MESLEK YÜKSEKOKULU
Pazarlama (Türkçe)
MPAZ 206 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Küresel Pazarlama
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MPAZ 206
|
Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaOlgu / Vaka çalışmasıSoru & Cevap | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencinin küresel boyutta rekabet avantajı sağlayabilmek için şirketlerin kullandığı pazarlama politika, strateji ve taktiklerini örnek olaylar ışığında öğrenebilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, küresel pazarlama ile ilgili temel bilgiler ve kavramlar, uluslararası pazarlara giriş şekilleri, uluslararası ürün politikaları, uluslararası fiyatlandırma kararları ve ödeme şekilleri, uluslararası pazarlamada dağıtım kanallarının seçimi, uluslararası pazarlamada tutundurma araçları ve kararları ile uluslararası pazarlamada örgütlenme ve kontrol gibi konuları içerir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanımı ve küresel pazarlamaya giriş | |
2 | Küresel pazarlama çevresi: Ekonomik çevre | Küresel Pazarlama, Bölüm 1, sf: 2-25. ISBN: 978-605-320-043-7. |
3 | Küresel pazarlama çevresi: Ticaret çevresi | Küresel Pazarlama, Bölüm 2, sf: 34-59 ISBN: 978-605-320-043-7. |
4 | Küresel pazarlama çevresi: Sosyal ve kültürel çevreler | Küresel Pazarlama, Bölüm 3, sf: 66-94. ISBN: 978-605-320-043-7. |
5 | Küresel pazarlama çevresi: Siyasi, yasal ve mevzuat çevreleri | Küresel Pazarlama, Bölüm 4, sf: 101-121. ISBN: 978-605-320-043-7. |
6 | Küresel pazarlar: Küresel bilgi sistemleri ve pazar araştırması | Küresel Pazarlama, Bölüm 6, sf: 160-187. ISBN: 978-605-320-043-7. |
7 | Ara sınav | Ara sınav yazılı olarak yapılacaktır. Sınav, 6. haftaya kadar işlenen tüm konuları içerecektir. Ara sınav, kampüste yüz yüze yapılacaktır. |
8 | Küresel pazarlar: Bölümlendirme, hedefleme ve konumlandırma | Küresel Pazarlama, Bölüm 9, sf: 254-279. ISBN: 978-605-320-043-7. |
9 | Küresel pazarlar: İthalat, ihracat ve kaynak bulma/kullanımı | Küresel Pazarlama, Bölüm 10, sf: 284-313. ISBN: 978-605-320-043-7. |
10 | Küresel pazarlara giriş stratejileri | Küresel Pazarlama, Bölüm 11, sf: 318-345. ISBN: 978-605-320-043-7. |
11 | Küresel pazarlama karması: Marka ve ürün kararları | Küresel Pazarlama, Bölüm 12, sf: 350-377. ISBN: 978-605-320-043-7. |
12 | Küresel pazarlama karması: Fiyatlandırma ve dağıtım kararları | Küresel Pazarlama, Bölüm 13-14, sf: 382-434. ISBN: 978-605-320-043-7. |
13 | Küresel pazarlama karması: İletişim ve dijitalleşme | Küresel Pazarlama, Bölüm 15, sf: 442-463. ISBN: 978-605-320-043-7. |
14 | Proje sunumları | Dönem projesi kapsamında sunum yapılacaktır. Sunumlar, kampüste yüz yüze gerçekleştirilecektir. |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı | Final sınavı yazılı olarak yapılacaktır. Sınav, dönem boyunca işlenen tüm konuları içerecektir. Final sınavı, kampüste yüz yüze yapılacaktır. |
Ders Kitabı | Küresel Pazarlama, Keegan, W. J., Green, M. C. ve Keegan, W. J., Editör: Rezan Tatlıdil, (2015), Nobel Yayın Dağıtım, ISBN 6053200437. Hamdi İslamoğlu (2014). "Küresel Pazarlama", Beta Yayınları, 1. Baskı. ISBN: 978-605-333-199-5. Mehmet Karafakioğlu (2019). "Küresel Pazarlama Yönetimi", Beta Yayınları, 10. Baskı. ISBN: 978-605-242-340-0. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Erdoğan Taşkın, Küresel Pazarlama, Türkmen Kitabevi, 1. Baskı, 2012. Emrah Cengiz, Ercan Gegez, Müge Arslan, Serdar Pirtini, Mehmet Tığlı, Küresel Pazarlara Giriş Stratejileri, Der Yayınları, 2007. Ercan Gegez, Müge Arslan, Emrah Cengiz, Mert Uydacı, Küresel Pazarlama Çevresi, Der Yayınları, 2003. Deneçli, C. (2013). Küresel markalar, yerellik ve kültürel göstergeler. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 3(1), 1-11. İçli, G. (2001). Küreselleşme ve kültür. CÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 25(2), 163-172. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
