MESLEK YÜKSEKOKULU
Mimari Restorasyon (Türkçe)
MMIR 107 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Bilgisayar Destekli Teknik Çizim
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MMIR 107
|
Güz
|
1
|
2
|
2
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Derste, mimari restorasyon mesleğinde kullanılacak temel programlardan olan AutoCad ve Photoshop programlarının öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Autocad ve Photoshop programlarını kullanarak çizim ve sunum teknikleri üzerine çalışma. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı, ders içeriği hakkında tartışma ve öğrencilerle Autocad programının genel hatlarıyla tanıtılması. | |
2 | Autocad: menüler ve temel çizim araçları, çizgi ve şekil komutları. | Öğütlü, M., Bakkal, T., Baykal, G., Autocad 2016, Abaküs Kitap,(2016). ISBN: 9786059129442 |
3 | Diğer çizgi komutları, düzenleme komutları | Öğütlü, M., Bakkal, T., Baykal, G., Autocad 2016, Abaküs Kitap,(2016). ISBN: 9786059129442 |
4 | Düzenleme komutları, tarama, layer ve block sistemlerinin kullanımı | Öğütlü, M., Bakkal, T., Baykal, G., Autocad 2016, Abaküs Kitap,(2016). ISBN: 9786059129442 |
5 | Sınıf içi teslimi 1 | Öğütlü, M., Bakkal, T., Baykal, G., Autocad 2016, Abaküs Kitap,(2016). ISBN: 9786059129442 |
6 | Yazı, ölçü, tablo, eklenti yapma ile ilgili komutlar | Öğütlü, M., Bakkal, T., Baykal, G., Autocad 2016, Abaküs Kitap,(2016). ISBN: 9786059129442 |
7 | Diğer düzenleme komutları Ara sınav için gerekli açıklamalar ve tekrarlar | Öğütlü, M., Bakkal, T., Baykal, G., Autocad 2016, Abaküs Kitap,(2016). ISBN: 9786059129442 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Baskıya hazırlık ve baskı alma | Öğütlü, M., Bakkal, T., Baykal, G., Autocad 2016, Abaküs Kitap,(2016). ISBN: 9786059129442 |
10 | Autocad programı kullanarak obje çizim çalışmaları | Öğütlü, M., Bakkal, T., Baykal, G., Autocad 2016, Abaküs Kitap,(2016). ISBN: 9786059129442 |
11 | Sınıf içi teslimi 2 | Yıldız, Ö., Photoshop CC, Alternatif Yayıncılık, (2019). ISBN: 9789758015405 |
12 | Photoshop menüleri ve araçları | Yıldız, Ö., Photoshop CC, Alternatif Yayıncılık, (2019). ISBN: 9789758015405 |
13 | Photoshop menüleri ve araçları | Yıldız, Ö., Photoshop CC, Alternatif Yayıncılık, (2019). ISBN: 9789758015405 |
14 | Tipografi çalışmaları | Yıldız, Ö., Photoshop CC, Alternatif Yayıncılık, (2019). ISBN: 9789758015405 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı. |
Ders Kitabı | Yıldız, Ö., Photoshop CC, Alternatif Yayıncılık, (2019). ISBN: 9789758015405 Öğütlü, M., Bakkal, T., Baykal, G., Autocad 2016, Abaküs Kitap,(2016). ISBN: 9786059129442 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama |
1
|
30
|
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
1
|
16
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
3
|
48
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
10
|
10
|
Final Sınavı |
1
|
14
|
14
|
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Mimari restorasyon ve koruma alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olabilecektir. |
|||||
2 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilecek, yorumlayabilecek, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilecektir. |
X | ||||
3 | Kültürel mirasın korunması konusunda duyarlı, profesyonel etik ve ahlaki değerlere saygı gösteren, temel değerler konusunda bilgi sahibi olan bir restoratör olarak tarif edilebilecektir. |
|||||
4 | Mimari restorasyon alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilecektir. |
X | ||||
5 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine ya da aynı düzeydeki bir mesleğe aktarabilecektir. |
X | ||||
6 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilecek ve bunların gereklerini yerine getirebilecektir. |
|||||
7 | Sektörde ihtiyaç duyulan nitelikte ara teknik eleman olarak; Mimari Restorasyon alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarını etik ilkeler çerçevesinde ilişkilendirebilecektir. |
|||||
8 | İngilizceyi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak mimari restorasyon ve koruma alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir. |
|||||
9 | Mimari restorasyon alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir. |
|||||
10 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilecek, bilgilerini yenilenme ve sürekli gelişmeye yönelik olarak gözden geçirebilecektir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
İzmir’den Aydın’a ‘Tarihi Yaşatacak’ 24 Proje
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Meslek Yüksekokulu Mimari Restorasyon Programı öğrencileri, Aydın’ın Germencik ilçesinde atıl durumda bulunan yaklaşık 160 yıllık Taxiarchis Kilisesi’ni turizmin
Magnesia Antik Kentine Teknik Gezi Gerçekleştirildi
Mimari Restorasyon bölümü 2. sınıf öğrencileri Öğr. Gör. Yarkın Üstünes yürütücülüğündeki "MMIR 231-Mimarlığın Yakın Tarihi" ve "MMIR209-Koruma Projesi" dersleri kapsamında Magnesia antik kentine gezi
Taxiarchis Kilisesi Mübadele Müzesine Dönüşüyor
Öğr. Gör. Yarkın Üstünes yürütücülüğündeki "MMIR 209-Koruma Projesi" dersi kapsamında Mimari Restorasyon bölümündeki 24 öğrencinin katılımı ile Aydın'ın Germencik ilçesinde saha çalışmaları
İzmir Punta Bölgesine Teknik Gezi Gerçekleştirdik
Öğr. Gör. Duygu AKSOY tarafından yürütülmekte olan MMIR 205 - "Malzeme Bozulmaları ve Onarım" dersinin proje konusu olan Alsancak Liman’daki eski TCDD’a ait olan tescilli depo
Mimari Restorasyon Programı Dönem Başı Öğrenci Bilgilendirme Toplantısı
2021-2021 Akademik Yılı Güz Dönemi öncesi Mimari Restorasyon Programı öğrencilerine bilgilendirme toplantısı yapılmıştır. Toplantıda öğrencilere OASIS, Blackboard gibi sistemler hakkında bilgilerin yanı
Parayı evin içine harcadık
Koronavirüs nedeniyle zorunlu olmadıkça dışarı çıkmayan, alışık oldukları sosyal hayattan mahrum kalan kişiler, vakit geçirmenin yolunu evde tadilat yapmakta buldu.