MESLEK YÜKSEKOKULU
Emlak Yönetimi (Türkçe)
MPAZ 214 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Halkla İlişkiler
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MPAZ 214
|
Güz/Bahar
|
2
|
0
|
2
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Ders kapsamında öğrencilerin halkla ilişkiler uygulama alanına ilişkin kuramsal ve pratik altyapıya sahip olmaları, strateji ve taktik konularında bilgi ve beceri kazanmaları amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı | |
2 | Halkla ilişkiler kavramı, tarihsel gelişimi (Ivy Lee, Edward Bernays) | Işık, M. (2017). Halkla İlişkilere Giriş, Eğitim Yayınevi, Bölüm 1, sf 24-31. ISBN 6054392919. |
3 | Halkla ilişkilere kuramsal yaklaşım: kavram ve teoriler (Grunig ve Hunt) | Işık, M. (2017). Halkla İlişkilere Giriş, Eğitim Yayınevi, Bölüm 1, sf 32-39. ISBN 6054392919. |
4 | Halkla ilişkiler ve paydaş yönetimi (iç iletişim, toplum ilişkileri, topluluk yönetimi, kar amacı gütmeyen gruplar, baskı grupları) | Işık, M. (2017). Halkla İlişkilere Giriş, Eğitim Yayınevi, Bölüm 2, sf 40-51. ISBN 6054392919. |
5 | Halkla ilişkiler ve sorumluluk (kurumsal sosyal sorumluluk ve sosyal pazarlama) | Işık, M. (2017). Halkla İlişkilere Giriş, Eğitim Yayınevi, Bölüm 2, sf 52-56. ISBN 6054392919. |
6 | Lobicilik | Işık, M. (2017). Halkla İlişkilere Giriş, Eğitim Yayınevi, Bölüm 2, sf 56-70. ISBN 6054392919. |
7 | Medya ilişkileri ve gündem yönetimi (dijital halkla ilişkiler) | Işık, M. (2017). Halkla İlişkilere Giriş, Eğitim Yayınevi, Bölüm 2, sf 70-73. ISBN 6054392919. |
8 | Kurumsal kimlik, imaj ve itibar (izlenim ve itibar yönetimi) | Işık, M. (2017). Halkla İlişkilere Giriş, Eğitim Yayınevi, Bölüm 3, sf 74-76. ISBN 6054392919. |
9 | Kitle iletişimi: İkna ve propaganda | Işık, M. (2017). Halkla İlişkilere Giriş, Eğitim Yayınevi, Bölüm 3, sf 78-83. ISBN 6054392919. |
10 | Halkla ilişkiler ve kriz yönetimi | Işık, M. (2017). Halkla İlişkilere Giriş, Eğitim Yayınevi, Bölüm 4, sf 85-91. ISBN 6054392919. |
11 | Uygulama alanı olarak halkla ilişkiler (meslek olarak halkla ilişkiler, kullanılan ortamlar, araçlar ve yöntemler, halkla ilişkiler kampanyası) | Işık, M. (2017). Halkla İlişkilere Giriş, Eğitim Yayınevi, Bölüm 4, sf 92-98. ISBN 6054392919. |
12 | Halkla ilişkilerde profesyonellik ve etik | Işık, M. (2017). Halkla İlişkilere Giriş, Eğitim Yayınevi, Bölüm 5, sf 100-123. ISBN 6054392919. |
13 | Proje ön değerlendirme | |
14 | Proje sunumları | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı haftası |
Ders Kitabı | Metin Işık, "Halkla İlişkilere Giriş" (2016), Eğitim Yayınevi, ISBN 6054392919. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Dijital Halkla İlişkiler: Kavram ve Araçları, Pelenk Özel A., Yılmaz Sert N., (2015), Derin Yayınları, ISBN 6054993444. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
35
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
25
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
14
|
14
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
12
|
12
|
Final Sınavı |
1
|
18
|
18
|
Toplam |
90
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Emlak ve emlak yönetimi konusunda bilgi ve beceriye sahip olmak. |
|||||
2 | Emlak sektöründeki yenilikleri takip etmek. |
|||||
3 | Takım çalışması yapabilmek ve liderlik özellikleri taşımak. |
|||||
4 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olmak. |
|||||
5 | Emlak ve emlak sektörü alanındaki teknolojik gelişmelere hakim olmak ve bu yetkinliği sürekli arttırmaya çalışmak. |
|||||
6 | Yaşam boyu öğrenmenin öneminin bilincinde olmak; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri yakından takip etmek. |
|||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olmak. |
|||||
8 | İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, emlak ve emlak yönetimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak. |
|||||
9 | Disiplinlerarası alanlarda etkin çalışabilme becerisine sahip olmak ve bunları çalışma ortamında kullanabilmek. |
|||||
10 | Satış organizasyonu, satış yönetimi ve satış teknikleri konularında bilgi sahibi olarak satış sürecini yönetebilmek, ortaya çıkabilecek problemleri çözebilmek. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest