Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Pazarlama (Türkçe)

RTV 216 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Sosyal Medya
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
RTV 216
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders, dijital çağın önemli bir getirisi olan sosyal medyanın kullanım alanlarının bireysel, toplumsal, ekonomik ve kültürel etkilerinin değerlendirilmesi üzerine kurulmuştur.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Sosyal medyanın bireyler ve kişiler arası iletişim üzerindeki etkilerini yorumlayabilecek,
  • Yeni medyanın markalar için önemini açıklayabilecek,
  • Sosyal medyanın dijital iletişimdeki rolünü tartışabilecek,
  • Sosyal medyanın kültürler arasındaki etkileşim üzerindeki rolünü değerlendirebilecek,
  • Sosyal medyanın dijital pazarlamadaki rolünü tanımlayabilecek,
  • Sosyal medya kampanyası yönetebilecektir.
Ders Tanımı Bu derste, sosyal medyanın tüm güncel boyutları örnek olay ve kuramsal altyapı dahilinde aktarılmaktadır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş ve müfredat tanıtımı
2 İnternet ve dijitalleşen iletişim ortamları Aylin Göztaş, "İletişimde Post Yazılar - Yeni Sahne Web", Literatürk Academia, 279-298
3 Web 2.0 ve sosyal medya Murat Kahraman, "Sosyal Medya 101 2.0", 3. Baskı, MediaCat Yayınları, 18-20
4 Sosyal ağlar, bloglar, içerik paylaşım siteleri Aylin Göztaş, "İletişimde Post Yazılar - Sanal Uzamda Mekan, Kimlik ve Gerçekliğin İnşası", Literatürk Academia, 133-158
5 Siber kültür ve kimlik inşası Demir, A. (2017). Siber kültür ve hiper gerçeklikte değişen yaşam. Online Academic Journal of Information Technology, 8(29), 88-94.
6 Dijital benlik sunumu ve sosyal medyanın ticarileşmesi Murat Kahraman, "Sosyal Medya 101 2.0", 3. Baskı, MediaCat Yayınları, 85-121
7 Sosyal medyada kişisel marka yönetimi (mikro-ünlüler) Gürel, E., & Arslan, E. (2020). Kişisel marka ve kişisel markalaşma: Bir literatür çalışması. ODÜ Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 10 (3), 694-706.
8 Ara sınav
9 Sosyal medyada kurumsal marka yönetimi Aylin Göztaş, "İletişimde Post Yazılar - Sosyal Medya'da Kimlik Temsili Aracı: "Selfie"ler", Literatürk Academia, 535-572
10 Sosyal medya ve büyük veri Aylin Göztaş, "İletişimde Post Yazılar - Sosyal Müşteri İlişkileri Yönetimi", Literatürk Academia, 323-346
11 Sosyal müşteri ilişkileri yönetimi Yücel, N. (2013). Müşteri ilişkileri yönetiminde yeni bir anlayış: Sosyal müşteri ilişkileri yönetimi. The Journal of Academic Social Science Studies, 6(1), 1641-1656.
12 Sosyal medya kampanyası (planlama, uygulama ve değerlendirme aşamaları) Ağyıldız, T. S. (2022, Eylül 13). Sosyal Medya Kampanyalarınız için 7 İpucu. Ticimax. https://www.ticimax.com/blog/sosyal-medya-kampanyalariniz-icin-ipuclari
13 Sosyal medya kampanyası (örnek durumlar) http://www.gemius.com.tr/974/id-2022-grp-sampiyonu-kreatifler.html, http://www.gemius.com.tr/972/id-2022-dijital-medya-enduestri-sampiyonlar.html, https://www.socialbusinesstr.com/2018/01/09/akillica-hazirlanmis-5-sosyal-medya-kampanyasi-2/, https://www.dijitalajanslar.com/projeler/sosyal-medya-kampanyalari/
14 Öğrencilere ait dönem projelerinin sunumu
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final sınavı

 

Ders Kitabı

Murat Kahraman (2013), "Sosyal Medya 101 2.0", 3. Baskı, MediaCat Yayınları. ISBN: 9786054584314

Aylin Göztaş (2016), "İletişimde Post Yazılar", Literatürk Academia. ISBN: 9786053371090

Önerilen Okumalar/Materyaller

Tolga Kara ve Ebru Özgen (2012), "Sosyal Medya - Akademi", Beta Yayınları. ISBN: 9786053776697

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
1
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
1
14
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
24
24
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
12
12
Final Sınavı
1
20
20
    Toplam
118

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Pazarlama ile ilgili temel konularda teorik bilgiye sahip olarak, pazarlama sürecini ve çevresini tanır.

2

Pazarlama ile ilgili belgeleri tanıyarak, ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirir.

3

Pazarlama ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır.

4

Satış organizasyonu, satış yönetimi ve satış teknikleri konularında bilgi sahibi olarak satış sürecini yönetir, ortaya çıkabilecek problemleri çözer.

5

Tüketici davranışlarını analiz ederek bu bilgiyi yerel ve küresel boyutta kullanır.

6

İşletmecilik, halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili kavram ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olarak bu bilgileri pazarlama alanında kullanır.

7

Sözlü ve yazılı şekilde etkin iletişim kurar.

8

Disiplinler arası alanlarda etkin çalışabilme becerisine sahiptir.

9

Mesleki alanın gerektirdiği matematik becerisine ve istatistik bilgisine sahiptir.

10

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.

11

Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranarak, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur.

12

Mesleki bilgileri sentezleme, analiz etme, yorumlama, sorgulama, eleştirme ve mesleki yasal mevzuatı anlayabilme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser.

13

Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.