Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Turizm ve Otel İşletmeciliği (Türkçe)

GER 112 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Turizm ve Otel Yönetimi Almanca Dersi II
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GER 112
Bahar
2
2
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Almanca
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı Avrupa Ortak Başvuru Metni Turizm ve Otelcilik okuyan öğrencileri A1.2 seviyesine getirmektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • turistlerin ihtiyaçlarını belirleyebilir.
  • sayıları kullanarak telefonda iletişim kurabilir.
  • tarihi, haftanın günlerini ve mevsimleri ifade edebilir.
  • gezi blogları hakkında bilgi verebilir.
  • mail rezervasyonlarını yazılı olarak onaylayabilir.
  • yabancı konuklarla kısa sohbetler sürdürebilir.
Ders Tanımı Turizm ve Otelcilik bölümü öğrencilerine Mesleki Almancayı vermektir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Tanışma. Genel bilgiler ve dönem kuralları. Tekrar
2 Telefonda birini bağlamak, yazılı olarak mail rezervasyonları yapmak Ünite 3 Telefon diyaloglarını çalışma
3 Tarih, haftanın günleri ve mevsimleri Ünite 3 Haftanın günlerini ve mevsimlerini önceden çalışma
4 Otel web sayfalarını anlama ve açıklama, Perfekt Ünite 3 Çeşitli otel web sayfalarını araştırma ve örneklerini derse getirme
5 Telefonda otel, hizmet ve fiyat hakkında bilgi verme Ünite 3 Otel, fiyatlarını inceleme
6 Gezi bloglarını anlama ve hakkında bilgi verme. Ünite 3 Gezi bloglarını araştırma ve bilgilerini toplama
7 Konuklara önerilerde bulunma, masa rezervasyonları yapma, für (i-hali) Ünite 4 Konuklara önerilerde bulunma örneklerini toplama
8 Şikayet ve isteklere yanıt verme, sıfatlar (Ramazan Bayramı) Ünite 4 Sıfatları araştırma
9 Otelin servisi hakkında bilgi verme, yardımcı fiiller (dürfen ve müssen) Vize Ünite 4 dürfen ve müssen fiillerin çekimlerini araştırma
10 Dilek şart kipi (würden), tavsiyede bulunma, Yazılı anlatım ödevi Ünite 4 S.62 okuyup gelme
11 Konuklar ile sohbet edebilme, 23. Nisan Ünite 4 Konuk sohbet örnekleri sıralama
12 Geçmiş hakkında konuşma 1. Mayıs Ünite 4 Cd’yi dinleme S.76
13 Otel ortamında geçen diyalogları canlandırma
14 Tekrar ve Sözlü hazırlığı
15 Sözlü Sınav
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı Menschen im Beruf Tourismus, (Anja Schümann, Cordula Schurig, Brigitte Schaefer, Frauke van der Werff), Hueber Verlag, ISBN: 978-3-19-101424-7, Lektion 3 und 4

Önerilen Okumalar/Materyaller

Arbeitsblätter, PONS, Wörterbuch Türkisch – Deutsch / Deutsch – Türkisch

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
10
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
-
-
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
1
20
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
1
14
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
2
2
Portfolyo
0
Ödev
2
7
14
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
-
-
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
1
8
8
Ara Sınavlar
1
-
0
Final Sınavı
1
12
12
    Toplam
114

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Turizm alanındaki başlıca kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir.

2

Alanıyla ilgili edindiği mesleki bilgiyi diğer disiplinler ile ilişkilendirir ve uygulama alanında kullanır.

3

Turizm hizmetlerini yerine getirebilmek için gerekli güncel teknik, araç gereçleri kullanır.

4

Turizm ve otel işletmeciliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını, otomasyon sistemlerini ve bilişim teknolojilerini kullanır.

5

Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanı ile ilgili gelişmeleri takip ederek, kendini geliştirir.

6

Alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler, mesleki standartlar, etik ilkeler ve mesleki bilinci hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir.

7

Misafirler ve iş birliği yaptığı kişilerle yazılı ve sözlü anlatım ile etkili iletişim kurar.

8

Turizm hizmetlerinde karşılaşılabilecek olası sorunlara bireysel veya ekip olarak yaratıcı ve yenilikçi çözüm önerileri geliştirir.

9

İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahiptir.

10

İngilizce dilinde en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir.

11

İkinci yabancı dili kullanarak turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.