Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Pazarlama (Türkçe)

MPAZ 202 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Pazarlama İletişimi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MPAZ 202
Bahar
2
1
2
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Problem çözme
Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Saha Çalışması / Uygulama
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu derste öğrencilere tutundurma faaliyetleri kapsamında reklam, halkla ilişkiler, satış geliştirme, kişisel satış ve doğrudan pazarlama konularının öğretilmesi hedeflenmektedir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Pazarlama iletişimi ve bütünleşik pazarlama iletişimi arasındaki farkı ayırt edebilecek,
  • Medyanın, pazarlama iletişimindeki rolünü açıklayabilecek,
  • Pazarlama karması elemanlarını pazarlama iletişimi bakış açısıyla analiz edebilecek,
  • Pazarlama iletişimi kampanyası planlayabilecek,
  • Pazarlama iletişiminde etik kuralları uygulayabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders, pazarlama iletişimi anlayışını, bu anlayışın gelişimini ve pazarlama iletişimi bileşenlerini teorik ve uygulamalı açıdan içermektedir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı -
2 Pazarlama, tutundurma ve iletişim Odabaşı, Y. & Oyman, M. (2017). Pazarlama İletişimi Yönetimi. Mediacat, sf. 13-27. ISBN: 9758375732.
3 Pazarlama iletişimi karması: Reklam ve mesaj stratejisi Odabaşı, Y. & Oyman, M. (2017). Pazarlama İletişimi Yönetimi. Mediacat, sf. 35-57. ISBN: 9758375732.
4 Pazarlama iletişimi karması: Halkla ilişkiler Odabaşı, Y. & Oyman, M. (2017). Pazarlama İletişimi Yönetimi. Mediacat, sf. 61-67. ISBN: 9758375732.
5 Pazarlama iletişimi karması: Satış geliştirme Odabaşı, Y. & Oyman, M. (2017). Pazarlama İletişimi Yönetimi. Mediacat, sf. 81-88. ISBN: 9758375732.
6 Ara sınav
7 Pazarlama iletişimi karması: Kişisel satış Odabaşı, Y. & Oyman, M. (2017). Pazarlama İletişimi Yönetimi. Mediacat, sf. 110-114. ISBN: 9758375732.
8 Pazarlama iletişimi karması: Doğrudan pazarlama Odabaşı, Y. & Oyman, M. (2017). Pazarlama İletişimi Yönetimi. Mediacat, sf. 110-114. ISBN: 9758375732.
9 Pazarlama iletişimi karması: Etkinlik pazarlama Odabaşı, Y. & Oyman, M. (2017). Pazarlama İletişimi Yönetimi. Mediacat, sf. 120-132. ISBN: 9758375732.
10 Pazarlama iletişimi karması: Dijital pazarlama Odabaşı, Y. & Oyman, M. (2017). Pazarlama İletişimi Yönetimi. Mediacat, sf. 134-150. ISBN: 9758375732.
11 Pazarlama iletişimi ve etik kaygılar Odabaşı, Y. & Oyman, M. (2017). Pazarlama İletişimi Yönetimi. Mediacat, sf. 154-160. ISBN: 9758375732.
12 Pazarlama iletişimi kampanyası: Kapsam ve örnek olaylar
13 Pazarlama iletişimi kampanya tasarımı (ön hazırlık ve değerlendirme)
14 Pazarlama iletişimi kampanya tasarımı (sunumlar)
15 Dönemin değerlendirmesi -
16 Final sınavı

 

Ders Kitabı

Yavuz Odabaşı & Mine Oyman (2017). "Pazarlama İletişimi Yönetimi". Mediacat. ISBN: 9758375732.

Önerilen Okumalar/Materyaller

Norton Paley (2006). "Stratejik Pazarlama Planı Nasıl Hazırlanır?", MediaCat Yayınları, ISBN 9756347836.

Philip Kotler & Nancy Lee (2006). "Kurumsal Sosyal Sorumluluk", MediaCat Yayınları, ISBN 9756347966.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
2
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
1
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
2
28
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
20
20
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
20
20
Final Sınavı
1
30
30
    Toplam
146

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Pazarlama ile ilgili temel konularda teorik bilgiye sahip olarak, pazarlama sürecini ve çevresini tanır.

X
2

Pazarlama ile ilgili belgeleri tanıyarak, ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirir.

3

Pazarlama ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır.

4

Satış organizasyonu, satış yönetimi ve satış teknikleri konularında bilgi sahibi olarak satış sürecini yönetir, ortaya çıkabilecek problemleri çözer.

5

Tüketici davranışlarını analiz ederek bu bilgiyi yerel ve küresel boyutta kullanır.

X
6

İşletmecilik, halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili kavram ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olarak bu bilgileri pazarlama alanında kullanır.

X
7

Sözlü ve yazılı şekilde etkin iletişim kurar.

8

Disiplinler arası alanlarda etkin çalışabilme becerisine sahiptir.

9

Mesleki alanın gerektirdiği matematik becerisine ve istatistik bilgisine sahiptir.

10

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.

11

Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranarak, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur.

12

Mesleki bilgileri sentezleme, analiz etme, yorumlama, sorgulama, eleştirme ve mesleki yasal mevzuatı anlayabilme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser.

13

Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.