Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Mimari Restorasyon (Türkçe)

MMIR 108 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Rölöveye Giriş
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MMIR 108
Bahar
2
2
3
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Grup çalışması
Kritik verme
Anlatım / Sunum
Saha Çalışması / Uygulama
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders ile öğrenciye rölöve ile ilgili temel bilgiler verilecek ve rölöve ile ilgili yeterlilikler kazandırılacaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Rölöve kavramını ve rölöve alma tekniklerini açıklayabilecek,
  • Restitüsyon ve restorasyon kavramlarını tanımlayabilecek,
  • Kroki çizebilecek,
  • Fotoğraf çekerek rölöve altlığı oluşturabilecek,
  • Plan, kesit, cephe ve detay çizimlerini yapabileceklerdir.
Ders Tanımı Eski eser bir yapının korunmasında rölövenin önemi, nasıl yapıldığı, yapımında kullanılan basit aletler ve rölöve uygulamaları öğrencilere anlatılacaktır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders Bilgisi; Proje çalışmasının genel kuralları ve açıklamalar -
2 Rölöve çalışmasına ön hazırlık - Stüdyo çalışmaları / Çalışma gruplarının oluşturulması Rölöve, B. Uluengin, 2002. Bölüm 1
3 Rölöve çalışması hakkında teorik bilgiler - Uygulamalı sınıf içi & videolu anlatımlar Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Z. Ahunbay, 2004.
4 Atölye Çalışması / Sınıf planı rölöve ölçülerinin alınması Rölöve, B. Uluengin, 2002. Bölüm 1
5 Alınan ölçülerin teknik çizime aktarılması - Kritikler -
6 Alınan ölçülerin teknik çizime aktarılması - Kritikler -
7 Alınan ölçülerin teknik çizime aktarılması - Kritikler -
8 Alınan ölçülerin teknik çizime aktarılması - Kritikler -
9 Yeniden işlevlendirme projelerinin hazırlanması Rölöve, B. Uluengin, 2002. Bölüm 5
10 Öğrenci Sunumları / Dünya örnekleri Adaptive Reuse:Extending the Lives of Buildings, L. Wong
11 Restorasyon projelerinin hazırlanması - Kritikler Rölöve, B. Uluengin, 2002. Bölüm 6, Autocad 2014 Temel Eğitim E-Kitabı Tuncay Bakkal. Bölüm 1
12 Restorasyon projelerinin hazırlanması - Kritikler Rölöve, B. Uluengin, 2002. Bölüm 6, Autocad 2014 Temel Eğitim E-Kitabı Tuncay Bakkal. Bölüm 1
13 Analiz çalışmaları, Müdahale paftaları, Genel kontrol Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Z. Ahunbay, 2004. Bölüm 5
14 Analiz çalışmaları, Müdahale paftaları, Genel kontrol Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Z. Ahunbay, 2004. Bölüm 5
15 Dönemin gözden geçirilmesi -
16 Final Sınavı -

 

Ders Kitabı Rölöve, B. Uluengin, Yem Yayınevi, 2002. Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Z. Ahunbay, Yem Yayınevi, 2004.
Önerilen Okumalar/Materyaller Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu, Doğan Kuban, Yem Yayınevi, 2000.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
30
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
48
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
8
8
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
10
10
Final Sınavı
1
10
10
    Toplam
140

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Mimari restorasyon ve koruma alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olabilecektir.

X
2

Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilecek, yorumlayabilecek, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilecektir.

X
3

Kültürel mirasın korunması konusunda duyarlı, profesyonel etik ve ahlaki değerlere saygı gösteren, temel değerler konusunda bilgi sahibi olan bir restoratör olarak tarif edilebilecektir.

X
4

Mimari restorasyon alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilecektir.

5

Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine ya da aynı düzeydeki bir mesleğe aktarabilecektir.

6

İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilecek ve bunların gereklerini yerine getirebilecektir.

X
7

Sektörde ihtiyaç duyulan nitelikte ara teknik eleman olarak; Mimari Restorasyon alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarını etik ilkeler çerçevesinde ilişkilendirebilecektir.

X
8

İngilizceyi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak mimari restorasyon ve koruma alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir.

9

Mimari restorasyon alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir.

X
10

Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilecek, bilgilerini yenilenme ve sürekli gelişmeye yönelik olarak gözden geçirebilecektir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.