Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Uygulamalı İngilizce Çevirmenlik

AET 110 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Çeviri ve Kültür
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
AET 110
Bahar
1
2
2
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı İngilizce konuşulan ülkelerin kültürlerini öğrenme ve bu kültürleri Türk kültürü ile karşılaştırma; Kültürün çeviri üzerindeki etkilerini öğrenme
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenciler kültürün dil öğrenimi ve çevirideki etkilerini ayırdedebilecekler
  • İngiliz dilinin tarihini öğrenecekler
  • Türk kültürünü İngilizce konuşan ülkelerin kültürleriyle karşılaştırabilecekler
  • İngilizce’deki kalıpları ve argo konuşmaları ayırdedebilecekler
  • İngilizce’deki aksan ve şiveleri ayırt edebileceklerdir.
Ders Tanımı Bu ders dünya kültürlerini, özellikle de İngilizce’nin konuşulduğu ülkelerin kültürlerini tanıtacaktır. Öğrenciler, makale, kitap ve görsel kaynaklar aracılığıyla, dil ve kültür arasındaki ilişkiyi ve bu ilişkinin yazılı ve sözlü çeviri üzerindeki etkilerini öğreneceklerdir. Ayrıca, bir kültürün kalıplaşmış dil yapıları vr sözcük dağarcığı ile nasıl temsil edildiğin göreceklerdir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Edimbilim Yule, G. (2014). The Study of Language. Cambridge University Press. Cambrigde. ISBN 9780511757754
2 Dil ve Kültür / Ferdinand de Saussure Nida, E. (2001). Contexts in Translating, Chapter 2, Language and Culture (pp. 21-28). ISBN 9789027297044
3 Çeviri ve Dil Ronowicz,E. & Yallop, C. (1999) English: One Language, Different Cultures. Cassell: London. ISBN 9781441164643
4 Dünya Dili İngilizce Ronowicz,E. & Yallop, C. (1999) English: One Language, Different Cultures. Cassell: London. ISBN 9781441164643
5 Dünya Dili İngilizce Kate Fox (2005). Watching the English: The Hidden Rules of English Behaviour. ISBN: 978-0340818862
6 Ara Sınav
7 Dilsel Görecelik Ronowicz,E. & Yallop, C. (1999) English: One Language, Different Cultures. Cassell: London. ISBN 9781441164643
8 Dilsel Görecelik Stevenson, D. K. (1994). American Life and Institutions. Bureau of Educational and Cultural Affairs. Ernst Klett Verlag. ASIN ‏ : ‎ B0037F3B7O
9 İngiltere : Dil ve Kültür Ronowicz,E. & Yallop, C. (1999) English: One Language, Different Cultures. Cassell: London. ISBN 9781441164643
10 Amerika Birleşik Devletleri : Dil ve Kültür Ronowicz,E. & Yallop, C. (1999) English: One Language, Different Cultures. Cassell: London. ISBN 9781441164643
11 Kanada: Dil ve Kültür Ronowicz,E. & Yallop, C. (1999) English: One Language, Different Cultures. Cassell: London. ISBN 9781441164643
12 Avusturalya : Dil ve Kültür Ronowicz,E. & Yallop, C. (1999) English: One Language, Different Cultures. Cassell: London. ISBN 9781441164643
13 Yeni Zelanda : Dil ve Kültür Ronowicz,E. & Yallop, C. (1999) English: One Language, Different Cultures. Cassell: London. ISBN 9781441164643
14 İngilizce Konuşan Ülkelerden Dil Örnekleri Ronowicz,E. & Yallop, C. (1999) English: One Language, Different Cultures. Cassell: London. ISBN 9781441164643
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final sınavı

 

Ders Kitabı

Ronowicz,E. & Yallop, C. (1999) English: One Language, Different Cultures. Cassell: London. ISBN 9781441164643

Kate Fox (2005). Watching the English: The Hidden Rules of English Behaviour Stevenson, Hodder & Stoughton.  ISBN: 978-0340818862

Douglas K. Stevenson, (1994). American Life and Institutions. Bureau of Educational and Cultural Affairs. Ernst Klett Verlag. ISBN ASIN ‏ : ‎ B0037F3B7O

Nida, E. (2001). Contexts in Translating. John Benjamin Publishing. London. ISBN 9789027297044

Yule, G. (2014). The Study of Language. Cambridge University Press. Cambrigde. ISBN 9780511757754

Deutscher, G.(2010). Through the Language Glass: Why the World Looks Different in Other Languages. ISBN 0312610491

Konu ile ilgili makaleler ve ppt sunumları

Önerilen Okumalar/Materyaller

Konu ile ilgili makaleler ve ppt sunumları

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
-
-
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
3
45
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
-
-
0
Portfolyo
0
Ödev
1
4
4
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
10
10
Final Sınavı
1
20
20
    Toplam
127

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olmak

X
2

Uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanmak, yorumlamak

X
3

Uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanıyla ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceri düzeyindeki düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak

X
4

İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye çeviri yapmak

X
5

İngiliz Dili alanında araştırma ve çalışma yapabilecek temel bilgi ve becerileri kazanmak

X
6

Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak

X
7

Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak

X
8

İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak

X
9

Uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak

X
10

Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.