Bizi takip edin
|
EN

MESLEK YÜKSEKOKULU

Ayakkabı Tasarım ve Üretimi (Türkçe)

MATU 203 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Bilgisayarda Çizim Teknikleri II
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MATU 203
Güz
0
2
1
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Corel Draw ve Photoshop gibi piksel ve vektörel tabanlı bilgisayar programlarını kullanarak 2D çizim, yüzey düzenlemesi ve renklendirme bilgi ve becerisinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Corel Draw ve Photoshop programında çizim yapabilecek,
  • Corel Draw programı ile temel ayakkabı şekilleri oluşturabilecek,
  • Corel Draw programı ile ayakkabı renklendirmesi yapabilecek,
  • Bu programları kullanarak özgün tasarımlarını bilgisayar ortamına aktarabilecek
  • Bu programları kullanarak ayakkabı tasarımlarının sunum paftalarını hazırlayabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders, öğrencinin ayakkabı tasarımı sunum paftalarını bilgisayar programında çizebilmesini ve renklendirebilmesini içerir

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Photoshop programına giriş Özge Mardi Bayar, Photoshop CS6, Kodlab Yayınevi, 2016 Bölüm 1
2 Photoshop programının ara yüzünün tanıtılması Özge Mardi Bayar, Photoshop CS6, Kodlab Yayınevi, 2016 Bölüm 2
3 Photoshop programının komutlarının kullanılması 1 Özge Mardi Bayar, Photoshop CS6, Kodlab Yayınevi, 2016 Bölüm 3
4 Photoshop programının komutlarının kullanılması 2 Özge Mardi Bayar, Photoshop CS6, Kodlab Yayınevi, 2016 Bölüm 4
5 Photoshop programının komutlarının kullanılması 3 Özge Mardi Bayar, Photoshop CS6, Kodlab Yayınevi, 2016 Bölüm 4
6 Photoshop programının komutlarının kullanılması 4 Özge Mardi Bayar, Photoshop CS6, Kodlab Yayınevi, 2016 Bölüm 4
7 Photoshop programının komutlarının kullanılması 5 Özge Mardi Bayar, Photoshop CS6, Kodlab Yayınevi, 2016 Bölüm 4
8 Ara Sınav
9 Coreldraw programına giriş Osman Gürkan, CorelDraw X6, Nirvana Yayınları, 2012 Bölüm 5
10 Coreldraw programının ara yüzünün tanıtılması Osman Gürkan, CorelDraw X6, Nirvana Yayınları, 2012 Bölüm 6
11 Coreldraw programının komutlarının kullanılması 1 Osman Gürkan, CorelDraw X6, Nirvana Yayınları, 2012 Bölüm 7
12 Coreldraw programının komutlarının kullanılması 2 Osman Gürkan, CorelDraw X6, Nirvana Yayınları, 2012 Bölüm 7
13 Coreldraw programının komutlarının kullanılması 3 Osman Gürkan, CorelDraw X6, Nirvana Yayınları, 2012 Bölüm 7
14 Coreldraw programının komutlarının kullanılması 4 Osman Gürkan, CorelDraw X6, Nirvana Yayınları, 2012 Bölüm 7
15 Dersin gözden geçirilmesi Ders Notları
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Özge Mardi Bayar, Photoshop CS6, Kodlab Yayınevi, 2016

Osman Gürkan, CorelDraw X6, Nirvana Yayınları, 2012

Önerilen Okumalar/Materyaller Corel Photopaint X7, User Guide, Corel Coorporation, US, 2014.\nCorel Power Trace X7, User Guide, Corel Coorporation, US, 2014.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
0
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
48
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
15
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
15
15
Final Sınavı
1
20
20
    Toplam
130

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Ayakkabı Tasarım ve Üretimi alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olacaktır.

X
2

İlgili alanda kullanılan malzemeleri ve kimyasalları tanıyabilecek, uygulamalar için gerekli olan teknikleri ve teknolojik cihazları kullanabilecektir.

X
3

Alan ile ilgili mevzuat ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olacaktır.

4

Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilecek, yorumlayabilecek, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilecektir.

X
5

Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir.

X
6

Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı ile yenilikçi, sürekli gelişime açık, yaratıcı düşünceye sahip olacak ve uygulayabilecektir.

X
7

İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilerek, bunların gereklerini yerine getirebilecektir.

X
8

Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, etkin ve verimli çalışabilecektir.

X
9

İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyerek alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve uygulayabilecektir.

10

İngilizce’yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak Ayakkabı Tasarım ve Üretimi alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.