
MESLEK YÜKSEKOKULU
Ayakkabı Tasarım ve Üretimi (Türkçe)
HYHY 209 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Müşteri İlişkileri Yönetimi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
HYHY 209
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Soru & CevapKritik vermeAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Müşteri beklentileri ve davranışları ile ilgili temel konuları irdeleyerek müşteri memnuniyeti,şikayet yönetimi ve müşteri kazanımı konusunda bilgi ve tecrübe sahibi olmak.Havacılık sektöründe sorunlara ilişkin kavram ve düşünceleri inceleyebilmek,verileri yorumlayabilmek,araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | CRM ve önemi,uçuş ve hizmet aksaklıklarında davranış biçimleri,online ve geleneksel müşteri davranışları,müşteri şikayetlerinin maliyeti,problem çözme ve şikayet yönetimi |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma ve Dersin Tanıtımı CRM’e neden ihtiyacımız var - CRM’in hikayesi- CRM nedir, ne değildir | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
2 | Müşteri tatmini, Müşteri merkezli yaklaşım- Müşteri odaklı hedef belirleme- Müşteri deneyimi yönetimi | Odabaşı Y. (2019). Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM), Aura Kitapları, 11. Basım, ISBN: 978-605-103-279-5. |
3 | Strateji & CRM - Müşteri stratejisi - Servis kanalları stratejisi - CRM stratejisi | Odabaşı Y. (2019). Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM), Aura Kitapları, 11. Basım, ISBN: 978-605-103-279-5 |
4 | Müşteri ilişkileri değeri – Müşteri değeri – Karlı müşteri grupları – Müşteri yaşam boyu değeri | Odabaşı Y. (2019). Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM), Aura Kitapları, 11. Basım, ISBN: 978-605-103-279-5. |
5 | Segmentasyon ile Davranışsal segmentasyon | Aktepe C., Baş M., Tolon M. (2015). Müşteri İlişkileri Yönetimi, Detay Yayıncılık, 3. Basım, ISBN: 978-9944-223-81-2. |
6 | Müşteri Sadakati, RFM analizi, Müşteri memnuniyeti ölçümleme - Çapraz, satış teknikleri | Odabaşı Y. (2019). Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM), Aura Kitapları, 11. Basım, ISBN: 978-605-103-279-5. |
7 | Ara sınav | |
8 | Kampanya ve kanal yönetimi - Kampanya çıktıları - Kampanya’ya bağlı fırsat yönetimi | Aktepe C., Baş M., Tolon M. (2015). Müşteri İlişkileri Yönetimi, Detay Yayıncılık, 3. Basım, ISBN: 978-9944-223-81-2 |
9 | CRM Sistemleri – Veri Ambarları – Uygun CRM sistem seçimleri & Yatırımın getirisi (ROI) – Data analizi | Odabaşı Y. (2019). Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM), Aura Kitapları, 11. Basım, ISBN: 978-605-103-279-5. |
10 | Müşteri İtiraz ve Şikayet Karşılama – Müşteri Elde Tutma, İletişim | Odabaşı Y. (2019). Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM), Aura Kitapları, 11. Basım, ISBN: 978-605-103-279-5. |
11 | Örgütsel Kültür ve Değişim – Müşteri Odaklı Kültürün Yaratılması | Odabaşı Y. (2019). Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM), Aura Kitapları, 11. Basım, ISBN: 978-605-103-279-5. |
12 | Öğrenci Sunumları | |
13 | Öğrenci Sunumları | |
14 | Öğrenci Sunumları | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Prof. Dr. Yavuz Odabaşı , Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM), Aura Kitapları, 9.Basım, 2015, ISBN: 6051032795. Doç. Dr. Cemalettin Aktepe, Doç. Dr. Mehmet Baş, Doç. Dr. Metehan Tolon, “Müşteri İlişkileri Yönetimi”, Detay Yayıncılık, 3. Basım, 2015, ISBN: 978-9944-223-81-2. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
2
|
32
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
15
|
15
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
25
|
25
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
30
|
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Ayakkabı Tasarım ve Üretimi alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olacaktır. |
|||||
2 | İlgili alanda kullanılan malzemeleri ve kimyasalları tanıyabilecek, uygulamalar için gerekli olan teknikleri ve teknolojik cihazları kullanabilecektir. |
|||||
3 | Alan ile ilgili mevzuat ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olacaktır. |
|||||
4 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilecek, yorumlayabilecek, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilecektir. |
|||||
5 | Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir. |
|||||
6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı ile yenilikçi, sürekli gelişime açık, yaratıcı düşünceye sahip olacak ve uygulayabilecektir. |
|||||
7 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilerek, bunların gereklerini yerine getirebilecektir. |
|||||
8 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, etkin ve verimli çalışabilecektir. |
|||||
9 | İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyerek alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve uygulayabilecektir. |
|||||
10 | İngilizce’yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak Ayakkabı Tasarım ve Üretimi alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER

