Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Uygulamalı İngilizce Çevirmenlik

AET 102 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Kelime ve Kompozisyon II
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
AET 102
Bahar
2
2
3
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı İngilizce kelime bilgisinin geliştirilmesi ve farklı konular üzerinde İngilizce kompozisyon yazabilme becerisinin edinilmesi amaçlanmaktadır
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kompozisyon yazabilmek
  • Verilen bir metinle ilgili bir kompozisyon yazabilmek
  • Edebi dil kullanarak yazabilmek
  • Bir metni başka sözcüklerle yazabilmek
  • Akademik sözcükler kazanabilmek
Ders Tanımı Dersin içeriği İngilizce kelime öğrenme ve farklı türlerde kompozisyon yazma becerisini kazandırmaktır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse genel bir bakış, izlencenin tartışılması Önhazırlık gerekmemektedir.
2 Bilimsel metin türlerine ve metinsel özelliklerine genel bir bakış Chapter 1 «Introduction» in Gabe T. Wang and Keumjae Park. Student research and report writing: from topic selection to the complete paper. (West Sussex: Wiley- Blackwell, 2016). (p.) ISBN: 9781118963913.
3 Bilimsel metne dair ana fikir, yan fikir ve yazar amacının saptanması Claudia Leopold, Detlev Leutner, Science text comprehension: Drawing, main idea selection, and summarizing as learning strategies, Learning and Instruction, Volume 22, Issue 1, 2012, 16-26, ISSN 0959-4752.
4 İnceleme / yansıtma metni nedir? Nasıl kaleme alınır? “How to write a response paper?” https://www.hunter.cuny.edu/rwc/repository/files/the- writing-process/invention/writing-a-response-or-reaction-paper.pdf / https://twp.duke.edu/sites/twp.duke.edu/files/file-attachments/response-paper.original.pdf
5 Sınıf içi bilimsel metin (sosyal bilimler) çözümleme 1 / Kütüphane ve ekaynakların kullanılması ve erişimi - İnceleme/ Yansıtma metni ödevi 1 verilmesi Gabe T. Wang and Keumjae Park. “Searching for Information”, chap. 3 in Student research and report writing: from topic selection to the complete paper. (West Sussex: Wiley-Blackwell, 2016). ISBN: 9781118963913. https://file.lacounty.gov/sdsinter/dhs/204498_basicinternetsearchtechniques.pdf /
6 Sınıf içi bilimsel metin (sosyal bilimler) çözümleme 2 / doğrudan alıntı yapma, açımlama, özetleme, yorumlama, akademik hırsızlık ve engellenmesi - İnceleme/Yansıtma metni ödevi 2 verilmesi Gabe T. Wang and Keumjae Park. “Reviewing the Literature”, chap. 4 in Student research and report writing: from topic selection to the complete paper. (West Sussex: Wiley- Blackwell, 2016). ISBN: 9781118963913. https://www.hunter.cuny.edu/studentaffairs/repository/files/What%20is%20Plagiarism.pdf “The Surprising Benefits of Stress” by Peter Jaret. Homework 2: “Why do we remember emotional events better?” Columbia University School of Engineering and Applied Science. (2023, January 18). Why do we remember emotional events better?. ScienceDaily. Retrieved February 1, 2023 from www.sciencedaily.com/releases/2023/01/230118195926.htm
7 İnceleme/Yansıtma metni ödevi 1 ve İnceleme/Yansıtma metni ödevi 2 üzerine inceleme ve genel dönütlerin verilmesi University of Cambridge. (2023, January 22). Scientists explain emotional 'blunting' caused by common antidepressants. ScienceDaily. Retrieved February 1, 2023 from ?” www.sciencedaily.com/releases/2023/01/230118195926.htm University School of Engineering and Applied Science. (2023, January 18). Why do we remember emotional events better?. ScienceDaily. Retrieved February 1, 2023 from www.sciencedaily.com/releases/2023/01/230122215758.htm
8 Ara sınav
9 Sınıf içi bilimsel metin (sosyal bilimler) çözümleme 3 / İnceleme/Yansıtma metni ödevi 3 verilmesi “People Who Trust Technology Are Happier” by Deborah Yip. Homework 3: University of Miami. (2023, January 10). How we learn from being wrong can lead to anxiety. ScienceDaily. Retrieved February 1, 2023 from www.sciencedaily.com/releases/2023/01/230110151058.htm
10 Sınıf içi bilimsel metin (sosyal bilimler) çözümleme 4 / İnceleme / yansıtma metni ödevi 4 verilmesi “Why very smart people are happiest alone” by Robby Berman. Homework 4: University of Michigan. (2022, December 20). See no evil: People find good in villains. ScienceDaily. Retrieved February 1, 2023 from www.sciencedaily.com/releases/2022/12/221220165217.htm
11 Bilimsel bir metnin düzeltisi – Örnek metin "Editing Of Scientific Texts." Mena Report, 14 Jan. 2022, p. NA. Gale Academic OneFile, link.gale.com/apps/doc/A691810590/AONE?u=iiht&sid=ebsco&xid=9135e251. Accessed 31 Jan. 2023.
12 İnceleme/ Yansıtma metni ödevi 3 ve İnceleme/ Yansıtma metni ödevi 4 ödevleri üzerine inceleme ve genel dönütlerin verilmesi University School of Engineering and Applied Science. (2023, January 18). Why do we remember emotional events better?. ScienceDaily. Retrieved February 1, 2023 from www.sciencedaily.com/releases/2023/01/230122215758.htm University of Miami. (2023, January 10). How we learn from being wrong can lead to anxiety. ScienceDaily. Retrieved February 1, 2023 from www.sciencedaily.com/releases/2023/01/230110151058.htm
13 Reklam analizi ve inceleme/ yansıtma metni yazma https://lewebpedagogique.com/zienglishteacher/files/2017/07/analysing_ad_icons.pdf
14 Genel tekrar
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final sınavı

 

Ders Kitabı

Wang, Gabe T., and Keumjae Park. Student Research and Report Writing: From Topic Selection to the Complete Paper. John Wiley and Sons, 2016. ISBN: 9781118963913.

Önerilen Okumalar/Materyaller

Seçili metinler:

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
2
28
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
15
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
17
17
Final Sınavı
1
26
26
    Toplam
150

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olmak

X
2

Uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanmak, yorumlamak

X
3

Uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanıyla ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceri düzeyindeki düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak

X
4

İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye çeviri yapmak

X
5

İngiliz Dili alanında araştırma ve çalışma yapabilecek temel bilgi ve becerileri kazanmak

X
6

Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak

X
7

Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak

X
8

İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak

X
9

Uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak

X
10

Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.