MESLEK YÜKSEKOKULU
Pazarlama (Türkçe)
MPAZ 112 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Tedarik Zinciri Yönetimi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MPAZ 112
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencinin tedarik zinciri ile ilgili temel kavramları, tedarik zincirinin unsurlarını, tedarik zincirindeki temel sorun ve karar alanlarını tanıması, başarılı bir tedarik zincirinin nasıl planlanması ve yönetilmesi gerektiğini öğrenmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders; tedarik zinciri faaliyetlerinin planlanması ve yönetimi konularını içermektedir. Lojistik sistemleri, sipariş yönetimi ve müşteri hizmetleri, dağıtım merkezleri ve antrepolar, lojistik maliyetleri, üçüncü parti lojistik hizmetleri, tedarikçi seçimi ve geliştirilmesi, talep yönetimi, hızlı tepki, stratejik ittifaklar ve performans ölçümleri üzerinde durulacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş | |
2 | Tedarik zinciri ve lojistik | Nebol, E. (2016). Tedarik zinciri. In Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi (pp. 1–7). İstanbul: Nobel Yayınevi. Nebol, E. (2016). Lojistik ve lojistik operasyonlar. In Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi (pp. 9–23). İstanbul: Nobel Yayınevi. |
3 | Dağıtım ve pazarlama | Nebol, E. (2016). Tedarik zinciri yönetimi: Pazarlama ve dağıtım. In Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi (pp. 25–45). İstanbul: Nobel Yayınevi. |
4 | Üretim | Nebol, E. (2016). Tedarik zinciri yönetimi üretim. In Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi (pp. 47–64). İstanbul: |
5 | Tedarik ve satın alma | Nebol, E. (2016). Tedarik zinciri yönetimi: Tedarik ve satın alma. In Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi (pp. 65–88). İstanbul: Nobel Yayınevi. |
6 | Stok yönetimi | Nebol, E. (2016). Stok yönetimi. In Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi (pp. 89–124). İstanbul: Nobel Yayınevi. |
7 | Emniyet stoku | Nebol, E. (2016). Emniyet stoğu hesaplaması – bir örnek. In Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi (pp. 269–274). İstanbul: Nobel Yayınevi. |
8 | Ara sınav | |
9 | Depolar-depoculuk ve paketleme | Nebol, E. (2016). Depolar ve depoculuk. In Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi (pp. 125–146). İstanbul: Nobel Yayınevi. Nebol, E. (2016). Paketleme. In Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi (pp. 147–152). İstanbul: Nobel Yayınevi. |
10 | Malzeme elleçleme ve taşıma sistemleri | Nebol, E. (2016). Malzeme elleçleme. In Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi (pp. 153–157). İstanbul: Nobel Yayınevi. Nebol, E. (2016). Taşıma sistemleri. In Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi (pp. 159–177). İstanbul: Nobel Yayınevi. |
11 | Satış sonrası hizmetler | Nebol, E. (2016). Satış sonrası hizmetler, bakım ve onarım, tersine lojistik. In Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi (pp. 179–185). İstanbul: Nobel Yayınevi. Nebol, E. (2016). Tedarik zinciri ağı: Dağıtım planlaması ve yer seçimi. In Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi (pp. 187–200). İstanbul: Nobel Yayınevi. |
12 | Dağıtım planlaması | Nebol, E. (2016). Dağıtım modeli çözümü. In Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi (pp. 275–281). İstanbul: Nobel Yayınevi. |
13 | Tedarik zincirinde entegrasyon ve bilişim sistemleri | Nebol, E. (2016). Tedarik zinciri kurumsal entegrasyonu. In Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi (pp. 201–221). İstanbul: Nobel Yayınevi. Nebol, E. (2016). Bilişim sistemleri. In Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi (pp. 223–246). İstanbul: Nobel Yayınevi. |
