TÜM HABERLER


Turizm ve Otel İşletmeciliği Öğrencileri İzmir Turist Rehberler Odası Yönetim Kurulu Üyesi Macit Şaşzade'yi Ağırladı
Turizm ve Otel İşletmeciliği Öğrencileri İzmir Turist Rehberler Odası Yönetim Kurulu Üyesi Macit Şaşzade'yi Ağırladı

"Çıraklar Ustalara Soruyor" etkinliğinde Turizm ve Otel İşletmeciliği bölümünün 8.konuğu Turist Rehberleri Odası Yönetim Kurulu Üyesi Macit Şaşzade oldu. Macit Bey 4 yıllık bankacılık kariyerinden sonra, son 32 yıldır turizmin içinde olan ve bu durumdan fazlasıyla mutlu olan bir konuğumuz idi. Turist Rehberleri Odası Yönetim Kurulu Üyesi olmanın yanında bu kurulun eğitim ve denetiminden sorumlu kişi olan Macit Bey, artık eskisi gibi eğitimsiz rehberlerin kalmadığını ve rehberlerin çok sıkı bir eğitimden geçtiğini ve eğitim ve denetimden sorumlu bir kişi olarak bu konuda çok hassas olduğunu öğrencilerle paylaştı. Kendi dahi 32 yıldır bu sektörün içinde olmasına rağmen hala daha eğitimine ara vermeden devam etmesi, her gün yeni şeyler öğreniyor olmasını açık sözlülük ve içtenlikle dile getirerek öğrencilerin artı yönde dikkatini çekmeyi başardı. Uzmanlığı inanç turizminden olan Macit Bey, öğrencilere inanç turizminden de bahsetmeyi ihmal etmedi. Bu 32 yıllık birikimin, turizm öğrencileriyle bir araya gelmesi ayrıca bizleri onurlandırdı. Geldiği için İzmir Ekonomi Üniversitesi MYO Turizm Otel İşletmeciliği bölümü olarak teşekkürlerimizi sunarız. 


Turizm ve Otel İşletmeciliği Öğrencileri Alsancak Burger No 7'nin Sahibini Ağırladı
Turizm ve Otel İşletmeciliği Öğrencileri Alsancak Burger No 7'nin Sahibini Ağırladı

"Çıraklar Ustalara Soruyor" etkinliğinde Turizm ve Otel İşletmeciliği bölümünün 7.konuğu Alsancak Burger No 7 Sahibi Duygu Aydede oldu. Duygu Hanım, İzmir Ekonomi Üniversitesi Uluslararası Ticaret ve Finansman mezunu olmasına rağmen hayatına turizm sektöründe yön çizmiş ve bu sektörde kendi kariyerinde başarılı işler başarmış ve başarmaya devam etmekte olan bir konuğumuz idi. Duygu Hanım, bu sektördeki deneyimlerinden ve bu konuma nasıl geldiğinden bahsettikten sonra, öğrencilerin meraklı sorularını yanıtladı. Otelcilikten yiyecek içecek sektörüne geçiş serüveni öğrencilerin oldukça ilgisini çekti. Duygu Hanım’ın bölümünden çok farklı bir sektörde hayatına yön çizmesi, turizm öğrencilerine de ışık oldu. Otel, acente dışında günümüzde trend olan burger konseptli bir restoran işletmesi hakkında bilgi sahibi olmak öğrencileri çok mutlu etti. Bu sebepten dolayı Duygu Hanım’a geldiği için İzmir Ekonomi Üniversitesi MYO Turizm Otel İşletmeciliği bölümü olarak teşekkürlerimizi sunarız. 


Renaissance İzmir Hotel Satış ve Pazarlama Direktörü Pınar Baykal Turizmci Öğrencilerle Bir Araya Geldi
Renaissance İzmir Hotel Satış ve Pazarlama Direktörü Pınar Baykal Turizmci Öğrencilerle Bir Araya Geldi

MYO kapsamında "Çıraklar Ustalara Soruyor" etkinliğinde Turizm ve Otel İşletmeciliği bölümünün 6.konuğu Renaissanse İzmir Hotel’in Satış Pazarlama Müdürü Pınar Baykal oldu. Pınar Baykal öncelikle kendini tanıttıktan sonra ardından, Renaissance İzmir Hotel’in tanıtımının olduğu sunumu izleterek otel hakkında açıklamalarda bulundu. Renaissance İzmir Hotel’in Marriott’a bağlı olmasının artılarından bahseden Pınar Hanım, ayrıca Renaissance İzmir Hotel’in diğer otellerden ayıran en büyük özelliklerinden biri olan misafire İzmir’i yaşatmak otelin sunulan güzel olanaklarından biri olduğunu belirtti. Bu sayede öğrencilerin otel hakkındaki görüşleri oldukça olumlu yönde arttı. Profesyonel ve pozitif kişiliği ile öğrencilerin ilgisini epey çeken Pınar Hanım ardından öğrencilerin sorularına yanıt vermekle devam etti. Geldiği için İzmir Ekonomi Üniversitesi MYO Turizm Otel İşletmeciliği bölümü olarak teşekkürlerimizi sunarız. 


