Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Turizm ve Otel İşletmeciliği (Türkçe)

MTOI 255 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Etkili İletişim Becerileri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MTOI 255
Güz/Bahar
2
0
2
3

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Canlandırma
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı, insanın kendisini tanıyarak çevresindeki kişilerle uyumlu ilişkiler geliştirebilme ve etkileşim kurabilme ihtiyacının önemini vurgulayarak iletişim yöntemlerinin ve iletişim biçimlerinin doğru ve etkin kullanımının aktarılmasıdır. Öğrenciye, kişilerle ve gruplarla etkin iletişim kurmak için gerekli yeterlilikleri ve becerileri kazandırmaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kişi içi iletişim, empatik iletişim, ikna edici iletişim ve kişilerarası iletişim kavramlarını irdeleyebilecek
  • Kişilerarası iletişim çatışmalarının türlerini sınıflandırabilecek
  • Kişilerarası iletişim çatışmalarını açıklayabilecek
  • İletişim ve iletişim türlerini açıklayabilecek
  • Materyal seçimini doğru yapabilecek
Ders Tanımı Bu dersin içeriği, kişi içi iletişim ve kişilerarası iletişim alanına yönelik bilgileri ele almaktadır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
X
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 İletişimle ilgili temel kavramlar Owen, H. (ed). (2018). Bölüm 1. The Handbook of Communication Skills. Routledge: Amsterdam. ISBN 9781138219137.
2 İç iletişim ve kendini tanıma Owen, H. (ed). (2018). Bölüm 1. The Handbook of Communication Skills. Routledge: Amsterdam. ISBN 9781138219137.
3 Empati kavramı ve bileşenleri Duck, S. & Pam Secklin. “Relational communication” in Owen H. (ed) The Handbook of Communication Skills. Routledge: Amsterdam. ISBN 9781138219137.
4 Empatik iletişim Duck, S. & Pam Secklin. “Relational communication” in Owen H. (ed) The Handbook of Communication Skills. Routledge: Amsterdam. ISBN 9781138219137.
5 İkna kavramı ve süreci O’Keefe, D. J. (2018). “Persuasion” in Owen H. (ed) The Handbook of Communication Skills. Routledge: Amsterdam. ISBN 9781138219137.
6 İkna edici iletişim O’Keefe, D. J. (2018). “Persuasion” in Owen H. (ed) The Handbook of Communication Skills. Routledge: Amsterdam. ISBN 9781138219137.
7 Kişilerarası iletişimi etkileyen faktörler Tardy H. C & Joy S. (2018). “Self-disclosure: Strategic revelation of information in personal and professional relationships in Owen H. (ed) The Handbook of Communication Skills. Routledge: Amsterdam. ISBN 9781138219137.
8 Kişilerarası iletişimi etkileyen faktörler Tardy H. C & Joy S. (2018). “Self-disclosure: Strategic revelation of information in personal and professional relationships in Owen H. (ed) The Handbook of Communication Skills. Routledge: Amsterdam. ISBN 9781138219137.
9 Kişilerarası iletişim engelleri Tardy H. C & Joy S. (2018). “Self-disclosure: Strategic revelation of information in personal and professional relationships in Owen H. (ed) The Handbook of Communication Skills. Routledge: Amsterdam. ISBN 9781138219137.
10 Kişilerarası iletişim engelleri Tardy H. C & Joy S. (2018). “Self-disclosure: Strategic revelation of information in personal and professional relationships in Owen H. (ed) The Handbook of Communication Skills. Routledge: Amsterdam. ISBN 9781138219137.
11 Ara sınav
12 Kişilerarası iletişim çatışmaları Tardy H. C & Joy S. (2018). “Self-disclosure: Strategic revelation of information in personal and professional relationships in Owen H. (ed) The Handbook of Communication Skills. Routledge: Amsterdam. ISBN 9781138219137.
13 Kişilerarası iletişim çatışmasının çözüm yöntemleri ve stratejileri Bodie, G. D. (2018). “Listening” in Owen H. (ed) The Handbook of Communication Skills. Routledge: Amsterdam. ISBN 9781138219137.
14 Dinleme becerisi Bodie, G. D. (2018). “Listening” in Owen H. (ed) The Handbook of Communication Skills. Routledge: Amsterdam. ISBN 9781138219137.
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final

 

Ders Kitabı

Owen, H. (ed). (2018). The Handbook of Communication Skills. Routledge: Amsterdam. ISBN 9781138219137

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
18
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
32
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
6
6
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
10
10
Final Sınavı
1
10
10
    Toplam
90

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Turizm alanındaki başlıca kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir.

2

Alanıyla ilgili edindiği mesleki bilgiyi diğer disiplinler ile ilişkilendirir ve uygulama alanında kullanır.

3

Turizm hizmetlerini yerine getirebilmek için gerekli güncel teknik, araç gereçleri kullanır.

4

Turizm ve otel işletmeciliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını, otomasyon sistemlerini ve bilişim teknolojilerini kullanır.

5

Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanı ile ilgili gelişmeleri takip ederek, kendini geliştirir.

X
6

Alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler, mesleki standartlar, etik ilkeler ve mesleki bilinci hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir.

7

Misafirler ve iş birliği yaptığı kişilerle yazılı ve sözlü anlatım ile etkili iletişim kurar.

X
8

Turizm hizmetlerinde karşılaşılabilecek olası sorunlara bireysel veya ekip olarak yaratıcı ve yenilikçi çözüm önerileri geliştirir.

X
9

İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahiptir.

10

İngilizce dilinde en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir.

11

İkinci yabancı dili kullanarak turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.