15
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
25
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
10
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
8
|
8
|
Final Sınavı |
1
|
12
|
12
|
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Pazarlama ile ilgili temel konularda teorik bilgiye sahip olarak, pazarlama sürecini ve çevresini tanır. |
X | ||||
2 | Pazarlama ile ilgili belgeleri tanıyarak, ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirir. |
X | ||||
3 | Pazarlama ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır. |
X | ||||
4 | Satış organizasyonu, satış yönetimi ve satış teknikleri konularında bilgi sahibi olarak satış sürecini yönetir, ortaya çıkabilecek problemleri çözer. |
|||||
5 | Tüketici davranışlarını analiz ederek bu bilgiyi yerel ve küresel boyutta kullanır. |
X | ||||
6 | İşletmecilik, halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili kavram ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olarak bu bilgileri pazarlama alanında kullanır. |
|||||
7 | Sözlü ve yazılı şekilde etkin iletişim kurar. |
|||||
8 | Disiplinler arası alanlarda etkin çalışabilme becerisine sahiptir. |
|||||
9 | Mesleki alanın gerektirdiği matematik becerisine ve istatistik bilgisine sahiptir. |
X | ||||
10 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. |
|||||
11 | Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranarak, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur. |
|||||
12 | Mesleki bilgileri sentezleme, analiz etme, yorumlama, sorgulama, eleştirme ve mesleki yasal mevzuatı anlayabilme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser. |
X | ||||
13 | Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Öğrencilerimiz ile Dönem Başı Danışmanlık Toplantısı
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Bankacılık ve Sigortacılık ile Dış Ticaret Programları öğrencileri ile danışmanlık toplantısı gerçekleştirilmiştir. Toplantıda öğrencilere ders kayıtları, akademik
Öğrencilerimizden İzmir'in ihracat sürecine önemli destek
İzmir Ekonomi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu ile İzmir Ticaret Odası önderliğinde yürütülen ve bu yıl üçüncüsü tamamlanan İhracat Destek Ofisi Projesi'nde öğrencilerimiz, İzmir
Gönüllü Öğrencilerden Sosyal Sorumluluk Projeleri
IEU 200 Gönüllülük Çalışmaları dersini alan öğrencilerimiz, kendi belirledikleri konular dahilinde projelerini oluşturup sunumlarını gerçekleştirmiştir. Dersi alan toplam 33 öğrencimizin projeleri, 14
Eve kapandık, alışverişte coştuk
Türkiye’de, koronavirüsün olumlu etkilediği sektörlerin başında gelen e-ticaret, geçtiğimiz yıl yüzde 85 oranında büyüdü, 2021’deki işlem hacmi hedefi ise 400 milyar lira
Lise Öğrencileri ile Sunum Teknikleri
Sunum teknikleri dersini alan öğrencilerin kalabalık karşısında sunum, ikna ve topluluk yönetimi yeterliliklerini deneyimlemelerini sağlamak ve lise öğrencilerine üniversite deneyimi yaşatmak amacıyla
Novamarka Ajansı ile Markalaşma Üzerine
2019-2020 akademik yılı güz döneminde Marka Yönetimi dersi kapsamında konuk olan Novamarka Ajans Başkanı Onur Gürer ve Kurucu Ortak Gökhan Dilaveroğlu ile
Ortaokul ve Üniversite Öğrencileri Sunum Tekniklerinde Buluştu
İyiburnaz Ortaokulu öğrencileri ve öğretmenlerinin konuk olarak katıldığı Sunum Teknikleri dersi kapsamında, öğrencilerimiz tarafından ünlü bilim insanları, düşünür ve filozoflardan oluşan sunumlar gerçekleştirildi.