14 | Yalın lojistik ve küresel tedarik zinciri | Nebol, E. (2016). Yalın lojistik. In Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi (pp. 247–253). İstanbul: Nobel Yayınevi. Nebol, E. (2016). Küresel tedarik zinciri. In Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi (pp. 255–267). İstanbul: Nobel Yayınevi. |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi, Nebol E., (2016), Nobel Akademi Kitapları, ISBN 6053204039. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Lojistik Tedarik Zinciri Yönetimi, Keskin M.H., (2014), Nobel Yayıncılık, ISBN 6055426354. Satınalma ve Tedarik Zinciri Yönetimi, Prof. Dr. Murat Erdal, (2014), Beta Yayınları, ISBN 6054259953. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
60
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
50
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
50
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
3
|
48
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
18
|
18
|
Final Sınavı |
1
|
26
|
26
|
Toplam |
140
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Pazarlama ile ilgili temel konularda teorik bilgiye sahip olarak, pazarlama sürecini ve çevresini tanır. |
X | ||||
2 | Pazarlama ile ilgili belgeleri tanıyarak, ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirir. |
X | ||||
3 | Pazarlama ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır. |
X | ||||
4 | Satış organizasyonu, satış yönetimi ve satış teknikleri konularında bilgi sahibi olarak satış sürecini yönetir, ortaya çıkabilecek problemleri çözer. |
X | ||||
5 | Tüketici davranışlarını analiz ederek bu bilgiyi yerel ve küresel boyutta kullanır. |
X | ||||
6 | İşletmecilik, halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili kavram ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olarak bu bilgileri pazarlama alanında kullanır. |
|||||
7 | Sözlü ve yazılı şekilde etkin iletişim kurar. |
X | ||||
8 | Disiplinler arası alanlarda etkin çalışabilme becerisine sahiptir. |
|||||
9 | Mesleki alanın gerektirdiği matematik becerisine ve istatistik bilgisine sahiptir. |
X | ||||
10 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. |
|||||
11 | Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranarak, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur. |
|||||
12 | Mesleki bilgileri sentezleme, analiz etme, yorumlama, sorgulama, eleştirme ve mesleki yasal mevzuatı anlayabilme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser. |
X | ||||
13 | Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Öğrencilerimiz ile Dönem Başı Danışmanlık Toplantısı
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Bankacılık ve Sigortacılık ile Dış Ticaret Programları öğrencileri ile danışmanlık toplantısı gerçekleştirilmiştir. Toplantıda öğrencilere ders kayıtları, akademik
Öğrencilerimizden İzmir'in ihracat sürecine önemli destek
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu ile İzmir Ticaret Odası önderliğinde yürütülen ve bu yıl üçüncüsü tamamlanan İhracat Destek Ofisi Projesi'nde öğrencilerimiz, İzmir
Gönüllü Öğrencilerden Sosyal Sorumluluk Projeleri
IEU 200 Gönüllülük Çalışmaları dersini alan öğrencilerimiz, kendi belirledikleri konular dahilinde projelerini oluşturup sunumlarını gerçekleştirmiştir. Dersi alan toplam 33 öğrencimizin projeleri, 14
Eve kapandık, alışverişte coştuk
Türkiye’de, koronavirüsün olumlu etkilediği sektörlerin başında gelen e-ticaret, geçtiğimiz yıl yüzde 85 oranında büyüdü, 2021’deki işlem hacmi hedefi ise 400 milyar lira
Lise Öğrencileri ile Sunum Teknikleri
Sunum teknikleri dersini alan öğrencilerin kalabalık karşısında sunum, ikna ve topluluk yönetimi yeterliliklerini deneyimlemelerini sağlamak ve lise öğrencilerine üniversite deneyimi yaşatmak amacıyla
Novamarka Ajansı ile Markalaşma Üzerine
2019-2020 akademik yılı güz döneminde Marka Yönetimi dersi kapsamında konuk olan Novamarka Ajans Başkanı Onur Gürer ve Kurucu Ortak Gökhan Dilaveroğlu ile
Ortaokul ve Üniversite Öğrencileri Sunum Tekniklerinde Buluştu
İyiburnaz Ortaokulu öğrencileri ve öğretmenlerinin konuk olarak katıldığı Sunum Teknikleri dersi kapsamında, öğrencilerimiz tarafından ünlü bilim insanları, düşünür ve filozoflardan oluşan sunumlar gerçekleştirildi.