
MESLEK YÜKSEKOKULU
Ayakkabı Tasarım ve Üretimi (Türkçe)
RTV 240 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Kurumsal İletişim
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
RTV 240
|
Güz/Bahar
|
2
|
0
|
2
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıOlgu / Vaka çalışması | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Kurumsal iletişime yönelik temel kavramlar ve kurumun çalışanlar, müşteriler, hissedarlar, medya gibi farklı paydaşları ile gerçekleştirdikleri iletişim çalışmaları hakkında bilgi vermek amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Kurumsal iletişime yönelik temel kavramlar, kurumların farklı paydaşlarına yönelik olarak değişik amaçlarla gerçekleştirdikleri iletişim çalışmaları ve bu çalışmalarda göz önünde bulundurulması gereken temel ilkeler ele alınmaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin ve müfredatın tanıtımı | |
2 | İletişim ve kurum kavramları ve ilişkisi (İletişim ve yönetim bilimleri bakış açısı, tarihsel süreci ve kuramsal altyapısı) | Nafize Güngör, “İletişime Giriş”, Bölüm 1 – İletişimin Anlamı, Kaynağı ve İşleyişi. 3. Baskı, (Ankara, 2015), 19-138. ISBN: 9786055782597. |
3 | Kurum içi iletişim: Biçimsel iletişim (dikey, yatay, çapraz) ve biçimsel olmayan iletişim (dedikodu, söylenti, dijital) | Bilçin Tak, “İşletmelerin Sosyal Sorumlulukları ve Paydaş Grupları ile İlişkilerinin Yönetimi”, 1. Baskı, (İstanbul, 2010), 9-22. ISBN: 9786053770855. |
4 | Kurum kültürü: Sözlü ve yazılı iletişim / Kurumsal iletişimde kullanılan araçlar | Banu Karsak, “Kurumsal İletişim”, Birinci Bölüm – Kurumsal İletişim Kavramına Genel Bir Bakış. 1. Baskı, (İstanbul, 2016), 13-25. ISBN: 9786053336051. |
5 | Paydaş ilişkileri | Elif Başak Sarıoğlu, “Y’leri Anla, Değiştirme - Kurumsal Hayatta Milenyum Kuşağı ve İletişim”, 1. Baskı, (İstanbul, 2018), 11-89. ISBN: 9786059905282. |
6 | Kurumsal marka yönetimi: Kimlik, imaj ve itibar: Örnek durum analizi: Andre Peyzaj, LunnScape | Filiz Balta Peltekoğlu, “Halkla İlişkiler Nedir?”, 5. Baskı, (İstanbul, 2007), 544-563. Rob Goffee ve Gareth Jones, “Kurum Kültürü”, 1. Baskı, (Ankara, 2002), 13-169. ISBN: 9786052422960. |
7 | Medya ilişkileri: Basın bülteni uygulaması | Murat Kahraman, “Sosyal Medya 101 2.0”, Bölüm 2 – Kurumsal Sosyal Medya Kullanımı, 3. Baskı, (İstanbul, 2014), 51-80. Aybike Pelenk Özel ve Nuray Yılmaz Sert, “Dijital Halkla İlişkiler Kavram ve Araçları”, (İstanbul, 2015), 53-77. ISBN: 9786054584314. |
8 | Ara sınav | |
9 | Kurumsal halkla ilişkiler ve lobicilik | Kenneth E. Clow ve Donald Baack, “Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi” Çev. R. Gülay Öztürk, 7. Baskı, (Ankara, 2016), 2-24. ISBN: 978-6053203971. |
10 | Kurumsal reklamcılık ve dijital pazarlama | A. Rıdvan Bülbül, “Halkla İlişkiler”, 16. Bölüm – Yazılı, Basılı ve Kitlesel Araçlar, 2. Baskı, (İstanbul, 2004), 191-206. Alaeddin Asna, “Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler”, (İstanbul, 2006). ISBN: 9789755916347. |
11 | Kriz yönetimi: Örnek durum analizi: BP deepwater horizon çevre felaketi 2010 | Banu Karsak, “Kurumsal İletişim”, Birinci Bölüm – Kurumsal İletişim Kavramına Genel Bir Bakış. 1. Baskı, (İstanbul, 2016), 42-45. ISBN: 9786053336051. |
12 | Kurumsal sosyal sorumluluk Kurumsal sürdürülebilirlik Kurumsal vatandaşlık Kurumsal etik | Salim Kadıbeşegül, “Kriz Geliyorum Der! – Kriz İletişimi ve Yönetimi”, 3. Baskı, (İstanbul, 2008), 55-135. İrfan Erdoğan, “Halkla İlişkiler”, Onuncu Bölüm – Kriz İletişimi ve Yönetimi, 2. Baskı, (Ankara, 2008), 257-272. ISBN: 2789009934339. |
13 | Sunum haftası | |
14 | Sunum haftası | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Joep Cornelissen, "Kurumsal İletişim", The Kitap, (2019). ISBN: 9786057950581. Banu Karsak, “Kurumsal İletişim”, Beta Yayımcılık, (2016). ISBN: 6053336051. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Alan T. Belasen, “The Theory and Practice of Corporate Communication – A Competing Values Perspective”, SAGE Publications, (2007). ISBN: 978-1412950350. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
16
|
16
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
16
|
16
|
Final Sınavı |
1
|
24
|
24
|
Toplam |
116
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Ayakkabı Tasarım ve Üretimi alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olacaktır. |
|||||
2 | İlgili alanda kullanılan malzemeleri ve kimyasalları tanıyabilecek, uygulamalar için gerekli olan teknikleri ve teknolojik cihazları kullanabilecektir. |
|||||
3 | Alan ile ilgili mevzuat ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olacaktır. |
|||||
4 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilecek, yorumlayabilecek, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilecektir. |
|||||
5 | Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir. |
|||||
6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı ile yenilikçi, sürekli gelişime açık, yaratıcı düşünceye sahip olacak ve uygulayabilecektir. |
|||||
7 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilerek, bunların gereklerini yerine getirebilecektir. |
|||||
8 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, etkin ve verimli çalışabilecektir. |
|||||
9 | İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyerek alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve uygulayabilecektir. |
|||||
10 | İngilizce’yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak Ayakkabı Tasarım ve Üretimi alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER

