Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Mimari Restorasyon (Türkçe)

MMIR 104 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Mimarlık Tarihi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MMIR 104
Bahar
2
0
2
3

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders ile öğrencinin mimarlığın farklı toplumsal ve tarihsel bağlamlarda oluşan işlevsel, kültürel ve biçimsel niteliklerini kavraması hedeflenmektedir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Mimarinin sosyal rolünü açıklayabilecek,
  • Temel mimari formların terminolojisini izah edebilecek,
  • Klasik Yunan ve Roma üsluplarını tanımlayabilecek,
  • Temel mimari plan tiplerini sınıflandırabilecek,
  • Temel yapısal formlarını ve temel mimari stilleri yorumlayabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders mimarlık tarihinin dönemleri ve bu dönemlerde hayat bulan kuram ve akımların aktarılması üzerinedir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders konularının aktarılması. Sunum gruplarının oluşturulması, konuların dağıtılması -
2 Taş Devri ve Tunç Çağı Mimarisi Roth, L. M., Mimarlığın Öyküsü, Kabalcı Yayınevi:160, Başvuru Dizisi:6, İstanbul, 2000. sf. 12-27
3 Taş Devri ve Tunç Çağı Mimarisi Roth, L. M., Mimarlığın Öyküsü, Kabalcı Yayınevi:160, Başvuru Dizisi:6, İstanbul, 2000. sf. 12-27
4 Antik Mısır mimarlığı Roth, L. M., Mimarlığın Öyküsü, Kabalcı Yayınevi:160, Başvuru Dizisi:6, İstanbul, 2000. sf. 27-34
5 Antik Mısır mimarlığı Roth, L. M., Mimarlığın Öyküsü, Kabalcı Yayınevi:160, Başvuru Dizisi:6, İstanbul, 2000. sf. 27-34
6 Hitit, Minos ve Miken Mimarlığı Roth, L. M., Mimarlığın Öyküsü, Kabalcı Yayınevi:160, Başvuru Dizisi:6, İstanbul, 2000. sf. 36-55
7 Ara Sınav
8 Antik Yunan Mimarlığı Roth, L. M., Mimarlığın Öyküsü, Kabalcı Yayınevi:160, Başvuru Dizisi:6, İstanbul, 2000. sf. 56-84
9 Antik Yunan Mimarlığı Roth, L. M., Mimarlığın Öyküsü, Kabalcı Yayınevi:160, Başvuru Dizisi:6, İstanbul, 2000. sf. 56-84
10 Antik Roma Mimarlığı Roth, L. M., Mimarlığın Öyküsü, Kabalcı Yayınevi:160, Başvuru Dizisi:6, İstanbul, 2000. sf. 90-112
11 Antik Roma Mimarlığı Roth, L. M., Mimarlığın Öyküsü, Kabalcı Yayınevi:160, Başvuru Dizisi:6, İstanbul, 2000. sf. 90-112
12 Ödev Sunumları -
13 Ödev Sunumları -
14 Ödev Sunumları -
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı Roth, L. M., Mimarlığın Öyküsü, Kabalcı Yayınevi:160, Başvuru Dizisi:6, İstanbul, 2000
Önerilen Okumalar/Materyaller Vitruvius, Mimarlık Üzerine On Kitap, Şevki Vanlı Vakfı Yay., Ankara, 1998

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
5
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
32
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
2
5
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
6
6
Final Sınavı
1
10
10
    Toplam
90

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Mimari restorasyon ve koruma alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olabilecektir.

X
2

Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilecek, yorumlayabilecek, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilecektir.

3

Kültürel mirasın korunması konusunda duyarlı, profesyonel etik ve ahlaki değerlere saygı gösteren, temel değerler konusunda bilgi sahibi olan bir restoratör olarak tarif edilebilecektir.

X
4

Mimari restorasyon alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilecektir.

X
5

Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine ya da aynı düzeydeki bir mesleğe aktarabilecektir.

X
6

İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilecek ve bunların gereklerini yerine getirebilecektir.

7

Sektörde ihtiyaç duyulan nitelikte ara teknik eleman olarak; Mimari Restorasyon alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarını etik ilkeler çerçevesinde ilişkilendirebilecektir.

X
8

İngilizceyi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak mimari restorasyon ve koruma alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir.

9

Mimari restorasyon alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir.

X
10

Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilecek, bilgilerini yenilenme ve sürekli gelişmeye yönelik olarak gözden geçirebilecektir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.