Turizm ve Otel İşletmeciliği öğrencileri Ilıca Hotel Spa & Thermal Resort’da
Turizm ve Otel İşletmeciliği öğrencileri Ilıca Hotel Spa & Thermal Resort’da

Turizm ve Otel İşletmeciliği 1. ve 2. sınıf öğrencileri sektördeki gelişmeleri yakından takip edebilmek adına Ilıca Hotel Spa & Thermal Resort'u ziyaret etti. Bu ziyaret kapsamında Önbüro Müdürü, İnsan Kaynakları Müdürü, Yiyecek İçecek Müdürü, Banket ve Satış Müdürü ve Kat Hizmetleri Müdür'lerinden yapılan işlerin önemli noktalarını dinleme fırsatını yakaladılar. Her müdürün bir gün içerisinde neler yaptığı, ne gibi zorluklarla karşı karşıya kaldığı, bulundukları pozisyona nasıl ulaştıklarını dinleyen öğrenciler, etkinliğin son aşamasında sorularını yönelttiler. Bir oda kaç dakikada temizleniyor, kongre öncesinde ne gibi hazırlıklar yapıyorsunuz, minibarı nasıl takip ediyorsunuz gibi birçok soruyu alanında uzman kişilere yönlendirerek öğrenciler bilgilendiler. Son olarak; departman müdürleri öğrencilere oteli gezdirdi ve farklı oda tiplerini tanıttı. Ardından bu marka bünyesinde staj yapmak isteyen ya da normal personel olarak çalışmak isteyen öğrenciler istedikleri birimlerin departman müdürleriyle iletişime geçip iş başvurularında bulundular. Ilıca Hotel’e bizi ağırladıkları için İzmir Ekonomi Üniversitesi MYO Turizm Otel İşletmeciliği bölümü olarak teşekkür ederiz.


Küçük Oteller Birliği Dernek Başkanı Turizm Öğrencileri ile Turizmin Geleceğini Konuştu
Küçük Oteller Birliği Dernek Başkanı Turizm Öğrencileri ile Turizmin Geleceğini Konuştu

MYO kapsamında "Çıraklar Ustalara Soruyor" etkinliğinde Turizm Otel İşletmeciliği bölümünün ikinci konuğu Küçük Oteller Derneği Başkanı Mehmet Çelik oldu. Mehmet Çelik renkli ve pozitif kişiliğiyle turizm deneyimlerinden, bu pozisyona nasıl ulaştığından, küçük otellerin öneminden ve bu derneğin çıkış sürecinden bahsetti. Bunun yanı sıra; öğrencilerimizin meraklı sorularıyla etkinlik soru cevap halinde devam etti. Son olarakta Mühendis olmasına rağmen Turizm sektörünü seçmiş olan Mehmet Çelik öğrencilere "Mutlu olacağın işi yap" mesajını verdi. Geldiği için İzmir Ekonomi Üniversitesi MYO Turizm Otel İşletmeciliği bölümü olarak teşekkürlerimizi sunarız.


ETİK Başkanı Mehmet İşler Turizm Öğrencileri ile Bir Araya Geldi
ETİK Başkanı Mehmet İşler Turizm Öğrencileri ile Bir Araya Geldi

TÜRKİYE Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkan Yardımcısı ve Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkanı Mehmet İşler, İzmir’in turizmden hak ettiği payı alamadığını söyledi. İzmir’in 'ihmal edilmiş bir şehir' olduğunu söyleyen İşler, "Geçmiş yıllarda 1 milyon 200 bin olan turist sayımız bu yıl 850 bine geriledi. Bu çok düşük bir rakam. Demek ki tanıtımda bir problem var. İzmir hak ettiği yerde değil" dedi. "Çıraklar Ustalara Soruyor" etkinliği kapsamında gelen Mehmet İşler'e konuşmasının sonunda Program Koordinatörü Edit Habif tarafından teşekkür belgesi verildi. Öğrencilere değerli bilgilerini ve deneyimini paylaştığı için İzmir Ekonomi Üniversitesi Turizm ve Otel İşletmeciliği bölümü olarak teşekkürlerimizi sunarız.

http://www.hurriyet.com.tr/isler-izmir-hak-ettigi-yerde-degil-40779631


Swissotel Büyük Efes Çalışanları Turizmci Öğrencilerle Bir Araya Geldi
Swissotel Büyük Efes Çalışanları Turizmci Öğrencilerle Bir Araya Geldi