SHOEXPO Birincisi İEU MYO’dan
İzmir Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde İZFAŞ tarafından organize edilen, SHOEXPO İzmir – Ayakkabı ve Çanta Fuarı kapsamında düzenlenen 4. Uluslararası Ayakkabı Tasarım

SHOEXPO2018 Ayakkabı Fuarında Ekonomi'li Gençler Hem Stant Açtı Hem de Yarıştı
24-27 Nisan 2018 tarihleri arasında İzmir Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde İZFAŞ tarafından organize edilen, SHOEXPO İzmir – Ayakkabı ve Çanta Fuarına İzmir

PRESTİJ ÖDÜLÜ İEU MYO’DA
İzmir Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde İZFAŞ tarafından organize edilen, SHOEXPO İzmir – Ayakkabı ve Çanta Fuarı kapsamında düzenlenen 3. Uluslararası Ayakkabı Tasarım

Ünlü Modacı Ertan Kayıtken "Çıraklar Ustalara Soruyor" Etkinliğimizdeydi.
İEU Meslek Yüksekokulunun düzenlediği "Çıraklar Ustalara Soruyor" etkinliğinde bu hafta Ünlü Moda Tasarımcısı Ertan Kayıtken ağırlandı. 29 Mart 2018 tarinde gerçekleşen etkinliğe öğrencilerin ilgisi

Çıraklar Ustalara Soruyor Etkinliği ve Biz
Meslek Yüksekokulu Ayakkabı Tasarım ve Üretimi Programı kapsamında 02 Mart 2018 tarihinde düzenlenen, “Çıraklar Ustalara Soruyor” projesi kapsamında 3. haftamızda öğrencilerimizin katılımıyla Ufuk Kuran ile söyleşi gerçekleştirilmiştir. Düzenlenen söyleşi

"Çıraklar Ustalara Soruyor" Projesi Tüm Hızıyla Devam Ediyor.
Meslek Yüksekokulu Ayakkabı Tasarım ve Üretimi Programı kapsamında 19 Şubat 2018 tarihinde düzenlenen, “Çıraklar Ustalara Soruyor” projesi kapsamında öğrencilerimizin katılımıyla Ali YALDIR ile söyleşi gerçekleştirilmiştir. Düzenlenen söyleşi

Ayakkabı Tasarım ve Üretimi Programı Öğrencileri "Usta" Şefik Zengin ile Buluştu.
Meslek Yüksekokulu Ayakkabı Tasarım ve Üretimi Programı kapsamında 13 Şubat 2018 tarihinde düzenlenen, “Çıraklar Ustalara Soruyor” projesi kapsamında öğrencilerimizin katılımıyla Şefik Zengin ile söyleşi gerçekleştirilmiştir. Düzenlenen

Ayakkabı Tasarım ve Üretimi Programı öğrencileri tarih ile buluştu.
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Meslek Yüksekokulu Ayakkabı Tasarım ve Üretimi Programı öğrencileri yeni öğretim yılında derslerine başladı. Ayakkabının Tarihsel Gelişimi konusunda ders