MESLEK YÜKSEKOKULU
Ayakkabı Tasarım ve Üretimi (Türkçe)
MATU 108 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Temel Sanat Eğitimi II
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MATU 108
|
Bahar
|
2
|
2
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, temel sanat/tasarım öğe ve ilkelerini, öğrencilerin algılarını ve el becerilerini, farklı düşünebilme yeteneklerini ortaya çıkararak; yaratıcı düşünce geliştirmelerini ve sabır, titizlik, konsantrasyon gibi disiplinler çerçevesinde fikirlerini ortaya koymalarını amaçlar. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste, temel sanat/tasarım öğe ve ilkeleri, tasarım kavramları, tasarımın kaynak ve aşamaları 2 ve 3 boyutlu kompozisyonlar çerçevesinde ele alınır. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tasarım İlkelerinin Tanımlanması | Temel Sanat Eğitimi ve Dijital Ortam, Irmak İnan Akçadoğan, Epsilon Yayınevi, 2006, Ankara sf. 18-32 |
2 | Tasarım İlkeleri Çerçevesinde Yüzey Düzenlemeleri | Temel Sanat Eğitimi ve Dijital Ortam, Irmak İnan Akçadoğan, Epsilon Yayınevi, 2006, Ankara sf 18-75 |
3 | Tasarım İlkeleri Çerçevesinde Yüzey Düzenlemeleri, Düzenlenen Yüzeylerin Değerlendirilmesi | Temel Sanat Eğitimi ve Dijital Ortam, Irmak İnan Akçadoğan, Epsilon Yayınevi, 2006, Ankara sf 18-75 |
4 | Yüzey ve Doku Araştırmaları | Temel Sanat Eğitimi ve Dijital Ortam, Irmak İnan Akçadoğan, Epsilon Yayınevi, 2006, Ankara sf 82-95 |
5 | Yüzey ve Doku Araştırmaları, Elde Edilen Dokuların Değerlendirilmesi | Temel Sanat Eğitimi ve Dijital Ortam, Irmak İnan Akçadoğan, Epsilon Yayınevi, 2006, Ankara sf 102-172 |
6 | Renk Kavramı | Temel Sanat Eğitimi ve Dijital Ortam, Irmak İnan Akçadoğan, Epsilon Yayınevi, 2006, Ankara sf 102-172 |
7 | Renk Kavramının Tasarım Üzerindeki Etkileri | Temel Sanat Eğitimi ve Dijital Ortam, Irmak İnan Akçadoğan, Epsilon Yayınevi, 2006, Ankara sf 172-185 |
8 | Ara Sınav | Temel Sanat Eğitimi ve Dijital Ortam, Irmak İnan Akçadoğan, Epsilon Yayınevi, 2006, Ankara |
9 | Stilizasyon ve Soyutlama | Temel Sanat Eğitimi ve Dijital Ortam, Irmak İnan Akçadoğan, Epsilon Yayınevi, 2006, Ankara sf 200-256 |
10 | Stilizasyon ve Soyutlama | Temel Sanat Eğitimi ve Dijital Ortam, Irmak İnan Akçadoğan, Epsilon Yayınevi, 2006, Ankara sf 262-282 |
11 | Perspektif Esaslarına Uygun Obje Çizimi | Temel Sanat Eğitimi ve Dijital Ortam, Irmak İnan Akçadoğan, Epsilon Yayınevi, 2006, Ankara sf 290-300 |
12 | Ayakkabı Çizimi | Temel Sanat Eğitimi ve Dijital Ortam, Irmak İnan Akçadoğan, Epsilon Yayınevi, 2006, Ankara sf 300-325 |
13 | Ayakkabı Çizimi | Temel Sanat Eğitimi ve Dijital Ortam, Irmak İnan Akçadoğan, Epsilon Yayınevi, 2006, Ankara sf 300-325 |
14 | Ayakkabı Çizimi | Temel Sanat Eğitimi ve Dijital Ortam, Irmak İnan Akçadoğan, Epsilon Yayınevi, 2006, Ankara sf 300-325 |
15 | Dönemin Değerlendirilmesi | Temel Sanat Eğitimi ve Dijital Ortam, Irmak İnan Akçadoğan, Epsilon Yayınevi, 2006, Ankara |
16 | Final |
Ders Kitabı | Temel Sanat Eğitimi ve Dijital Ortam, Irmak İnan Akçadoğan, Epsilon Yayınevi, 2006. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Temel Sanat Eğitimi, Prof. Dr. Adnan Tepecik, Dr. Pınar Toktaş, Gece Kitaplığı Yayınevi, 2014. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
25
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
3
|
48
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
12
|
12
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
10
|
10
|
Final Sınavı |
1
|
10
|
10
|
Toplam |
144
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Ayakkabı Tasarım ve Üretimi alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olacaktır. |
X | ||||
2 | İlgili alanda kullanılan malzemeleri ve kimyasalları tanıyabilecek, uygulamalar için gerekli olan teknikleri ve teknolojik cihazları kullanabilecektir. |
|||||
3 | Alan ile ilgili mevzuat ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olacaktır. |
|||||
4 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilecek, yorumlayabilecek, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilecektir. |
X | ||||
5 | Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir. |
|||||
6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı ile yenilikçi, sürekli gelişime açık, yaratıcı düşünceye sahip olacak ve uygulayabilecektir. |
X | ||||
7 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilerek, bunların gereklerini yerine getirebilecektir. |
|||||
8 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, etkin ve verimli çalışabilecektir. |
|||||
9 | İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyerek alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve uygulayabilecektir. |
X | ||||
10 | İngilizce’yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak Ayakkabı Tasarım ve Üretimi alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
SHOEXPO Birincisi İEU MYO’dan
İzmir Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde İZFAŞ tarafından organize edilen, SHOEXPO İzmir – Ayakkabı ve Çanta Fuarı kapsamında düzenlenen 4. Uluslararası Ayakkabı Tasarım
SHOEXPO2018 Ayakkabı Fuarında Ekonomi'li Gençler Hem Stant Açtı Hem de Yarıştı
24-27 Nisan 2018 tarihleri arasında İzmir Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde İZFAŞ tarafından organize edilen, SHOEXPO İzmir – Ayakkabı ve Çanta Fuarına İzmir
PRESTİJ ÖDÜLÜ İEU MYO’DA
İzmir Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde İZFAŞ tarafından organize edilen, SHOEXPO İzmir – Ayakkabı ve Çanta Fuarı kapsamında düzenlenen 3. Uluslararası Ayakkabı Tasarım
Ünlü Modacı Ertan Kayıtken "Çıraklar Ustalara Soruyor" Etkinliğimizdeydi.
İEU Meslek Yüksekokulunun düzenlediği "Çıraklar Ustalara Soruyor" etkinliğinde bu hafta Ünlü Moda Tasarımcısı Ertan Kayıtken ağırlandı. 29 Mart 2018 tarinde gerçekleşen etkinliğe öğrencilerin ilgisi
Çıraklar Ustalara Soruyor Etkinliği ve Biz
Meslek Yüksekokulu Ayakkabı Tasarım ve Üretimi Programı kapsamında 02 Mart 2018 tarihinde düzenlenen, “Çıraklar Ustalara Soruyor” projesi kapsamında 3. haftamızda öğrencilerimizin katılımıyla Ufuk Kuran ile söyleşi gerçekleştirilmiştir. Düzenlenen söyleşi
"Çıraklar Ustalara Soruyor" Projesi Tüm Hızıyla Devam Ediyor.
Meslek Yüksekokulu Ayakkabı Tasarım ve Üretimi Programı kapsamında 19 Şubat 2018 tarihinde düzenlenen, “Çıraklar Ustalara Soruyor” projesi kapsamında öğrencilerimizin katılımıyla Ali YALDIR ile söyleşi gerçekleştirilmiştir. Düzenlenen söyleşi
Ayakkabı Tasarım ve Üretimi Programı Öğrencileri "Usta" Şefik Zengin ile Buluştu.
Meslek Yüksekokulu Ayakkabı Tasarım ve Üretimi Programı kapsamında 13 Şubat 2018 tarihinde düzenlenen, “Çıraklar Ustalara Soruyor” projesi kapsamında öğrencilerimizin katılımıyla Şefik Zengin ile söyleşi gerçekleştirilmiştir. Düzenlenen
Ayakkabı Tasarım ve Üretimi Programı öğrencileri tarih ile buluştu.
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Meslek Yüksekokulu Ayakkabı Tasarım ve Üretimi Programı öğrencileri yeni öğretim yılında derslerine başladı. Ayakkabının Tarihsel Gelişimi konusunda ders