Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Pazarlama (Türkçe)

MPAZ 203 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Hizmet Pazarlaması
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MPAZ 203
Güz
1
2
2
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders ile öğrencilere hizmet ürünlerinin tasarımı ve pazarlanması, hizmetlerin fiyatlandırılması, hizmet kalitesi, hizmetlerde kapasite ve süreç yönetimi konularının öğretilmesi hedeflenmektedir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Hizmet sektörünün gelişimine etki eden faktörleri açıklayabilecek,
  • Hizmet pazarlaması bileşenlerini yorumlayabilecek,
  • Hizmetlerin fiyatlandırılmasına etki eden faktörleri ifade edebilecek,
  • Hizmetlerin kalitesini değerlendirebilecek,
  • Hizmet süreçlerini analiz edebilecektir.
Ders Tanımı Derste hizmet pazarlamasının unsurları, pazar bölümlendirme, konumlandırma, pazarlama çevresi, destinasyon pazarlaması ve turizm pazarlama karması elemanları konuları teorik ve pratik açıdan öğretilmektedir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş
2 Pazarlamanın temel kavramları Avcıkurt, Demirkol, Zengin (2009). Turizm İşletmelerinin Pazarlamasında 7P ve 7C. İstanbul: Değişim. Bölüm: 1.
3 Hizmet pazarlamasına giriş Koç, E. (2017). Hizmet Pazarlamasına Giriş. Ankara: Seçkin Bölüm 1.
4 Hizmet pazarlamasına temelleri Koç, E. (2017). Hizmet Pazarlamasına Giriş. Ankara: Seçkin. Bölüm 2.
5 Hizmet pazarlamasında ürün ve fiyat Koç, E. (2017). Hizmet Pazarlamasına Giriş. Ankara: Seçkin. Bölüm 3 ve 4.
6 Hizmet pazarlamasında dağıtım ve tutundurma Koç, E. (2017). Hizmet Pazarlamasına Giriş. Ankara: Seçkin. Bölüm 5 ve 6.
7 Ara sınav Koç, E. (2017). Hizmet Pazarlamasına Giriş. Ankara: Seçkin, sf. 46-50. ISBN: 9789750251450.
8 Hizmet pazarlamasında müşteri değeri ve maliyet Avcıkurt, Demirkol, Zengin (2009). Turizm İşletmelerinin Pazarlamasında 7P ve 7C. İstanbul: Değişim. Sayfa 237-280.
9 Hizmet pazarlamasında uygunluk ve iletişim Avcıkurt, Demirkol, Zengin (2009). Turizm İşletmelerinin Pazarlamasında 7P ve 7C. İstanbul: Değişim. Sayfa 281-350.
10 Hizmet kalitesi Koç, E. (2017). Hizmet Pazarlamasına Giriş. Ankara: Seçkin. Bölüm 7.
11 Hizmet hatası ve telafisi Koç, E. (2017). Hizmet Pazarlamasına Giriş. Ankara: Seçkin. Bölüm 8.
12 Hizmetlerde kapasite yönetimi Koç, E. (2017). Hizmet Pazarlamasına Giriş. Ankara: Seçkin. Bölüm 10.
13 Hizmetlerde süreç yönetimi Koç, E. (2017). Hizmet Pazarlamasına Giriş. Ankara: Seçkin. Bölüm 11.
14 Öğrenci sunumları
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final sınavı

 

Ders Kitabı
  • Koç, E. (2017). Hizmet Pazarlamasına Giriş. Ankara: Seçkin. ISBN: 9789750245404.
  • Avcıkurt, C. vd. (2009). Turizm İşletmelerinin Pazarlamasında 7P ve 7C. İstanbul: Değişim. ISBN: 9786054031122.
  • Erdoğan Koç (2017), "Hizmet Pazarlamasına Giriş". Ankara: Seçkin. ISBN: 9789750251450.
Önerilen Okumalar/Materyaller
  • Ritzer, G. (2011). Toplumun McDonaldlaştırılması. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. ISBN: 9789755395777.
  • Varnalı, K. (2017). Müşteri Deneyimi. İstanbul: MediaCat. ISBN: 9786052314012.
  • Kaan Varnalı (2017). Müşteri Deneyimi. İstanbul: MediaCat. ISBN: 6052314012.
  • George Ritzer (2011). "Toplumun McDonaldlaştırılması". İstanbul: Ayrıntı Yayınları. ISBN: 9789755395777.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
32
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
10
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
12
12
Final Sınavı
1
18
18
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Pazarlama ile ilgili temel konularda teorik bilgiye sahip olarak, pazarlama sürecini ve çevresini tanır.

X
2

Pazarlama ile ilgili belgeleri tanıyarak, ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirir.

X
3

Pazarlama ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır.

X
4

Satış organizasyonu, satış yönetimi ve satış teknikleri konularında bilgi sahibi olarak satış sürecini yönetir, ortaya çıkabilecek problemleri çözer.

X
5

Tüketici davranışlarını analiz ederek bu bilgiyi yerel ve küresel boyutta kullanır.

X
6

İşletmecilik, halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili kavram ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olarak bu bilgileri pazarlama alanında kullanır.

7

Sözlü ve yazılı şekilde etkin iletişim kurar.

8

Disiplinler arası alanlarda etkin çalışabilme becerisine sahiptir.

9

Mesleki alanın gerektirdiği matematik becerisine ve istatistik bilgisine sahiptir.

X
10

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.

11

Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranarak, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur.

12

Mesleki bilgileri sentezleme, analiz etme, yorumlama, sorgulama, eleştirme ve mesleki yasal mevzuatı anlayabilme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser.

13

Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.