SHOEXPO Birincisi İEU MYO’dan
İzmir Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde İZFAŞ tarafından organize edilen, SHOEXPO İzmir – Ayakkabı ve Çanta Fuarı kapsamında düzenlenen 4. Uluslararası Ayakkabı Tasarım

SHOEXPO2018 Ayakkabı Fuarında Ekonomi'li Gençler Hem Stant Açtı Hem de Yarıştı
24-27 Nisan 2018 tarihleri arasında İzmir Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde İZFAŞ tarafından organize edilen, SHOEXPO İzmir – Ayakkabı ve Çanta Fuarına İzmir

PRESTİJ ÖDÜLÜ İEU MYO’DA
İzmir Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde İZFAŞ tarafından organize edilen, SHOEXPO İzmir – Ayakkabı ve Çanta Fuarı kapsamında düzenlenen 3. Uluslararası Ayakkabı Tasarım

Ünlü Modacı Ertan Kayıtken "Çıraklar Ustalara Soruyor" Etkinliğimizdeydi.
İEU Meslek Yüksekokulunun düzenlediği "Çıraklar Ustalara Soruyor" etkinliğinde bu hafta Ünlü Moda Tasarımcısı Ertan Kayıtken ağırlandı. 29 Mart 2018 tarinde gerçekleşen etkinliğe öğrencilerin ilgisi

Çıraklar Ustalara Soruyor Etkinliği ve Biz
Meslek Yüksekokulu Ayakkabı Tasarım ve Üretimi Programı kapsamında 02 Mart 2018 tarihinde düzenlenen, “Çıraklar Ustalara Soruyor” projesi kapsamında 3. haftamızda öğrencilerimizin katılımıyla Ufuk Kuran ile söyleşi gerçekleştirilmiştir. Düzenlenen söyleşi

"Çıraklar Ustalara Soruyor" Projesi Tüm Hızıyla Devam Ediyor.
Meslek Yüksekokulu Ayakkabı Tasarım ve Üretimi Programı kapsamında 19 Şubat 2018 tarihinde düzenlenen, “Çıraklar Ustalara Soruyor” projesi kapsamında öğrencilerimizin katılımıyla Ali YALDIR ile söyleşi gerçekleştirilmiştir. Düzenlenen söyleşi

Ayakkabı Tasarım ve Üretimi Programı Öğrencileri "Usta" Şefik Zengin ile Buluştu.
Meslek Yüksekokulu Ayakkabı Tasarım ve Üretimi Programı kapsamında 13 Şubat 2018 tarihinde düzenlenen, “Çıraklar Ustalara Soruyor” projesi kapsamında öğrencilerimizin katılımıyla Şefik Zengin ile söyleşi gerçekleştirilmiştir. Düzenlenen

Ayakkabı Tasarım ve Üretimi Programı öğrencileri tarih ile buluştu.
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Meslek Yüksekokulu Ayakkabı Tasarım ve Üretimi Programı öğrencileri yeni öğretim yılında derslerine başladı. Ayakkabının Tarihsel Gelişimi konusunda ders