Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Emlak Yönetimi (Türkçe)

MEEY 220 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
İşaret Dili
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MEEY 220
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı; işitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğrencilere aktarabilmektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İşaret dilini aktif kullanabilecek,
  • İşaret dilini alandaki ve dıştaki gruplara aktarabilecek,
  • İşaret dili ile ilgili bilgi ve becerilerini geliştirebilecek,
  • İşaret dilini kullanarak alanında edindiği bilgi ve yetenekleri disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilecek,
  • İşaret dili ile kendini ifade edebilecektir.
Ders Tanımı Bu dersin içeriği; sosyal yaşam içerisinde gerektiğinde işaret dili kullanma becerisi kazandırmak.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Türk İşaret Dili, Türk işaret dilinin genel özellikleri nelerdir? Türk İşaret dili Alfabesi Murat Atila, Konuşan Eller-Temel İşaret Dili, İlgi Kültür Sanat Yayınları, 2011. Bölüm 1.
2 Aile ve çevresi, Vücudumuz,Sağlık Murat Atila, Konuşan Eller-Temel İşaret Dili, İlgi Kültür Sanat Yayınları, 2011. Bölüm 1.
3 Fiiller,Sıfatlar Murat Atila, Konuşan Eller-Temel İşaret Dili, İlgi Kültür Sanat Yayınları, 2011. Bölüm 2.
4 Zıt Anlamlı Kelimeler,Sayılar-Matemetik İşaretleri ve Ölçüleri Murat Atila, Konuşan Eller-Temel İşaret Dili, İlgi Kültür Sanat Yayınları, 2011. Bölüm 2.
5 Duygular, Zaman ve Dilimleri Murat Atila, Konuşan Eller-Temel İşaret Dili, İlgi Kültür Sanat Yayınları, 2011. Bölüm 3.
6 Taşıtlar ve Trafik, Renkler Murat Atila, Konuşan Eller-Temel İşaret Dili, İlgi Kültür Sanat Yayınları, 2011. Bölüm 4.
7 Okul ve Eğitim Murat Atila, Konuşan Eller-Temel İşaret Dili, İlgi Kültür Sanat Yayınları, 2011. Bölüm 5.
8 Giyecek ve Takılar, Yiyecek ve İçecekler Murat Atila, Konuşan Eller-Temel İşaret Dili, İlgi Kültür Sanat Yayınları, 2011. Bölüm 6.
9 Ara Sınav
10 Ev ve Ev Eşyaları, Meslekler, Müzik ve Müzik Aletleri Murat Atila, Konuşan Eller-Temel İşaret Dili, İlgi Kültür Sanat Yayınları, 2011. Bölüm 7.
11 Makineler, Bitkiler ve Hayvanlar Murat Atila, Konuşan Eller-Temel İşaret Dili, İlgi Kültür Sanat Yayınları, 2011. Bölüm 8.
12 Spor, Yönler, Hava ve Coğrafi terimler Murat Atila, Konuşan Eller-Temel İşaret Dili, İlgi Kültür Sanat Yayınları, 2011. Bölüm 9.
13 İsimler, Deyimler Murat Atila, Konuşan Eller-Temel İşaret Dili, İlgi Kültür Sanat Yayınları, 2011. Bölüm 10.
14 Türkiyenin İlleri ve Ülkeler Murat Atila, Konuşan Eller-Temel İşaret Dili, İlgi Kültür Sanat Yayınları, 2011. Bölüm 11.
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Veysel Gürsoy Çelik, Türk İşaret Dili Kılavuzu, Yargı Yayınevi, 2015. ISBN : 9786051573892

Murat Atila, Konuşan Eller-Temel İşaret Dili, İlgi Kültür Sanat Yayınları, 2011.

Önerilen Okumalar/Materyaller

Türk İşaret Dili Sözlüğü,MEB

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
1
16
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
3
10
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
10
10
Final Sınavı
1
20
20
    Toplam
124

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Emlak ve emlak yönetimi konusunda bilgi ve beceriye sahip olmak.

2

Emlak sektöründeki yenilikleri takip etmek.

3

Takım çalışması yapabilmek ve liderlik özellikleri taşımak.

X
4

Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olmak.

X
5

Emlak ve emlak sektörü alanındaki teknolojik gelişmelere hakim olmak ve bu yetkinliği sürekli arttırmaya çalışmak.

6

Yaşam boyu öğrenmenin öneminin bilincinde olmak; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri yakından takip etmek.

7

Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olmak.

X
8

İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, emlak ve emlak yönetimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak.

9

Disiplinlerarası alanlarda etkin çalışabilme becerisine sahip olmak ve bunları çalışma ortamında kullanabilmek.

10

Satış organizasyonu, satış yönetimi ve satış teknikleri konularında bilgi sahibi olarak satış sürecini yönetebilmek, ortaya çıkabilecek problemleri çözebilmek.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.