Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Pazarlama (Türkçe)

MPAZ 210 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Pazarlama Mevzuatı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MPAZ 210
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders ile öğrencinin, tüketicilerin artan yoğun rekabet karşısında ve ürün e uygulamalardaki çeşitlilik nedeniyle ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında hukuksal anlamda tüketici hakları ile ilgili bilgileri edinmesi amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kanuni düzenlemelerin mantığını ve bunların sebeplerini tarif edebilecek,
  • Haksız rekabeti bu kanunlar ile ilişkilendirebilecek,
  • Kanun ve yönetmeliklerle ilgili olayları tespit edebilecek,
  • Etik kurallarını yorumlayabilecek,
  • Pazarlamanın hukuksal boyutunu ifade edebileceklerdir.
Ders Tanımı Bu derste; tüketici hakları, tüketici koruma yasası, ticari reklam ve ilan yasakları, etiket-tarife ve fiyat listesi yönetmelikleri, garanti ve garanti belgesine ilişkin yönetmelik, kapıdan satışlara ilişkin yönetmelik, rekabet ve rekabetin korunması hakkındaki kanun, marka ve markalar kanunu, fikir ve sanat eserleri kanunu gibi pazarlamanın hukuksal boyutu ile ilgili konular işlenmektedir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Hukuka ilişkin temel kavramlar; pazarlama ile hukuk arasındaki ilişki Babacan M., “Pazarlama Mevzuatı”, (Detay Yayıncılık, 2012), ISBN 9758326822, 17-32.
2 Sözleşme hukuku, satış sözleşmesinin hukuki boyutları Babacan M., “Pazarlama Mevzuatı”, (Detay Yayıncılık, 2012), ISBN 9758326822, 47-66.
3 Tüketicinin Korunması: Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun Babacan M., “Pazarlama Mevzuatı”, (Detay Yayıncılık, 2012), ISBN 9758326822, 66-79.
4 Satıcının Hukuki Hak ve Sorumlulukları, Tüketicinin Hak ve Sorumlulukları Babacan M., “Pazarlama Mevzuatı”, (Detay Yayıncılık, 2012), ISBN 9758326822, 127-152.
5 Rekabet; Haksız rekabet Babacan M., “Pazarlama Mevzuatı”, (Detay Yayıncılık, 2012), ISBN 9758326822, 188-201.
6 Ara Sınav
7 Rekabetin Korunması Hakkında Kanun Babacan M., “Pazarlama Mevzuatı”, (Detay Yayıncılık, 2012), ISBN 9758326822, 188-201.
8 Ticaret unvanı ve işletme adı Babacan M., “Pazarlama Mevzuatı”, (Detay Yayıncılık, 2012), ISBN 9758326822, 208-214.
9 Marka, Markalar Kanunu Babacan M., “Pazarlama Mevzuatı”, (Detay Yayıncılık, 2012), ISBN 9758326822, 152-186.
10 Lisans Kanunu Babacan M., “Pazarlama Mevzuatı”, (Detay Yayıncılık, 2012), ISBN 9758326822, 220-247.
11 Lisans Kanunu Babacan M., “Pazarlama Mevzuatı”, (Detay Yayıncılık, 2012), ISBN 9758326822, 220-247.
12 Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu Babacan M., “Pazarlama Mevzuatı”, (Detay Yayıncılık, 2012), ISBN 9758326822, 247-253.
13 Pazarlamada Etik Kavramı Babacan M., “Pazarlama Mevzuatı”, (Detay Yayıncılık, 2012), ISBN 9758326822, 267-291.
14 Satıcı ve Satıcının Etiksel Sorumlulukları Babacan M., “Pazarlama Mevzuatı”, (Detay Yayıncılık, 2012), ISBN 9758326822, 267-291.
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Pazarlama Mevzuatı, Babacan M., (2012), Detay Yayıncılık, ISBN 9758326822.

Önerilen Okumalar/Materyaller

Pazarlama Mevzuatı, Ünsalan E., (2015), Detay Yayıncılık, ISBN 9758326846.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
20
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
32
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
5
10
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
15
15
Final Sınavı
1
15
15
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Pazarlama ile ilgili temel konularda teorik bilgiye sahip olarak, pazarlama sürecini ve çevresini tanır.

X
2

Pazarlama ile ilgili belgeleri tanıyarak, ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirir.

X
3

Pazarlama ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır.

X
4

Satış organizasyonu, satış yönetimi ve satış teknikleri konularında bilgi sahibi olarak satış sürecini yönetir, ortaya çıkabilecek problemleri çözer.

X
5

Tüketici davranışlarını analiz ederek bu bilgiyi yerel ve küresel boyutta kullanır.

X
6

İşletmecilik, halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili kavram ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olarak bu bilgileri pazarlama alanında kullanır.

7

Sözlü ve yazılı şekilde etkin iletişim kurar.

X
8

Disiplinler arası alanlarda etkin çalışabilme becerisine sahiptir.

9

Mesleki alanın gerektirdiği matematik becerisine ve istatistik bilgisine sahiptir.

10

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.

11

Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranarak, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur.

X
12

Mesleki bilgileri sentezleme, analiz etme, yorumlama, sorgulama, eleştirme ve mesleki yasal mevzuatı anlayabilme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser.

X
13

Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.