürüz, D. & Eğinli, A. T. (2016). Etkili Sunum Teknikleri (3. Baskı). Detay Yayıncılık, ISBN 6055681845.

Sarıdoğan, E. (2013). Toplantı ve Sunum Teknikleri. Papatya Bilim, ISBN 6054220564.

Cialdini, R. (2003). İknanın psikolojisi: Teorik ve pratik bir arada. Çev: Yasemin Fletcher. İstanbul: Mediacat Yayıncılık.

Önerilen Okumalar/Materyaller

Siddons, S. (2008). The complete presentation skills handbook: How to understand and reach your audience for maximum impact and success. London: Kogan Page Publishers.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
5
50
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
6
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
1
16
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
1
14
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
5
4
20
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
1
8
8
    Toplam
90

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Pazarlama ile ilgili temel konularda teorik bilgiye sahip olarak, pazarlama sürecini ve çevresini tanır.

2

Pazarlama ile ilgili belgeleri tanıyarak, ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirir.

3

Pazarlama ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır.

4

Satış organizasyonu, satış yönetimi ve satış teknikleri konularında bilgi sahibi olarak satış sürecini yönetir, ortaya çıkabilecek problemleri çözer.

5

Tüketici davranışlarını analiz ederek bu bilgiyi yerel ve küresel boyutta kullanır.

X
6

İşletmecilik, halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili kavram ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olarak bu bilgileri pazarlama alanında kullanır.

7

Sözlü ve yazılı şekilde etkin iletişim kurar.

X
8

Disiplinler arası alanlarda etkin çalışabilme becerisine sahiptir.

9

Mesleki alanın gerektirdiği matematik becerisine ve istatistik bilgisine sahiptir.

10

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.

11

Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranarak, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur.

12

Mesleki bilgileri sentezleme, analiz etme, yorumlama, sorgulama, eleştirme ve mesleki yasal mevzuatı anlayabilme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser.

X
13

Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.