MYO kapsamında "Çıraklar Ustalara Soruyor" etkinliğinde Turizm Otel İşletmeciliği bölümünün 4.konukları İnsan Kaynakları departmanı eğitimlerinden sorumlu Aksu AKPINAR ve Önbüro Müdür Yardımcısı Volkan DOĞAN oldu. Söyleşiye Volkan DOĞAN ile başlandı. Volkan Bey eğitim hayatından sonra iş tecrübelerini turizmci öğrencilerle paylaştı. Profesyonel ve pozitif kişiliği ile öğrencilerin ilgisini epey çeken Volkan Bey ardından öğrencilerin sorularına yanıt vermekle devam etti. En çok dikkat çeken yanıtlarından biri ise Turizm sektörünü seçtiği için hiç pişman olmadığı oldu. Turizm sektörünü seçmenin dezavantajlarından çok avantajlarını paylaşan Volkan Bey öğrencilerin bu sektör üzerindeki merak ve isteğini arttırmış oldu. Konuşma sırası Aksu Hanıma geldiği anda renkli ve enerjik kişiliğiyle öğrencilerin oldukça dikkatini çekti. Aksu Hanım da kendi departmanı hakkında bilgi vermesinin ardından Swissotel'in ayrıcalığından ve personel eğitimindeki önemlerinden bahsettikten sonra Aksu Hanımında işine olan aşkı, öğrencilerin dikkatini çekmeyi başardı. Geldikleri için İzmir Ekonomi Üniversitesi MYO Turizm Otel İşletmeciliği bölümü olarak teşekkürlerimizi sunarız. 


Biseta Turizm Sahibi ile Söyleşi
Biseta Turizm Sahibi ile Söyleşi
Biseta Turizmin Sahibi Bircan ŞAHİN TAĞIL Turizmci öğrencilerle bir araya geldi.
MYO kapsamında "Çıraklar Ustalara Soruyor" etkinliğinde Turizm Otel İşletmeciliği bölümünün üçüncü konuğu
Bircan ŞAHİN TAĞIL oldu. Aileden ve çekirdekten yetişme 30 yıllık turizm deneyimi bulunan Bircan ŞAHİN TAĞIL, bu pozisyona nasıl ulaştığını turizm öğrencileriyle paylaştı. Uzun süreli turizm geçmişi sayesinde, turizm öğrencilerine bu sektörün püf noktalarından, güzelliklerinden ve inceliklerinden bahsetti. Daha yolun başında olan öğrencilere, deneyimlerinden yola çıkarak her zaman doğru yolu izlemeleri gerektiğini vurguladı. Acentacılık temelinin 30 yıllık otelcilik hayatına dayanan  Bircan ŞAHİN TAĞIL bu işi daha severek ve benimseyerek yaptığını paylaştı. Ardından öğrencilerin meraklı sorularıyla konuşma soru cevap şeklinde ilerledi. Geldiği için İzmir Ekonomi Üniversitesi MYO Turizm Otel İşletmeciliği bölümü olarak teşekkürlerimizi sunarız.

Kordon Oteli Müdürleri Turizmci Öğrencilerle Bir Araya Geldi
Kordon Oteli Müdürleri Turizmci Öğrencilerle Bir Araya Geldi

MYO kapsamında "Çıraklar Ustalara Soruyor" etkinliğinde Turizm Otel İşletmeciliği bölümünün ilk misafirleri Kordon Otel Müdürü Kemale Hanım ve İdari ve Mali İşler  Müdürü Alev Hanım oldu. Öncelikle Alev Hanım deneyimlerini, bulunduğu pozisyona nasıl geldiğini öğrencilerimizle paylaştı. Öğrencilerimiz sektördeki gelişmeleri takip etmek adına konuklarımıza sorular yöneltti. Kemale Hanım ise konuşmasında bulunduğu pozisyona gelmek için en alt basamaktan başladığını ve yıllarca çok yoğun bir tempoda çalıştığını ifade etti. Bunun yanında öğrencilerimize turizm hakkında küçük önerilerde bulunarak onları daha da motive etmeyi sağladı. Geldikleri için İzmir Ekonomi Üniversitesi MYO Turizm Otel İşletmeciliği bölümü olarak teşekkürlerimizi sunarız.


Turizm Öğrencileri İç Denetçi Sertifikası Almaya Hak Kazandı
Turizm Öğrencileri İç Denetçi Sertifikası Almaya Hak Kazandı

İzmir Ekonomi Üniversitesi Turizm ve Otel İşletmeciliği Bölümü Öğrencileri “Toplam Kalite Yönetimi” dersi kapsamında  ,  22 Aralık 2017 tarihinde Başdenetçi M.Tevfik ARPACI 'nın verdiği  İç Denetçi Eğitimi’nin ardından girdikleri sınavda başarılı olarak Uluslararası Akreditasyona sahip USB (Ulusal Sistem Belgelendirme) firmasının;  "ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemleri İç Denetçi Sertifikası"  almaya hak kazanmışlardır. Öğrencilerimizi tebrik eder, Sayın Tevfik Arpacı’ya öğrencilerimize böyle bir fırsat sunduğu için teşekkürlerimizi sunarız.