Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Emlak Yönetimi (Türkçe)

MPAZ 214 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Halkla İlişkiler
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MPAZ 214
Güz/Bahar
2
0
2
3

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Ders kapsamında öğrencilerin halkla ilişkiler uygulama alanına ilişkin kuramsal ve pratik altyapıya sahip olmaları, strateji ve taktik konularında bilgi ve beceri kazanmaları amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Halkla ilişkiler ile ilgili kavramları değerlendirebilecek,
  • Türkiye’de halkla ilişkilerin gelişimini açıklayabilecek,
  • Pazarlama alanında halkla ilişkilerin kullanım noktalarını tespit edebilecek,
  • Kurum içi ve kurum dışı halkla ilişkilerin farklarını yorumlayabilecek,
  • Halkla ilişkilerle ilgili olayları eleştirebilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı
2 Halkla ilişkiler kavramı, tarihsel gelişimi (Ivy Lee, Edward Bernays) Işık, M. (2017). Halkla İlişkilere Giriş, Eğitim Yayınevi, Bölüm 1, sf 24-31. ISBN 6054392919.
3 Halkla ilişkilere kuramsal yaklaşım: kavram ve teoriler (Grunig ve Hunt) Işık, M. (2017). Halkla İlişkilere Giriş, Eğitim Yayınevi, Bölüm 1, sf 32-39. ISBN 6054392919.
4 Halkla ilişkiler ve paydaş yönetimi (iç iletişim, toplum ilişkileri, topluluk yönetimi, kar amacı gütmeyen gruplar, baskı grupları) Işık, M. (2017). Halkla İlişkilere Giriş, Eğitim Yayınevi, Bölüm 2, sf 40-51. ISBN 6054392919.
5 Halkla ilişkiler ve sorumluluk (kurumsal sosyal sorumluluk ve sosyal pazarlama) Işık, M. (2017). Halkla İlişkilere Giriş, Eğitim Yayınevi, Bölüm 2, sf 52-56. ISBN 6054392919.
6 Lobicilik Işık, M. (2017). Halkla İlişkilere Giriş, Eğitim Yayınevi, Bölüm 2, sf 56-70. ISBN 6054392919.
7 Medya ilişkileri ve gündem yönetimi (dijital halkla ilişkiler) Işık, M. (2017). Halkla İlişkilere Giriş, Eğitim Yayınevi, Bölüm 2, sf 70-73. ISBN 6054392919.
8 Kurumsal kimlik, imaj ve itibar (izlenim ve itibar yönetimi) Işık, M. (2017). Halkla İlişkilere Giriş, Eğitim Yayınevi, Bölüm 3, sf 74-76. ISBN 6054392919.
9 Kitle iletişimi: İkna ve propaganda Işık, M. (2017). Halkla İlişkilere Giriş, Eğitim Yayınevi, Bölüm 3, sf 78-83. ISBN 6054392919.
10 Halkla ilişkiler ve kriz yönetimi Işık, M. (2017). Halkla İlişkilere Giriş, Eğitim Yayınevi, Bölüm 4, sf 85-91. ISBN 6054392919.
11 Uygulama alanı olarak halkla ilişkiler (meslek olarak halkla ilişkiler, kullanılan ortamlar, araçlar ve yöntemler, halkla ilişkiler kampanyası) Işık, M. (2017). Halkla İlişkilere Giriş, Eğitim Yayınevi, Bölüm 4, sf 92-98. ISBN 6054392919.
12 Halkla ilişkilerde profesyonellik ve etik Işık, M. (2017). Halkla İlişkilere Giriş, Eğitim Yayınevi, Bölüm 5, sf 100-123. ISBN 6054392919.
13 Proje ön değerlendirme
14 Proje sunumları
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final sınavı haftası

 

Ders Kitabı

Metin Işık, "Halkla İlişkilere Giriş" (2016), Eğitim Yayınevi, ISBN 6054392919.

Önerilen Okumalar/Materyaller

Dijital Halkla İlişkiler: Kavram ve Araçları, Pelenk Özel A., Yılmaz Sert N., (2015), Derin Yayınları, ISBN 6054993444.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
35
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
2
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
1
14
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
14
14
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
12
12
Final Sınavı
1
18
18
    Toplam
90

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Emlak ve emlak yönetimi konusunda bilgi ve beceriye sahip olmak.

2

Emlak sektöründeki yenilikleri takip etmek.

3

Takım çalışması yapabilmek ve liderlik özellikleri taşımak.

4

Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olmak.

5

Emlak ve emlak sektörü alanındaki teknolojik gelişmelere hakim olmak ve bu yetkinliği sürekli arttırmaya çalışmak.

6

Yaşam boyu öğrenmenin öneminin bilincinde olmak; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri yakından takip etmek.

7

Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olmak.

8

İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, emlak ve emlak yönetimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak.

9

Disiplinlerarası alanlarda etkin çalışabilme becerisine sahip olmak ve bunları çalışma ortamında kullanabilmek.

10

Satış organizasyonu, satış yönetimi ve satış teknikleri konularında bilgi sahibi olarak satış sürecini yönetebilmek, ortaya çıkabilecek problemleri çözebilmek.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.