MESLEK YÜKSEKOKULU
Emlak Yönetimi (Türkçe)
MEEY 102 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Kentleşme ve Konut Politikaları
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MEEY 102
|
Bahar
|
3
|
0
|
3
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Anlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrenciye kent, kentsel gelişim, kentleşmenin tarihsel gelişimi, kentsel dönüşüm kavramları ile ilgili yeterliliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders kent, insan ve çevrenin algılanması, kentleşme, küreselleşme, çevre ve katılım, kentsel dönüşüm gibi konuları kapsar. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş, Talep ve Beklentilerin, Ders İçeriğine Dair Bilgilendirme | |
2 | Kent, Kentleşme, Konut, Konut Politikaları Kavramları | Erkan, N. E. (2016). Türkiye şehir çalışmaları alanının kavramlar haritası ve tarihi. Strategic Public Management Journal, 3, 43–51. Keleş, R. (1995). Kentleşme ve Türkçe. Dilbilim Araştırmaları Dergisi, 6, 1–5. |
3 | Tarihsel Süreç İçerisinde Kentler(Antik Kent, Orta Çağı Kenti, Sanayi Kenti, Küresel Kent gibi) ve Kentleşme | Göğebakan Yüksel (2013) Kültürel Değişim Çerçevesinde Kentlerin Oluşum Süreci ve Çağdaş Kent Sorunsalı , 2147-0936. |
4 | Kent Planlaması Kavramı | Bademli Raci (2002). Kent Planlama İşliği Notları 35-58., Keleş Ruşen (2016)Şehirciliğin Kuramsal Temelleri (19-90) |
5 | Planlama Kademelenmesi, Plan Türleri, Mevzuat Tartışmaları | Keleş Ruşen (2015), Türkiye’de Kentleşme, Konut ve Gecekondu (978-975-406763-7) (193-220) ; 3194 sayılı İmar Kanunu |
6 | Planlama Kademelenmesi, Plan Türleri, Mevzuat Tartışmaları | Keleş Ruşen (2015), Türkiye’de Kentleşme, Konut ve Gecekondu (978-975-406763-7) (193-220) ; 3194 sayılı İmar Kanunu |
7 | Kent Planlamada Konutun Yeri | Tekeli İlhan(2012) Türkiye’de Yaşamda ve Yazımda Konutun Öküsü (978-975-333-282-8) |
8 | Ara sınav | |
9 | Konut Sorunu ve Gecekondu | Keleş Ruşen (2015), Türkiye’de Kentleşme, Konut ve Gecekondu (978-975-406763-7) (252-307) ve (365-420) |
10 | Türkiye’de Konut Politikalarının İncelenmesi | Keleş Ruşen (2015), Türkiye’de Kentleşme, Konut ve Gecekondu (978-975-406763-7) (307-365) |
11 | TOKİ’nin Kurulması ve Toplu Konut Kanunu | Yılmaz Emin (2017) Konut Sorunu ve Toplu Konut Üretiminde TOKİ'nin ve Belediyelerin Rolü (1145.1.077) |
12 | Kentsel Dönüşüm Kavramı ve Türkiye’de Kentsel Dönüşüm Mevzuatı | Kiraz Ali Güvenç (2014) A’dan Z’ye Kentsel Dönüşüm (978605333861) |
13 | İzmir’in Kentleşme Tarihinin İncelenmesi | K, D. (2013). Kentler arası rekabette İzmir’in yeri. Ekonomi Bilimleri Dergisi, 5(1), 29–43. Tatlıdil, E. (2009). Kent ve kentli kimliği: İzmir örneği. Ege Akademik Bakış, 9(1), 319–336. |
14 | İzmir’de Kentsel Dönüşüm Alanları ve Projelerin Tartışılması | Karadağ, A., & Mirioğlu, G. (2014). Türkiye’de kentsel dönüşüm politikaları ve uygulamaları üzerine coğrafi değerlendirmeler: İzmir örneği. Ege Coğrafya Dergisi, 20(2), 41–57. Özısık, F. U. (2012). Küreselleşme–yerleşme sürecinde kentsel yönetişim: Kalkınma ajansları ve İzmir örneği. Kent Kültürü ve Yönetimi Hakemli Elektronik Dergi, 5(4), 129–145. |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | KELEŞ, Ruşen, Kentleşme ve Konut Politikası, Imge Kitabevi, Ankara, 2016. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Ak, D. (2013). Kentler arası rekabette İzmir’in yeri. Ekonomi Bilimleri Dergisi, 5(1), 29–43. (15 sayfa) Akkar, Z. M. (2006). Kentsel dönüşüm üzerine Batı’daki kavramlar, tanımlar, süreçler ve Türkiye. Planlama, 2, 29–38. (10 sayfa) Alaş, B. (2009). Marka kent olmak. Retrieved from http://www.izto.org.tr/portals/0/pusuladergisi/2009/05-06/5.pdf (4 sayfa) Bahçeci, H. I. (2017). Neoliberalizmin kentsel mekândaki tezahürü olarak kentsel dönüşüm. Journal of International Management, Educational and Economic Perspectives, 5(1), 36–47. (12 sayfa) Bıçkı, D. (2006). Harvey ve Castells’de kent sorunsalı: Politik vizyonu ve sınırlılıkları. UÜ Fen–Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(11), 111–130. (20 sayfa) Çalğıcı, P. K. (2013). Çevre psikolojisi kavramlarıyla bir filmin analizi: THX 1138. METU JFA, 30(2), 63–80. (18 sayfa) Çan, M. F. (n.d.). Kentleşme, sanayileşme ve kalkınma etkileşimi. Retrieved from http://fka.gov.tr/sharepoint/userfiles/Icerik_Dosya_Ekleri/FIRAT_AKADEMI/KENTLE%C5%9EME,%20SANAY%C4%B0LE%C5%9EME%20VE%20KALKINMA%20ETK%C4%B0LE%C5%9E%C4%B0M%C4%B0.pdf (11 sayfa) Çoban, A. N. (2012). Cumhuriyet ilanından günümüze konut politikası. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 67(3), 75–108. (34 sayfa) Demir, S. T. (2017). Modern kültürde kentten kaçmanın ve uzaklara gitmenin sosyolojisi. İnsan & İnsan, 13, 242–252. (11 sayfa) Durguter, H. (2012). Kent modelleri ve sürdürülebilir kent yönetimi. Turkish Studies, 7(3), 1053–1065. (13 sayfa) Duru, B. (2001). Gökdelenler ve kent. Prof. Dr. Cevat Geray’a Armağan. Ankara: Mülkiyeliler Birliği Yayınları, 331–362. (32 sayfa) Erkan, N. E. (2016). Türkiye şehir çalışmaları alanının kavramlar haritası ve tarihi. Strategic Public Management Journal, 3, 43–51. (9 sayfa) Genç, F. N. (2008). Türkiye’de kentsel dönüşüm: Mevzuat ve uygulamaların genel görünümü. Yönetim ve Ekonomi, 15(1), 115–130. (16 sayfa) Güler, M. (2011). Kentsel haklar, kapitalizm ve katılım. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 66(1), 49–71. (23 sayfa) Gürkaynak, İ. (1983). Çevresel psikoloji: Doğası, tarihçesi, yöntemleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 21(1), 1–9. (9 sayfa) Harvey, D. (2002). Sınıfsal yapı ve mekânsal farklılaşma kuramı. Alkan, A., & Duru, B. (Der., ve Çev.), 20. Yüzyıl Kenti. Ankara: İmge Yayınevi. (13 sayfa) Işıkpınar, E. M. (2012). Şehirler ve çevresel psikoloji. Sosyoloji Dergisi, 3(9), 63–106. (44 sayfa) Karadağ, A., & Mirioğlu, G. (2014). Türkiye’de kentsel dönüşüm politikaları ve uygulamaları üzerine coğrafi değerlendirmeler: İzmir örneği. Ege Coğrafya Dergisi, 20(2), 41–57. (17 sayfa) Kaypak, Ş. (2013). Küreselleşme sürecinde kentlerin markalaşması ve “marka kentler”. CÜ İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 14(1), 335–355. (21 sayfa) Kaypak, Ş. (2013). Modernizmden postmodernizme değişen kentleşme. Küresel İktisat ve İşletme Çalışmaları Dergisi, 2(4), 80–95. (16 sayfa) Keleş, R. (1995). Kentleşme ve Türkçe. Dilbilim Araştırmaları Dergisi, 6, 1–5. (5 sayfa) Kerimoğlu, E. (2017). Yaratıcı ekonominin kentsel alandaki varlığı: Plancının rolü ve farkındalık üzerine. Görüş, 27(2), 109–114. (6 sayfa) Koca, S. K. (2011). Blokland ve Harvey’in metinlerinin yöntembilim açısından karşılaştırılması. İTÜ dergisi/a, Mimarlık, Planlama, Tasarım, 10(2), 3–14. (12 sayfa) Koçak, H. (2011). Kent-kültür ilişkisi bağlamında Türkiye’de değişen ve dönüşen kentler. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi II, 259–269. (11 sayfa) Koyuncu, A. (2011). Sosyoloji kuramlarında kent. Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 25, 31–56. (26 sayfa) Kuban, D. (1968). Anadolu–Türk şehri: Tarihi gelişmesi, sosyal ve fiziki özellikleri üzerinde bazı gelişmeler. Vakıflar Dergisi, 7, 53–73. (21 sayfa) Memişoğlu, D., & Kalağan, G. (2016). Yaratıcı kentler ve kentsel yetenek üzerine bir tartışma. İnsan ve Toplum Araştırmaları Dergisi, 6(1), 519–536. (18 sayfa) Olgun, H. B. (2017). Jürgen Habermas, Hannah Arendt ve Richard Sennett’in kamusal alan yaklaşımları. Sosyolojik Düşün, 2(1), 45–54. (10 sayfa) Özısık, F. U. (2012). Küreselleşme–yerleşme sürecinde kentsel yönetişim: Kalkınma ajansları ve İzmir örneği. Kent Kültürü ve Yönetimi Hakemli Elektronik Dergi, 5(4), 129–145. (17 sayfa) Öztürk, S., & Osmanoğulları, F. (2016). ‘Blue in the face’ filmi ve modernizm: Kentlilik ve aidiyet üzerinden bir değerlendirme. Mediterranean Journal of Humanities, 1, 261–274. (14 sayfa) Sevim, B. A. (2010). Walter Benjamin’in kavramlarıyla kültür endüstrisi: “Aura”, “öykü anlatıcısı” ve “flaneur”. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(11), 509–516. (8 sayfa) Soğukuyu, B., & Tunç, A. Z. (2013). Kent kültürüne ve toplumsal yapıya bağlı olarak kentte tipografinin kullanımı (İzmir ve Milano örnekleri). SDÜ GSF Hakemli Dergisi ART–E, 12, 153–172. (21 sayfa) Tatlıdil, E. (2009). Kent ve kentli kimliği: İzmir örneği. Ege Akademik Bakış, 9(1), 319–336. (18 sayfa) Tekin, N. (2012). Tüketim temelli hayat tarzları ve gösteri mekânı olarak kentler. Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi, 2, 69–83. (15 sayfa) Tunçer, P. (2015). Türkiye’de kentleşme politikaları. The Journal of Academic Social Science Studies, 37, 275–290. (16 sayfa) Türk, S. M. (2015). 20. yüzyıl kent kuramları. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(3), 41–59. (19 sayfa) Türksoy, Ö. (1986). Çevresel psikoloji, planlama ve bütünleşme. Planlama, 1, 13–17. (5 sayfa) Yetkin, E., & Yıldırım, M. T. (2017). Ankara’da orta ve üst gelir grubu toplu konut alanlarının çevresel psikoloji bağlamında karşılaştırılması. Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi Part C: Tasarım ve Teknoloji, 5(3), 37–50. (14 sayfa) Yılmaz, E., & Çitçi, S. (2011). Kentlerin ortaya çıkışı ve sosyo-politik açıdan Türkiye’de kentleşme dönemleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 10(35), 252–267. (16 sayfa) Yükselbaba, Ü. (2008). Kamusal alan modelleri ve modellerin bağlamları. İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi Mecmuası, 66(2), 227–271. (45 sayfa) |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
15
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
15
|
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
2
|
32
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
2
|
2
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
2
|
2
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
2
|
2
|
Final Sınavı |
1
|
4
|
4
|
Toplam |
90
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Emlak ve emlak yönetimi konusunda bilgi ve beceriye sahip olmak. |
X | ||||
2 | Emlak sektöründeki yenilikleri takip etmek. |
X | ||||
3 | Takım çalışması yapabilmek ve liderlik özellikleri taşımak. |
X | ||||
4 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olmak. |
|||||
5 | Emlak ve emlak sektörü alanındaki teknolojik gelişmelere hakim olmak ve bu yetkinliği sürekli arttırmaya çalışmak. |
|||||
6 | Yaşam boyu öğrenmenin öneminin bilincinde olmak; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri yakından takip etmek. |
X | ||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olmak. |
|||||
8 | İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, emlak ve emlak yönetimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak. |
|||||
9 | Disiplinlerarası alanlarda etkin çalışabilme becerisine sahip olmak ve bunları çalışma ortamında kullanabilmek. |
|||||
10 | Satış organizasyonu, satış yönetimi ve satış teknikleri konularında bilgi sahibi olarak satış sürecini yönetebilmek, ortaya çıkabilecek problemleri çözebilmek. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest