Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Pazarlama (Türkçe)

MPAZ 204 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Pazarlama Araştırması
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MPAZ 204
Bahar
2
2
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Problem çözme
Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Anlatım / Sunum
Rapor Yazma
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders ile öğrencinin pazarlama problemlerini teşhis etmesi ve çözümü ile ilgili olarak verilerin sistematik ve objektif bir şekilde toplaması, analiz etmesi, yorumlaması ve raporlaması amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Pazarlama problemlerini teşhis edebilecek,
  • Pazarlama araştırması için objektif ve sistematik bir şekilde veri toplayabilecek,
  • Verileri analiz edebilecek,
  • Verileri yorumlayabilecek,
  • Araştırma sonuçlarını raporlayabileceklerdir.
Ders Tanımı Bu ders, pazarlama alanında problemlerin tanımlanması, pazarlama araştırmasının amacının belirlenmesi, kaynak taramasının yapılması ve hipotezlerin oluşturulması ile birlikte ana kütle ve örneklem seçimi yaparak veri toplanması, verilerin analiz edilmesi, araştırma sonuçlarının ortaya konulması, raporlanması gibi konuları içerir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı
2 Pazarlama araştırmalarına giriş Gegez, A. E. (2014). Pazarlama araştırmaları. İstanbul: Beta. ISBN 6053333975
3 Pazarlama araştırması süreci Gegez, A. E. (2014). Pazarlama araştırmaları. İstanbul: Beta. ISBN 6053333975
4 Keşifsel araştırma ve kalitatif (nitel) çalışmalar Gegez, A. E. (2014). Pazarlama araştırmaları. İstanbul: Beta. ISBN 6053333975
5 Araştırma tasarımı ve potansiyel hata kaynakları Gegez, A. E. (2014). Pazarlama araştırmaları. İstanbul: Beta. ISBN 6053333975
6 Gözlem Gegez, A. E. (2014). Pazarlama araştırmaları. İstanbul: Beta. ISBN 6053333975
7 Deney Gegez, A. E. (2014). Pazarlama araştırmaları. İstanbul: Beta. ISBN 6053333975
8 Anket Gegez, A. E. (2014). Pazarlama araştırmaları. İstanbul: Beta. ISBN 6053333975
9 Örnekleme süreci Gegez, A. E. (2014). Pazarlama araştırmaları. İstanbul: Beta. ISBN 6053333975
10 Veri analizine ve JASP yazılımına giriş
11 JASP uygulamaları I: Tanımlayıcı istatistikler
12 JASP uygulamaları II: Bağımlı/bağımsız gruplar t testleri
13 JASP uygulamaları III: Tek yönlü varyans analizi (ANOVA)
14 JASP uygulamaları IV: Korelasyon ve basit doğrusal regresyon analizleri
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final sınavı

 

Ders Kitabı
  • Gegez, A. E. (2021). Pazarlama araştırmaları. İstanbul: Beta Basım Yayım. ISBN: 978-605-242-339-4.
  • Kurtuluş, K. (2004). Pazarlama araştırmaları. İstanbul: Literatür Yayıncılık. ISBN: 978-605-247-253-8.
  • Tokol, T. (2010). Pazarlama araştırması. Bursa: Dora Yayıncılık. ISBN: 978-605-4118-51-9.
Önerilen Okumalar/Materyaller
  • Malhotra, N. K. (2010). Marketing research: An applied orientation (6th). New Jersey: Pearson. ISBN: 978-0136085447.
  • Hair, J. F., Bush, R. P., & Ortinau, D. J. (2008). Marketing research. New York, NY: McGraw-Hill Higher Education. ISBN: 978-0073404707.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
1
15
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
35
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
2
28
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
36
36
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
20
20
Final Sınavı
1
28
28
    Toplam
176

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Pazarlama ile ilgili temel konularda teorik bilgiye sahip olarak, pazarlama sürecini ve çevresini tanır.

2

Pazarlama ile ilgili belgeleri tanıyarak, ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirir.

3

Pazarlama ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır.

4

Satış organizasyonu, satış yönetimi ve satış teknikleri konularında bilgi sahibi olarak satış sürecini yönetir, ortaya çıkabilecek problemleri çözer.

5

Tüketici davranışlarını analiz ederek bu bilgiyi yerel ve küresel boyutta kullanır.

X
6

İşletmecilik, halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili kavram ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olarak bu bilgileri pazarlama alanında kullanır.

7

Sözlü ve yazılı şekilde etkin iletişim kurar.

X
8

Disiplinler arası alanlarda etkin çalışabilme becerisine sahiptir.

X
9

Mesleki alanın gerektirdiği matematik becerisine ve istatistik bilgisine sahiptir.

X
10

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.

11

Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranarak, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur.

12

Mesleki bilgileri sentezleme, analiz etme, yorumlama, sorgulama, eleştirme ve mesleki yasal mevzuatı anlayabilme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser.

X
13

Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.